Maj igen
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Maj igen

    Nu är det maj och födelsedagar att se framemot. Min Ville blir tre imorgon, stora killen.
    Han kan och gör det mesta själv, superduktig i mammas ögon, men blöjan har han inte velat lägga bakom sig än. Han säger varje dag att han ska sluta med blöja, men sen drar han gärna på sig en i alla fall. Det kommer väl när det kommer, positivt i alla fall att han pratar om det.
    I present önskar han sig Finn macmissile, mack och alla de andra bilarna i Cars-filmerna. Cars-tokig kan man nog kalla honom.
    Hoppas ni får en härlig månad med mysiga kalas!!
    www.heidippi.blogg.se

    Heidi.P
    med Ida född 070607
    och Ville född 090504
  2. 1
    Maj igen Nu är det maj och födelsedagar att se framemot. Min Ville blir tre imorgon, stora killen.
    Han kan och gör det mesta själv, superduktig i mammas ögon, men blöjan har han inte velat lägga bakom sig än. Han säger varje dag att han ska sluta med blöja, men sen drar han gärna på sig en i alla fall. Det kommer väl när det kommer, positivt i alla fall att han pratar om det.
    I present önskar han sig Finn macmissile, mack och alla de andra bilarna i Cars-filmerna. Cars-tokig kan man nog kalla honom.
    Hoppas ni får en härlig månad med mysiga kalas!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Grattis till Ville!

    Vi har bara Adrians kalas kvar nu sen hela mammagänget firat sina treåringar senaste månaden. Det är roligt men det blir så intensivt med barnkalas varje helg i en månad... Så efter Adrians kalas på torsdag tar vi lite kalaspaus.

    Adrian vill inte heller ge upp blöjan - igår gick han dock och satte sig på pottan frivilligt och gjorde första pottbajsningen! Ett steg i rätt riktning!
  4. 2
    Grattis till Ville!

    Vi har bara Adrians kalas kvar nu sen hela mammagänget firat sina treåringar senaste månaden. Det är roligt men det blir så intensivt med barnkalas varje helg i en månad... Så efter Adrians kalas på torsdag tar vi lite kalaspaus.

    Adrian vill inte heller ge upp blöjan - igår gick han dock och satte sig på pottan frivilligt och gjorde första pottbajsningen! Ett steg i rätt riktning!
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Tänk att våra bebisar har blivit 3 år nu. Melina fyllde den 27:e och det var sånt härligt väder att alla barnen hellre var ute och lekte.
    Melina har också kvar blöjan men om man påminner henne så går hon till pottan. Vi försöker ha trosor när hon är hemma och det har hänt att vi glömt sätta tillbaka blöjan när vi ska iväg och det har faktiskt funkat bra. Hon har hållt sig. Ibland rågar hon: Har jag blöja eller trosor på mig?
    Nu i sommar ska vi verkligen jobba hårt på att bli helt blöjfria.
  6. 3
    Tänk att våra bebisar har blivit 3 år nu. Melina fyllde den 27:e och det var sånt härligt väder att alla barnen hellre var ute och lekte.
    Melina har också kvar blöjan men om man påminner henne så går hon till pottan. Vi försöker ha trosor när hon är hemma och det har hänt att vi glömt sätta tillbaka blöjan när vi ska iväg och det har faktiskt funkat bra. Hon har hållt sig. Ibland rågar hon: Har jag blöja eller trosor på mig?
    Nu i sommar ska vi verkligen jobba hårt på att bli helt blöjfria.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    I förra veckan sa Ville bestämt att "Jag har slutat med blöja nu". Ok tänkte jag, då kör vi på det. Har väl hänt nån enstaka olycka sen dess, men annars har han varit jätteduktig. Utan att vi tränat alls här hemma. Fantastiska barn!!
  8. 4
    I förra veckan sa Ville bestämt att "Jag har slutat med blöja nu". Ok tänkte jag, då kör vi på det. Har väl hänt nån enstaka olycka sen dess, men annars har han varit jätteduktig. Utan att vi tränat alls här hemma. Fantastiska barn!!

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. hmmm tvist igen och igen
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:06
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar