Mina pojknamnsförslag ratas av mannen..
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Mina pojknamnsförslag ratas av mannen..

    Vi har en son sedan tidigare som heter Edvin. Nu väntar vi tillökning och funderar på pojknamn. Mina förslag ratar mannen och hans gillar inte jag.
    Mina: Philip, Edgar, Elliot, Verner, Melvin, John.
    Hans: Albert, Gustav, Valter.

    Det står helt stilla för mig. De pojknamnen jag gillar GILLAR jag verkligen och jag kommer inte på några fler. Så hjälp tack Kommer ni på några namn som ni tror att jag kan gilla - shout!
  2. 1
    Mina pojknamnsförslag ratas av mannen.. Vi har en son sedan tidigare som heter Edvin. Nu väntar vi tillökning och funderar på pojknamn. Mina förslag ratar mannen och hans gillar inte jag.
    Mina: Philip, Edgar, Elliot, Verner, Melvin, John.
    Hans: Albert, Gustav, Valter.

    Det står helt stilla för mig. De pojknamnen jag gillar GILLAR jag verkligen och jag kommer inte på några fler. Så hjälp tack Kommer ni på några namn som ni tror att jag kan gilla - shout!
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Jag testar lite
    Vincent
    Leo
    Joel
    Valdemar
    Valle
  4. 2
    Jag testar lite
    Vincent
    Leo
    Joel
    Valdemar
    Valle
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Känner igen mig! Mina namn ratas av mannen oxå och han har bara två på sin lista och de vill inte jag ha. Jag har som ni Philip, Gustav och Valter på min lista oxå
    Tänkte att du kanske kunde få lite inspiration av mina namn som jag har på kvar min lista:
    Erik
    Alfred
    Andreas
    Mattias
    Carl
    Christoffer
    David
    Knut
    Kurt
    Birger
    Fredrik
    Frank
    Olle
    August
    Albin
    Vilgot
    Hjalmar

    Andra "tagna" fina namn:
    Tage
    Simon
    Alexander
    Anton
    Joel
    Benjamin
    Ernst
    Emil
    Tobias
    Johan

    Lycka till!
  6. 3
    Känner igen mig! Mina namn ratas av mannen oxå och han har bara två på sin lista och de vill inte jag ha. Jag har som ni Philip, Gustav och Valter på min lista oxå
    Tänkte att du kanske kunde få lite inspiration av mina namn som jag har på kvar min lista:
    Erik
    Alfred
    Andreas
    Mattias
    Carl
    Christoffer
    David
    Knut
    Kurt
    Birger
    Fredrik
    Frank
    Olle
    August
    Albin
    Vilgot
    Hjalmar

    Andra "tagna" fina namn:
    Tage
    Simon
    Alexander
    Anton
    Joel
    Benjamin
    Ernst
    Emil
    Tobias
    Johan

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Jag gillar Elliott och Melvin av dina förslag och Gustav av mannens förslag

    Andra förslag:
    Ludwig/Ludvig
    Dante
    Mio
    Alvin
    Adrian
    Wilgot/Vilgot
    August
    Theodor

    Lycka till
  8. 4
    Jag gillar Elliott och Melvin av dina förslag och Gustav av mannens förslag

    Andra förslag:
    Ludwig/Ludvig
    Dante
    Mio
    Alvin
    Adrian
    Wilgot/Vilgot
    August
    Theodor

    Lycka till
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Kanske..

    Josef
    Didrik
    Samuel
    Kai
    Sören
    Bernard
    Vidar
    Efraim
    Henry

    Lycka till med namnletandet
  10. 5
    Kanske..

    Josef
    Didrik
    Samuel
    Kai
    Sören
    Bernard
    Vidar
    Efraim
    Henry

    Lycka till med namnletandet
  11. Anonym
    #6
    Citat Ursprungligen postat av Islands mini Visa inlägg
    Jag testar lite
    Vincent
    Leo
    Joel
    Valdemar
    Valle
    Tack för dina förslag! Tyvärr känner jag inte att något av dem känns rätt :/ Leo och Valle känns för mycket smeknamn för min smak, Vincent & Valdemar heter brorsans bonusbarn.. Joel har vi för starka associationer till en mindre kul person Vad svårt det ska vara med namn alltså..
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av Islands mini Visa inlägg
    Jag testar lite
    Vincent
    Leo
    Joel
    Valdemar
    Valle
    Tack för dina förslag! Tyvärr känner jag inte att något av dem känns rätt :/ Leo och Valle känns för mycket smeknamn för min smak, Vincent & Valdemar heter brorsans bonusbarn.. Joel har vi för starka associationer till en mindre kul person Vad svårt det ska vara med namn alltså..
  13. Anonym
    #7
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Känner igen mig! Mina namn ratas av mannen oxå och han har bara två på sin lista och de vill inte jag ha. Jag har som ni Philip, Gustav och Valter på min lista oxå
    Tänkte att du kanske kunde få lite inspiration av mina namn som jag har på kvar min lista:
    Erik
    Alfred
    Andreas
    Mattias
    Carl
    Christoffer
    David
    Knut
    Kurt
    Birger
    Fredrik
    Frank
    Olle
    August
    Albin
    Vilgot
    Hjalmar

    Andra "tagna" fina namn:
    Tage
    Simon
    Alexander
    Anton
    Joel
    Benjamin
    Ernst
    Emil
    Tobias
    Johan

    Lycka till!
    Haha ja inte är det lätt alltså! Vilka namn har din man som förslag då? Blev ju nyfiken då vi verkar ha samma smak
    Tyvärr är ju många på din lista upptagna, men jag gillar också dessa namn (många av dem). Erik, Fredrik, Andreas, Mattias, Christoffer, Alexander, Frank, Olle, Carl, Emil t.ex.

    Hjalmar, August och Tage ska jag däremot fundera lite på och ge som förslag till sambon. Tack!
  14. 7
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Känner igen mig! Mina namn ratas av mannen oxå och han har bara två på sin lista och de vill inte jag ha. Jag har som ni Philip, Gustav och Valter på min lista oxå
    Tänkte att du kanske kunde få lite inspiration av mina namn som jag har på kvar min lista:
    Erik
    Alfred
    Andreas
    Mattias
    Carl
    Christoffer
    David
    Knut
    Kurt
    Birger
    Fredrik
    Frank
    Olle
    August
    Albin
    Vilgot
    Hjalmar

    Andra "tagna" fina namn:
    Tage
    Simon
    Alexander
    Anton
    Joel
    Benjamin
    Ernst
    Emil
    Tobias
    Johan

    Lycka till!
    Haha ja inte är det lätt alltså! Vilka namn har din man som förslag då? Blev ju nyfiken då vi verkar ha samma smak
    Tyvärr är ju många på din lista upptagna, men jag gillar också dessa namn (många av dem). Erik, Fredrik, Andreas, Mattias, Christoffer, Alexander, Frank, Olle, Carl, Emil t.ex.

    Hjalmar, August och Tage ska jag däremot fundera lite på och ge som förslag till sambon. Tack!
  15. Anonym
    #8
    Citat Ursprungligen postat av allimac-a Visa inlägg
    Jag gillar Elliott och Melvin av dina förslag och Gustav av mannens förslag

    Andra förslag:
    Ludwig/Ludvig
    Dante
    Mio
    Alvin
    Adrian
    Wilgot/Vilgot
    August
    Theodor

    Lycka till
    Jag är lite pendlande med namnet Gustav, ena stunden känns det ganska bra medan i andra känns det helt fel.. Men ett fint namn är det absolut
    Ludvig måste jag klura på lite, det känns inte riktigt helt ok mest då jag gick i samma klass med en Ludvig hehe :P Adrian är fint, men tyvärr upptaget.

    Mio och August lägger jag till på förslagslistan till sambon. Tack
  16. 8
    Citat Ursprungligen postat av allimac-a Visa inlägg
    Jag gillar Elliott och Melvin av dina förslag och Gustav av mannens förslag

    Andra förslag:
    Ludwig/Ludvig
    Dante
    Mio
    Alvin
    Adrian
    Wilgot/Vilgot
    August
    Theodor

    Lycka till
    Jag är lite pendlande med namnet Gustav, ena stunden känns det ganska bra medan i andra känns det helt fel.. Men ett fint namn är det absolut
    Ludvig måste jag klura på lite, det känns inte riktigt helt ok mest då jag gick i samma klass med en Ludvig hehe :P Adrian är fint, men tyvärr upptaget.

    Mio och August lägger jag till på förslagslistan till sambon. Tack
  17. Anonym
    #9
    Citat Ursprungligen postat av iwyn Visa inlägg
    Kanske..

    Josef
    Didrik
    Samuel
    Kai
    Sören
    Bernard
    Vidar
    Efraim
    Henry

    Lycka till med namnletandet
    Josef, Samuel och Efraim känns helt fel. Är inte det, vad man brukar kalla, "bibliska" namn?
    Didrik, Bernard och Henry var nya namn jag inte tänkt på innan så de ska jag absolut tänka mer på Vidar hade jag som förslag till förra barnet, men de ratades direkt av mannen och sen blev jag också osäker på det

    Tack för dina förslag!
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av iwyn Visa inlägg
    Kanske..

    Josef
    Didrik
    Samuel
    Kai
    Sören
    Bernard
    Vidar
    Efraim
    Henry

    Lycka till med namnletandet
    Josef, Samuel och Efraim känns helt fel. Är inte det, vad man brukar kalla, "bibliska" namn?
    Didrik, Bernard och Henry var nya namn jag inte tänkt på innan så de ska jag absolut tänka mer på Vidar hade jag som förslag till förra barnet, men de ratades direkt av mannen och sen blev jag också osäker på det

    Tack för dina förslag!
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Mannen har Oskar och Fredrik på sin lista.

    Jag la till Fredrik på min lista oxå men det är ju upptaget hos dig. Oskar verkar vara så jättevanligt nu, passar inte så bra med det redan bestämda mellannamnet, Hjalmar, och har varit vanligt i typ 5 år så det känns tråkigt, tycker jag, men det är mannens favoritnamn.

    Men det lutar åt att mannen ger med sig den här gången och det blir en Hjalmar Erik (med Erik som tilltalsnamn) för våran del. Det är i alla fall arbetsnamnet just nu. Men än är det långt till oktober
    Lycka till med liten!
  20. 10
    Mannen har Oskar och Fredrik på sin lista.

    Jag la till Fredrik på min lista oxå men det är ju upptaget hos dig. Oskar verkar vara så jättevanligt nu, passar inte så bra med det redan bestämda mellannamnet, Hjalmar, och har varit vanligt i typ 5 år så det känns tråkigt, tycker jag, men det är mannens favoritnamn.

    Men det lutar åt att mannen ger med sig den här gången och det blir en Hjalmar Erik (med Erik som tilltalsnamn) för våran del. Det är i alla fall arbetsnamnet just nu. Men än är det långt till oktober
    Lycka till med liten!
  21. Medlem sedan
    Oct 2011
    #11
    Åh. Ett till bortglömt namn som jag gillar men som inte funkar för oss är Petter! Det kanske kan vara nåt?
  22. 11
    Åh. Ett till bortglömt namn som jag gillar men som inte funkar för oss är Petter! Det kanske kan vara nåt?
  23. Anonym
    #12
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Mannen har Oskar och Fredrik på sin lista.

    Jag la till Fredrik på min lista oxå men det är ju upptaget hos dig. Oskar verkar vara så jättevanligt nu, passar inte så bra med det redan bestämda mellannamnet, Hjalmar, och har varit vanligt i typ 5 år så det känns tråkigt, tycker jag, men det är mannens favoritnamn.

    Men det lutar åt att mannen ger med sig den här gången och det blir en Hjalmar Erik (med Erik som tilltalsnamn) för våran del. Det är i alla fall arbetsnamnet just nu. Men än är det långt till oktober
    Lycka till med liten!
    Okej Jag gillar också namnet Oskar, men det heter ju mannen min, hihi Vad fint med Hjalmar Erik! Tack tack, jag får fundera vidare
  24. 12
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Mannen har Oskar och Fredrik på sin lista.

    Jag la till Fredrik på min lista oxå men det är ju upptaget hos dig. Oskar verkar vara så jättevanligt nu, passar inte så bra med det redan bestämda mellannamnet, Hjalmar, och har varit vanligt i typ 5 år så det känns tråkigt, tycker jag, men det är mannens favoritnamn.

    Men det lutar åt att mannen ger med sig den här gången och det blir en Hjalmar Erik (med Erik som tilltalsnamn) för våran del. Det är i alla fall arbetsnamnet just nu. Men än är det långt till oktober
    Lycka till med liten!
    Okej Jag gillar också namnet Oskar, men det heter ju mannen min, hihi Vad fint med Hjalmar Erik! Tack tack, jag får fundera vidare
  25. Anonym
    #13
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Åh. Ett till bortglömt namn som jag gillar men som inte funkar för oss är Petter! Det kanske kan vara nåt?
    Nja, tänker mest på rapparen
  26. 13
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Åh. Ett till bortglömt namn som jag gillar men som inte funkar för oss är Petter! Det kanske kan vara nåt?
    Nja, tänker mest på rapparen
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Ännu bättre. Gör att folk inte använder det namnet nu och det gör det ovanligt för hans generation! Rapparen Petter kommer ju knappast finnas som en artist när eran liten blir medveten om det där men namn och artister. Men om man verkligen avskyr Petter så är ju inte det nåt bra förslag. Lycka till!
  28. 14
    Ännu bättre. Gör att folk inte använder det namnet nu och det gör det ovanligt för hans generation! Rapparen Petter kommer ju knappast finnas som en artist när eran liten blir medveten om det där men namn och artister. Men om man verkligen avskyr Petter så är ju inte det nåt bra förslag. Lycka till!
  29. Medlem sedan
    Oct 2011
    #15
    Oskar i andranamn då kanske?
  30. 15
    Oskar i andranamn då kanske?
  31. Medlem sedan
    May 2010
    #16
    Ja, de kan nog vara bibliska/hebreiska namn. Har inte stenkoll
  32. 16
    Ja, de kan nog vara bibliska/hebreiska namn. Har inte stenkoll
  33. Medlem sedan
    May 2012
    #17
    Edvin och Gusten
    Edvin och Vincent
    Edvin och Alvin
    Edvin och Albin
    Edvin och Folke
  34. 17
    Edvin och Gusten
    Edvin och Vincent
    Edvin och Alvin
    Edvin och Albin
    Edvin och Folke
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Kanske Melker? Vilhelm? Måns?
  36. 18
    Kanske Melker? Vilhelm? Måns?
  37. Anonym
    #19
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Ännu bättre. Gör att folk inte använder det namnet nu och det gör det ovanligt för hans generation! Rapparen Petter kommer ju knappast finnas som en artist när eran liten blir medveten om det där men namn och artister. Men om man verkligen avskyr Petter så är ju inte det nåt bra förslag. Lycka till!
    Jag bryr mig dock inte om det är ett "vanligt" eller ovanligt namn :P Det viktigaste är ju att det ska kännas rätt
  38. 19
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Ännu bättre. Gör att folk inte använder det namnet nu och det gör det ovanligt för hans generation! Rapparen Petter kommer ju knappast finnas som en artist när eran liten blir medveten om det där men namn och artister. Men om man verkligen avskyr Petter så är ju inte det nåt bra förslag. Lycka till!
    Jag bryr mig dock inte om det är ett "vanligt" eller ovanligt namn :P Det viktigaste är ju att det ska kännas rätt
  39. Anonym
    #20
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Oskar i andranamn då kanske?
    Nja, jag vet inte varför men jag gillar inte att ha med förälderns namn i sina barns namn.. En av mina syskon har det och det har blivit lite såhär att "varför fick han pappas namn och ingen annan?" :P
  40. 20
    Citat Ursprungligen postat av FisePisen Visa inlägg
    Oskar i andranamn då kanske?
    Nja, jag vet inte varför men jag gillar inte att ha med förälderns namn i sina barns namn.. En av mina syskon har det och det har blivit lite såhär att "varför fick han pappas namn och ingen annan?" :P
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Mamma ratas...
    By Stina3 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 10:20
  2. Känns som mannen förstör mina känslor..
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 08:25
  3. pojknamnsförslag?!??
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 21:41
  4. Pojknamnsförslag......
    By Emilise bf 30/12 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 13:58
  5. Spjälsängen ratas...
    By Linda_T_M_ in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar