OTÅLIG!!!=)
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    OTÅLIG!!!=)

    Nu börjar jag bli smått otålig o vill att bebis ska komma snart. De är mitt andra barn o då gick jag över 10 dagar. Nu har jag gått över 2 dagar redan. Beräknad BF var den 18/4. Men vill verkligen gärna att den ska komma nu. Hoppas i alla fall att jag slipper gå över lika länge som förra gången. Men bebis kommer väl som vanligt precis när den ska komma. Men klart man längtar. Den som väntar på nått gott väntar väl aldrig för länge..Eller är de alltid för länge Jaja vi få väl se. Någon annan som kanske oxå gått över tiden?
  2. 1
    OTÅLIG!!!=) Nu börjar jag bli smått otålig o vill att bebis ska komma snart. De är mitt andra barn o då gick jag över 10 dagar. Nu har jag gått över 2 dagar redan. Beräknad BF var den 18/4. Men vill verkligen gärna att den ska komma nu. Hoppas i alla fall att jag slipper gå över lika länge som förra gången. Men bebis kommer väl som vanligt precis när den ska komma. Men klart man längtar. Den som väntar på nått gott väntar väl aldrig för länge..Eller är de alltid för länge Jaja vi få väl se. Någon annan som kanske oxå gått över tiden?
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Japp! Jag har redan gått över en vecka. Men det är mitt första barn. Kände mig väldigt förberedd för en vecka sedan, nu mest frustrerad och förvirrad
  4. 2
    Japp! Jag har redan gått över en vecka. Men det är mitt första barn. Kände mig väldigt förberedd för en vecka sedan, nu mest frustrerad och förvirrad
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Frustrerad mins jag att jag var första gången eftersom jag fick vänta så länge. Tröttna ju lite smått på de hela när de tog så lång tid. Trodde aldrig bebis skulle komma ut typ. Men som sagt den kom när den kom...=)
  6. 3
    Frustrerad mins jag att jag var första gången eftersom jag fick vänta så länge. Tröttna ju lite smått på de hela när de tog så lång tid. Trodde aldrig bebis skulle komma ut typ. Men som sagt den kom när den kom...=)
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    5 dagar idag, barn nr 2. Slemproppen gick i onsdags så nu känns det ganska ok. Innan dess kändes det som att jag skulle va gravid resten av livet, har haft alla tänkbara krämpor denna gången så 9 mån har känts som en evighet.

    Pratade med min zonterapeut- som ska vara med på förlossningen- tidigare idag och vi bestämde att hon ska försöka köra igång det på söndag om inget hänt tills dess.

    Håller tummarna för oss alla i gruppen att vi snart har våra gull hos oss!
  8. 4
    5 dagar idag, barn nr 2. Slemproppen gick i onsdags så nu känns det ganska ok. Innan dess kändes det som att jag skulle va gravid resten av livet, har haft alla tänkbara krämpor denna gången så 9 mån har känts som en evighet.

    Pratade med min zonterapeut- som ska vara med på förlossningen- tidigare idag och vi bestämde att hon ska försöka köra igång det på söndag om inget hänt tills dess.

    Håller tummarna för oss alla i gruppen att vi snart har våra gull hos oss!
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Ok. Ja då ser man ju början på slutet i alla fall. Jag väntar på att den ska släppa så man kan börja hoppas på att de sätter igång.=)
  10. 5
    Ok. Ja då ser man ju början på slutet i alla fall. Jag väntar på att den ska släppa så man kan börja hoppas på att de sätter igång.=)
  11. Medlem sedan
    Apr 2012
    #6
    Men rent statistiskt har du nog bättre chanser än jag att föda... säg nu inatt
  12. 6
    Men rent statistiskt har du nog bättre chanser än jag att föda... säg nu inatt
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7
    Mycket möjligt Men känns inte som så troligt. Men som sagt man vet ju aldrig..
  14. 7
    Mycket möjligt Men känns inte som så troligt. Men som sagt man vet ju aldrig..
  15. Medlem sedan
    Apr 2012
    #8
    Blev det några bebisar i den här tråden idag?
  16. 8
    Blev det några bebisar i den här tråden idag?
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Ingen här men jag har verkligen försökt, tog med familjen på utflykt till ett utkikstorn. traskade 118 trappsteg upp, fikade o sen ner igen!! kände mig jätteduktig just då men nu sitter jag här i soffan med ap ont i alla bäckenfogar som finns o några till..
  18. 9
    Ingen här men jag har verkligen försökt, tog med familjen på utflykt till ett utkikstorn. traskade 118 trappsteg upp, fikade o sen ner igen!! kände mig jätteduktig just då men nu sitter jag här i soffan med ap ont i alla bäckenfogar som finns o några till..
  19. Medlem sedan
    Dec 2011
    #10
    Nej inte ännu.. Men skulle va kul om Lilla Knodden behaga komma nu. Längtar o som sagt är tålamodet tryter.=)
  20. 10
    Nej inte ännu.. Men skulle va kul om Lilla Knodden behaga komma nu. Längtar o som sagt är tålamodet tryter.=)
  21. Medlem sedan
    Apr 2012
    #11
    BF +9 idag, men ingen bebis här heller ännu. Hon rör sig fint i magen dock så jag hoppas hon mår bra.

    Lycka till, båda ni!
  22. 11
    BF +9 idag, men ingen bebis här heller ännu. Hon rör sig fint i magen dock så jag hoppas hon mår bra.

    Lycka till, båda ni!
  23. Medlem sedan
    Dec 2011
    #12
    Här är de BF +4 idag o ännu inget hänt. Ändå så har vi röjt å fejat hemma. Har en tis på fredag om inte bebis tittar ut innan...
  24. 12
    Här är de BF +4 idag o ännu inget hänt. Ändå så har vi röjt å fejat hemma. Har en tis på fredag om inte bebis tittar ut innan...
  25. Medlem sedan
    Apr 2012
    #13
    Hej igen! Igår natt kom vår Emilia till världen. Det tog lite mindre än sex timmar från första värken till att bebisen var ute. Inte illa för första bebis, som dessutom var 4300 gr tung och 55 cm stor Nu mår vi alla mycket bra och vilar. Förresten, om ni får lika bråttom som jag och studsar iväg till BBn utan bomullsrondeller och marcaraborttagning så kan det vara skönt att veta att ett amningsinlägg och lite babyolja funkar precis lika bra! Kram på er och lycka till!
  26. 13
    Hej igen! Igår natt kom vår Emilia till världen. Det tog lite mindre än sex timmar från första värken till att bebisen var ute. Inte illa för första bebis, som dessutom var 4300 gr tung och 55 cm stor Nu mår vi alla mycket bra och vilar. Förresten, om ni får lika bråttom som jag och studsar iväg till BBn utan bomullsrondeller och marcaraborttagning så kan det vara skönt att veta att ett amningsinlägg och lite babyolja funkar precis lika bra! Kram på er och lycka till!
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Grattis!! SuddenlyGrace=)
    Men då föddes våra bebisar med samma födelsedag då om jag förstår de rätt. 23 april? Men min William föddes på måndagen 13.35 oplanerat hemma. Jag hann aldrig in till förlossningen. Han vägde 3510 o är 51 cm lång. Så fick åka ambulans in. Så de har varit något omtumlande dagar för oss.Men nu är vi hemma igen.=)
  28. 14
    Grattis!! SuddenlyGrace=)
    Men då föddes våra bebisar med samma födelsedag då om jag förstår de rätt. 23 april? Men min William föddes på måndagen 13.35 oplanerat hemma. Jag hann aldrig in till förlossningen. Han vägde 3510 o är 51 cm lång. Så fick åka ambulans in. Så de har varit något omtumlande dagar för oss.Men nu är vi hemma igen.=)
  29. Medlem sedan
    Apr 2012
    #15
    Tack så mycket och grattis till dig också! Jag hoppas att du mår bra efter förlossningen och att ni har det bra och mysigt hemma. Det stämmer, våra barn är födda samma dag. Emilia föddes den 23 april kl. 1.47
  30. 15
    Tack så mycket och grattis till dig också! Jag hoppas att du mår bra efter förlossningen och att ni har det bra och mysigt hemma. Det stämmer, våra barn är födda samma dag. Emilia föddes den 23 april kl. 1.47
  31. Medlem sedan
    Dec 2011
    #16
    Jodå. William mår jättebra. Jag mår oxå bra dock är jag väldigt trött i kroppen. Dels eftersom jag var själv just vid förlossningstillfället. Hade en kompis som rusade hit på ca 2 min. Samt ambulans var här på 5 kanske. Så vi fick börja livet med en lite färd till förlossningen. De kommer ta lite nu eftersom jag ammar oxå för kroppen att komma i balans. Men de löser sig säkert.=)
  32. 16
    Jodå. William mår jättebra. Jag mår oxå bra dock är jag väldigt trött i kroppen. Dels eftersom jag var själv just vid förlossningstillfället. Hade en kompis som rusade hit på ca 2 min. Samt ambulans var här på 5 kanske. Så vi fick börja livet med en lite färd till förlossningen. De kommer ta lite nu eftersom jag ammar oxå för kroppen att komma i balans. Men de löser sig säkert.=)
  33. Medlem sedan
    Apr 2012
    #17
    Aj, det låter jobbigt! Låter faktiskt som en riktigt hjälteinsats. Hur kommer det sig att du var ensam hemma när du var så långt gången? Hoppas du mår bra snart igen!
  34. 17
    Aj, det låter jobbigt! Låter faktiskt som en riktigt hjälteinsats. Hur kommer det sig att du var ensam hemma när du var så långt gången? Hoppas du mår bra snart igen!

Liknande trådar

  1. Jag är så otålig!
    By Ecorelle in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 09:47
  2. Jag är så otålig
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 17:51
  3. Jag är otålig :-)
    By Hemliga Byrån in forum _0805 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 20:13
  4. Otålig!
    By Malin m.Elias&Malte in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 09:21
  5. Otålig!
    By Jewini in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar