Hur mycket är dom vakna?
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Hur mycket är dom vakna?

    Hej hopp alla
    Era barn är ju lite äldre än mitt iom att han blev en April-unge...
    Hur mycket var/är era barn vakna
    2:a
    3:e
    4:e
    5:e Veckan?

    Robin är 1.5 veckor och är "vaken" på förmiddagen kring 11-13 med några små slumringar mellan åt men vaken och pigg stundvis.
    Hur mycket och fort ökar det vecka för vecka tänkte jag.
    När brukar dom vilja ligga vaken en stund. Som det är nu så kan han vara vaken typ 15 min sedan blir han ledsen så söver vi honom... Men kanske är dumt? kanske ska han vara vaken mer? han kanske bara vill att vi ska umgås och prata med honom?
    Han sover ju bra på natten så det verkar inte som att han sover för mycket på dagen.
    Hur hade ni det?
    Och hur har ni det nu?

    Kram på er alla bra mammor (och pappor) och barn!
  2. 1
    Hur mycket är dom vakna? Hej hopp alla
    Era barn är ju lite äldre än mitt iom att han blev en April-unge...
    Hur mycket var/är era barn vakna
    2:a
    3:e
    4:e
    5:e Veckan?

    Robin är 1.5 veckor och är "vaken" på förmiddagen kring 11-13 med några små slumringar mellan åt men vaken och pigg stundvis.
    Hur mycket och fort ökar det vecka för vecka tänkte jag.
    När brukar dom vilja ligga vaken en stund. Som det är nu så kan han vara vaken typ 15 min sedan blir han ledsen så söver vi honom... Men kanske är dumt? kanske ska han vara vaken mer? han kanske bara vill att vi ska umgås och prata med honom?
    Han sover ju bra på natten så det verkar inte som att han sover för mycket på dagen.
    Hur hade ni det?
    Och hur har ni det nu?

    Kram på er alla bra mammor (och pappor) och barn!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Isak (snart fem veckor) är vaken olika mycket olika dagar. Just idag har han varit vaken mellan 6 och 7 på morgonen, mellan halv tio och halv tolv (med lite gnäll) och så mellan två och tre. Nu är klockan snart fem och han sover gott men vaknar nog snart för mat. På nätterna vaknar han från varannan till var tredje timme och vill äta.
    I början sov han ännu mer, är man 1,5 vecka som Robin så räcker det nog att vara vaken 15 min i stöten :-)
  4. 2
    Isak (snart fem veckor) är vaken olika mycket olika dagar. Just idag har han varit vaken mellan 6 och 7 på morgonen, mellan halv tio och halv tolv (med lite gnäll) och så mellan två och tre. Nu är klockan snart fem och han sover gott men vaknar nog snart för mat. På nätterna vaknar han från varannan till var tredje timme och vill äta.
    I början sov han ännu mer, är man 1,5 vecka som Robin så räcker det nog att vara vaken 15 min i stöten :-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Min lilla kille blir tre veckor imorgon (han blev ju också en liten april bebis idag vaknade han 9 och var vaken till strax efter 10 då han sov till runt 12, sen har han varit vaken till 15! då han bestämde sig för att sov två timmar till... men det är väldigt olika från dag till dag... men för nån vecka sen var han likadan, han sov hela tiden för att sen vara vaken korta stunder och amma och sen sova igen.
  6. 3
    Min lilla kille blir tre veckor imorgon (han blev ju också en liten april bebis idag vaknade han 9 och var vaken till strax efter 10 då han sov till runt 12, sen har han varit vaken till 15! då han bestämde sig för att sov två timmar till... men det är väldigt olika från dag till dag... men för nån vecka sen var han likadan, han sov hela tiden för att sen vara vaken korta stunder och amma och sen sova igen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Min Vidar är snart två månader gammal och jag tycker fortfarande att han är vaken/sover lika mycket som tidigare. Största skillnaden är väl att han sover lite mer på natten och är vaken mestadels på förmiddagen förutom lite slumrande då och då. På eftermiddagen brukar han sova en två-tre timmar i omgångar (beror lite på var han får sova och om vi är hemma eller inte).
    Kram
  8. 4
    Min Vidar är snart två månader gammal och jag tycker fortfarande att han är vaken/sover lika mycket som tidigare. Största skillnaden är väl att han sover lite mer på natten och är vaken mestadels på förmiddagen förutom lite slumrande då och då. På eftermiddagen brukar han sova en två-tre timmar i omgångar (beror lite på var han får sova och om vi är hemma eller inte).
    Kram

Liknande trådar

  1. nä nu får ni vakna
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 15:17
  2. Vakna!!!!!
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 10:17
  3. ni som är vakna mycket på natten..
    By Elin, Vilme & Eira in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 07:03
  4. Hur mycket är era små vakna?
    By Jessica m Alvin & Vilmer in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 09:31
  5. Hur mycket är era vakna?
    By Strix in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar