Vad tycker ni om Francisco?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Vad tycker ni om Francisco?

    Bor i Portugal, ett vãldigt namnkonservativt land... Har en son som heter Manuel (jag uttalar det som "svenska" Emanuel fast utan E i bõrjan medan min sambo uttalar det nâgot annorlunda, pâ portugisiska)

    Nu vãntar vi barn igen, en kille till, och funderar pâ namnet Francisco. Hur lâter det i Sverige? Jag har liksom bott hãr nere fõr lãnge fõr att komma ihâg vad jag tyckte om namnet dâ jag hõrde det fõrsta gângen Hjãlp, tack!
  2. 1
    Vad tycker ni om Francisco? Bor i Portugal, ett vãldigt namnkonservativt land... Har en son som heter Manuel (jag uttalar det som "svenska" Emanuel fast utan E i bõrjan medan min sambo uttalar det nâgot annorlunda, pâ portugisiska)

    Nu vãntar vi barn igen, en kille till, och funderar pâ namnet Francisco. Hur lâter det i Sverige? Jag har liksom bott hãr nere fõr lãnge fõr att komma ihâg vad jag tyckte om namnet dâ jag hõrde det fõrsta gângen Hjãlp, tack!
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt eller så, men är antagligen ovanligare här i Sverige än i Portugal, gissar jag.
  4. 2
    Jättefint tycker jag! Låter inte alls konstigt eller så, men är antagligen ovanligare här i Sverige än i Portugal, gissar jag.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    På ett halvportugisiskt barn tycker jag att det blir jättefint! Dvs om man har någon koppling till namnet. Precis som Manuel så går det ju rimligt bra att uttala med svenska uttalsregler, även om jag antar att det på portugisiska blir lite annorlunda.
  6. 3
    På ett halvportugisiskt barn tycker jag att det blir jättefint! Dvs om man har någon koppling till namnet. Precis som Manuel så går det ju rimligt bra att uttala med svenska uttalsregler, även om jag antar att det på portugisiska blir lite annorlunda.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Jag tycker det låter bra i Sverige! Ett jättefint namn.
  8. 4
    Jag tycker det låter bra i Sverige! Ett jättefint namn.
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Inget direkt vanligt namn i Sverige antar jag men med kopplingen till Portugal så helt ok. Och får ni för er att flytta till Sverige och lillkillen vill ha ett "svenskt" namn så funkar ju Frans väldigt bra
    Lycka till med andra killen!
  10. 5
    Inget direkt vanligt namn i Sverige antar jag men med kopplingen till Portugal så helt ok. Och får ni för er att flytta till Sverige och lillkillen vill ha ett "svenskt" namn så funkar ju Frans väldigt bra
    Lycka till med andra killen!
  11. Medlem sedan
    May 2012
    #6
    Tack fõr era kommentarer! Kul att ni verkar gilla det!
  12. 6
    Tack fõr era kommentarer! Kul att ni verkar gilla det!

Liknande trådar

  1. Det blev San Francisco....
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 22:18
  2. Pablo Francisco
    By Padre_M in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 21:25
  3. EllaNora om San Francisco!!!
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 16:50
  4. San Francisco Tour!
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 12:27
  5. Studsbollarna i San Francisco
    By -Majsan- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 23:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar