barnvagns tips?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    barnvagns tips?

    Vi väntar tillökning till hösten, problemet är att vi har tvillingar och även dessa behöver åka vagnen ett tag till, så vi behöver hitta en vagn som passar bra till 3 barn. Har kollat runt lite på trillingvagnar men oftast är de svindyra och svåra att få tag på så jag undrar om någon har tips på en smidig syskon vagn som man kan ha en åkbräda eller sidovagn till eller en smidig trillingvagn
  2. 1
    barnvagns tips? Vi väntar tillökning till hösten, problemet är att vi har tvillingar och även dessa behöver åka vagnen ett tag till, så vi behöver hitta en vagn som passar bra till 3 barn. Har kollat runt lite på trillingvagnar men oftast är de svindyra och svåra att få tag på så jag undrar om någon har tips på en smidig syskon vagn som man kan ha en åkbräda eller sidovagn till eller en smidig trillingvagn
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Jag har inte varit i den situationen du är (men säger Grattis!!!)
    Mina tjejer är födda 02, 04 och 05 och jag behövde ha koll på alla tre (sthlms innerstad).
    jag hade en urban jungle med ståbräda (kiddy board tror jag att en hette)
    Det funkade bra. Oftast var det dock mellantjejen som stod på brädan och det funkade från att hon var knappa två år...
    Senare hade vi en brio sitty dubbel med ståbräda men oftast satte vi de två äldsta i vagnen och den minsta ovanpå

    Ett annat tips är en cykelkärra. Min amn som saknar körkort klarade sig mycket bra med detta. Återigen mellantjejen som fick sitta på cykeln och de andra två i cykelkärran (av praktiska skäl, annars hade det varit bättre att ha det lättaste barnet på cykeln och de andra två i vagnen)

    Lycka till!
  4. 2
    Jag har inte varit i den situationen du är (men säger Grattis!!!)
    Mina tjejer är födda 02, 04 och 05 och jag behövde ha koll på alla tre (sthlms innerstad).
    jag hade en urban jungle med ståbräda (kiddy board tror jag att en hette)
    Det funkade bra. Oftast var det dock mellantjejen som stod på brädan och det funkade från att hon var knappa två år...
    Senare hade vi en brio sitty dubbel med ståbräda men oftast satte vi de två äldsta i vagnen och den minsta ovanpå

    Ett annat tips är en cykelkärra. Min amn som saknar körkort klarade sig mycket bra med detta. Återigen mellantjejen som fick sitta på cykeln och de andra två i cykelkärran (av praktiska skäl, annars hade det varit bättre att ha det lättaste barnet på cykeln och de andra två i vagnen)

    Lycka till!
  5. Liz*
    #3
    Ofta kan man "klämma in" ett extra barn i vagnen en tid, nyfödingar är ju små, och har man en ståbräda så kan tvillingarna turas om att vara på den. Ståbräda är rätt jobbigt för barnet.
  6. 3
    Ofta kan man "klämma in" ett extra barn i vagnen en tid, nyfödingar är ju små, och har man en ståbräda så kan tvillingarna turas om att vara på den. Ståbräda är rätt jobbigt för barnet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    tack

    Våra tvillingar kommer vara ca 18 månader när den lille kommer, bara en av dom kan gå ännu, såg en esyride ståbräda som man kan ha en sits till som jag funderade på, annars en sidovagn, vi har som sagt en tvillingvagn idag men den är rätt osmidig ( väger runt 20 kg) och kan inte ha en ståbräda till den..så jag skulle vilja ha något "lättare" och smidigare, som det är nu kommer jag inte på en buss med vår vagn XD så vi måste ha en bättre lösning....
  8. 4
    tack

    Våra tvillingar kommer vara ca 18 månader när den lille kommer, bara en av dom kan gå ännu, såg en esyride ståbräda som man kan ha en sits till som jag funderade på, annars en sidovagn, vi har som sagt en tvillingvagn idag men den är rätt osmidig ( väger runt 20 kg) och kan inte ha en ståbräda till den..så jag skulle vilja ha något "lättare" och smidigare, som det är nu kommer jag inte på en buss med vår vagn XD så vi måste ha en bättre lösning....
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5
    jo jag har hört vissa gör det men tvillingarna får precis plats i den så det är nog rätt kört :/
    Såg en esyride ståbräda som man kan ha en sits på och den funderar jag på, tvillingarna kommer ju bara vara 18 månader när nästa kommer och bara en av dom kan gå....... Vagnen vi har idag är stor och tung, skulle inte klara av att köra den med en ståbräda så jag vill ha något som är lättare och smidigare...
  10. 5
    jo jag har hört vissa gör det men tvillingarna får precis plats i den så det är nog rätt kört :/
    Såg en esyride ståbräda som man kan ha en sits på och den funderar jag på, tvillingarna kommer ju bara vara 18 månader när nästa kommer och bara en av dom kan gå....... Vagnen vi har idag är stor och tung, skulle inte klara av att köra den med en ståbräda så jag vill ha något som är lättare och smidigare...
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Kanske den här typen av lösning kan vara nåt?
    http://www.blocket.se/orebro/Babytra...n_40198843.htm




  12. 6
    Kanske den här typen av lösning kan vara nåt?
    http://www.blocket.se/orebro/Babytra...n_40198843.htm

  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Kanske...

    en sjal till bebisen? Så vet du var du har alla barn liksom!

    Jag hade ingen vagn alls till mina två yngsta (födda -02, -04 och -06) för det var bara jobbigt!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Kanske... en sjal till bebisen? Så vet du var du har alla barn liksom!

    Jag hade ingen vagn alls till mina två yngsta (födda -02, -04 och -06) för det var bara jobbigt!
  15. Medlem sedan
    Mar 2012
    #8
    vf köper du inte en buggypod då kan ett av barnen sitta gänte vagneen
  16. 8
    vf köper du inte en buggypod då kan ett av barnen sitta gänte vagneen
  17. Medlem sedan
    Sep 2009
    #9
    jag är i ungefär samma sits fast tvärtom Har 2 barn o väntar tvillingar till hösten. Mina kommer vara 2.5 och 1.5 år gamla när tvillingarna kommer. Jag har en babytravel dublin med mjukliftar då kan jag ha en syskonsits på vagnen så mellantjejen kan sitta. Äldsta tjejen får gå o skulle det bli jobbigt så får jag skaffa en ståbräda då.
  18. 9
    jag är i ungefär samma sits fast tvärtom Har 2 barn o väntar tvillingar till hösten. Mina kommer vara 2.5 och 1.5 år gamla när tvillingarna kommer. Jag har en babytravel dublin med mjukliftar då kan jag ha en syskonsits på vagnen så mellantjejen kan sitta. Äldsta tjejen får gå o skulle det bli jobbigt så får jag skaffa en ståbräda då.

Liknande trådar

  1. Barnvagns köp!
    By Sabina90 in forum _1206 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 21:58
  2. barnvagns tips
    By <3bebis<3 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 09:41
  3. Barnvagns bio
    By katper in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 11:21
  4. Barnvagns-bio?
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 08:29
  5. BArnvagns BIO
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar