Lilla pärlan kom lagom till påsk!
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Lilla pärlan kom lagom till påsk!

    Tänk att hon redan är drygt tre veckor, lilla pärlan, vår fina flicka som kom till oss lagom till påsk. Trodde jag skulle logga in här direkt och berätta den glada nyheten, men det har knappt blivit någon datortid alls - livet och nuet med en alldeles ny liten människa och en ny storebror tar all tid. Och det måste det väl få göra.

    Förlossningen blev snabb och "lätt", även om jag trodde att min sista stund var kommen i krystfasen, haha! Tur att den bara var sju minuter lång... När vårt barn gled ur mig upphörde förstås smärtan omedelbart. Det är verkligen magiskt! Och så att få upp en varm, kladdig unge på bröstet och få möta den lilla stora människa som man burit runt på i nio månader - helt makalöst. Inget slår det! Efter en stund insåg vi att ingen av oss hade kollat vilket kön det blev. Skrattandes såg vi att jodå, det blev som vi trodde - en liten tjej.

    Hon är helt underbar och jag njuter av nyfödingstiden nu på ett helt annat sätt än med storebror. Nu vet jag ju att maratonamningarna tar slut, att sömnen kommer återvända och att den här tiden är så kort. Jag njuter helt enkelt så mycket jag bara kan av denna unge och av hennes storebror, så därför blir det inte så många inlägg från mig numera.

    Stort grattis till er alla som fått era bebisar! Lycka till ni som fortfarande väntar - en lite majbebis är något alldeles extra det med! KRAM
    fd Hemliga Busan är nu rätt och slätt Busan!

    www.busansbravader.blogspot.com
    www.alskadeunderbaraliv.blogspot.com

  2. 1
    Lilla pärlan kom lagom till påsk! Tänk att hon redan är drygt tre veckor, lilla pärlan, vår fina flicka som kom till oss lagom till påsk. Trodde jag skulle logga in här direkt och berätta den glada nyheten, men det har knappt blivit någon datortid alls - livet och nuet med en alldeles ny liten människa och en ny storebror tar all tid. Och det måste det väl få göra.

    Förlossningen blev snabb och "lätt", även om jag trodde att min sista stund var kommen i krystfasen, haha! Tur att den bara var sju minuter lång... När vårt barn gled ur mig upphörde förstås smärtan omedelbart. Det är verkligen magiskt! Och så att få upp en varm, kladdig unge på bröstet och få möta den lilla stora människa som man burit runt på i nio månader - helt makalöst. Inget slår det! Efter en stund insåg vi att ingen av oss hade kollat vilket kön det blev. Skrattandes såg vi att jodå, det blev som vi trodde - en liten tjej.

    Hon är helt underbar och jag njuter av nyfödingstiden nu på ett helt annat sätt än med storebror. Nu vet jag ju att maratonamningarna tar slut, att sömnen kommer återvända och att den här tiden är så kort. Jag njuter helt enkelt så mycket jag bara kan av denna unge och av hennes storebror, så därför blir det inte så många inlägg från mig numera.

    Stort grattis till er alla som fått era bebisar! Lycka till ni som fortfarande väntar - en lite majbebis är något alldeles extra det med! KRAM
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Grattis till lilla tösen!
  4. 2
    Grattis till lilla tösen!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Grattis Busan! kramar
  6. 3
    Grattis Busan! kramar

Liknande trådar

  1. Lilla pärlan växer!
    By Busan! in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 13:27
  2. så här lagom till julmaten...
    By Psykot af Akuten in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 16:11
  3. Lagom till jul och vinter??!!
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 17:25
  4. I Lilla landet lagom..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 21:31
  5. Frisk lagom till jul
    By Malin Lucas o Casper in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar