Panik! FK samtal imorgom om ansökan!
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Anonym
    #1

    Panik! FK samtal imorgom om ansökan!

    Har ansökt om vårdbidrag ang 2 av mina barn. En med allergier och en under utredning av ev ADHD/ADD. En utredning som påbörjades i juni förra året.
    Ska det ta så lång tid?
    Och vad kan det betyda att psykologen aldrig varit med om att någon har ledsnat så snabbt som min son gjorde på koncentrationstestet? Han har inga problem att koncentrera sig när det är intressant.

    Sonen är 10 år, gått om ettan. Började läsa först förra året. Men läser snabbt och perfekt nu. Men han ljudar sig inte igenom orden som de flesta gör?!

    Har bra minne. Har läste en sak på min FB häromdagen.

    -Its hard to forget someone who gave you so much to remember. Med perfekt uttal?

    Sen när jag frågar honom vad det betyder så översätter han det PERFEKT?

    Och detta är inte första ggn..Och 2 dagar efter så kommer han ihåg ORDAGRANT vad det stod..

    Men han är sur, kort stubin, deppig. Sticker ifrån skolan. Någonting är fel. Nu fick jag höra att HAB där han går har skickat läkarintyg till FK idag. Men jag har ingen aning om vad som skrivits. Och imorgon ringer dom..

    Hur ska jag kunna specifiera merkostnader? Om han har sönder taket ena dagen och en fjärrkontroll till TV en annan. Har inte lagat taket, vet inte vad det går på?

    Extratvätt för han vägrar andra kläder ibland-vad kostar det??

    När jag väl får in honom i duschen så tar han slut på varmvattnet, vad kostar sånt?

    Har dom ingen schablon att gå efter??

    Jag skulle börjat som timvikarie för en månad sedan men pga att han sticker ifrån skolan och att vi har långt till HAB-möten(22mil tor) så har det dragit ut på tiden.

    Är det merkostnad eller avsaknad av lön eller vad??

    Är skitnervös för samtalet:-(
  2. 1
    Panik! FK samtal imorgom om ansökan! Har ansökt om vårdbidrag ang 2 av mina barn. En med allergier och en under utredning av ev ADHD/ADD. En utredning som påbörjades i juni förra året.
    Ska det ta så lång tid?
    Och vad kan det betyda att psykologen aldrig varit med om att någon har ledsnat så snabbt som min son gjorde på koncentrationstestet? Han har inga problem att koncentrera sig när det är intressant.

    Sonen är 10 år, gått om ettan. Började läsa först förra året. Men läser snabbt och perfekt nu. Men han ljudar sig inte igenom orden som de flesta gör?!

    Har bra minne. Har läste en sak på min FB häromdagen.

    -Its hard to forget someone who gave you so much to remember. Med perfekt uttal?

    Sen när jag frågar honom vad det betyder så översätter han det PERFEKT?

    Och detta är inte första ggn..Och 2 dagar efter så kommer han ihåg ORDAGRANT vad det stod..

    Men han är sur, kort stubin, deppig. Sticker ifrån skolan. Någonting är fel. Nu fick jag höra att HAB där han går har skickat läkarintyg till FK idag. Men jag har ingen aning om vad som skrivits. Och imorgon ringer dom..

    Hur ska jag kunna specifiera merkostnader? Om han har sönder taket ena dagen och en fjärrkontroll till TV en annan. Har inte lagat taket, vet inte vad det går på?

    Extratvätt för han vägrar andra kläder ibland-vad kostar det??

    När jag väl får in honom i duschen så tar han slut på varmvattnet, vad kostar sånt?

    Har dom ingen schablon att gå efter??

    Jag skulle börjat som timvikarie för en månad sedan men pga att han sticker ifrån skolan och att vi har långt till HAB-möten(22mil tor) så har det dragit ut på tiden.

    Är det merkostnad eller avsaknad av lön eller vad??

    Är skitnervös för samtalet:-(
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kort svar.
    Nej avsaknad av lön räknas inte som merkostnad i VB. Däremot kan du absolut ta upp det som ett merarbete att du alltid måste vara på stand-by för att det kanske händer nåt med sonen.
    Ang extra tvätt brukar FK ha en schablon att gåe fter, du skriver bara hur många tvättmaskiner extra du kör pga hans funktionshinder.
    Kläder får du räkna ut hur mycket extra han sliter ut jämfört med "friska" barn och så får du ta nån typ av genomsnittspris och räkna ut hur mycket ni lägger på kläder.
  4. 2
    Kort svar.
    Nej avsaknad av lön räknas inte som merkostnad i VB. Däremot kan du absolut ta upp det som ett merarbete att du alltid måste vara på stand-by för att det kanske händer nåt med sonen.
    Ang extra tvätt brukar FK ha en schablon att gåe fter, du skriver bara hur många tvättmaskiner extra du kör pga hans funktionshinder.
    Kläder får du räkna ut hur mycket extra han sliter ut jämfört med "friska" barn och så får du ta nån typ av genomsnittspris och räkna ut hur mycket ni lägger på kläder.

Liknande trådar

  1. Ny ansökan
    By Blomma2 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 21:44
  2. Lss-ansökan.
    By Maja Gräddnos in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 13:00
  3. Ansökan
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 11:11
  4. Ansökan
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 11:35
  5. ansökan
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar