Lillebror är utan namn...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Lillebror är utan namn...

    God morgon!

    Vi har en Melvin, som nu är 4 år, sedan tidigare och i lördags fick han en lillebror. Vi kände oss "helt säkra" på att det skulle bli en tös och nu när det blev en underbar liten kille istället hittar vi inget namn!

    Min kära hustru röstar på
    (Milton)
    Linton
    Rasmus
    och några fler som jag just nu inte kommer ihåg.

    Själv så tycker jag
    Melker
    Valter

    Jag gillar egentligen inget av hennes förslag, hon tycker att det låter lite fånigt om båda börjar på M och Valter har hon lite svårt att bestämma sig om.

    Jag skulle vara tacksam för lite förslag som vi skulle kunna bolla med!
  2. 1
    Lillebror är utan namn... God morgon!

    Vi har en Melvin, som nu är 4 år, sedan tidigare och i lördags fick han en lillebror. Vi kände oss "helt säkra" på att det skulle bli en tös och nu när det blev en underbar liten kille istället hittar vi inget namn!

    Min kära hustru röstar på
    (Milton)
    Linton
    Rasmus
    och några fler som jag just nu inte kommer ihåg.

    Själv så tycker jag
    Melker
    Valter

    Jag gillar egentligen inget av hennes förslag, hon tycker att det låter lite fånigt om båda börjar på M och Valter har hon lite svårt att bestämma sig om.

    Jag skulle vara tacksam för lite förslag som vi skulle kunna bolla med!
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Kul med en pappa som har namnbekymmer. Brukar vara mest mammor här inne
    Håller med din fru om att det låter lite fånigt med två på M och gillar inte hennes namnförslag.
    Gillar Valter! Riktigt schysst! Vi har haft det bubblande på vår lista till lillkillen i magen.
    Andra förslag:
    Albert
    Alfred
    Frank
    Frans
    Folke
    Edvard
    Tage
    Anton
    Simon
    Sigvard
    Sixten
    Lycka till med bröderna!
  4. 2
    Kul med en pappa som har namnbekymmer. Brukar vara mest mammor här inne
    Håller med din fru om att det låter lite fånigt med två på M och gillar inte hennes namnförslag.
    Gillar Valter! Riktigt schysst! Vi har haft det bubblande på vår lista till lillkillen i magen.
    Andra förslag:
    Albert
    Alfred
    Frank
    Frans
    Folke
    Edvard
    Tage
    Anton
    Simon
    Sigvard
    Sixten
    Lycka till med bröderna!
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Till en Melvin tycker jag att något av de här namnen skulle passa:
    Elliott
    Noel
    Ivan
    Isak
    Elias
    Julian
    Dante
    William
    Joel
    Ossian
  6. 3
    Till en Melvin tycker jag att något av de här namnen skulle passa:
    Elliott
    Noel
    Ivan
    Isak
    Elias
    Julian
    Dante
    William
    Joel
    Ossian
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Jag gillar Valter men ni kanske vill ha några andra förslag än de på era listor så jag föreslår:

    Vilgot
    Alvar
    Hjalmar
  8. 4
    Jag gillar Valter men ni kanske vill ha några andra förslag än de på era listor så jag föreslår:

    Vilgot
    Alvar
    Hjalmar
  9. Medlem sedan
    May 2012
    #5
    Storebror är väl inte värst förtjust just nu men det svänger väl får vi hoppas.

    Av dina förslag gillar jag Albert, Frans och Edvard. Jag ska ta upp dessa så får vi se vad det kan leda till.

    Tack för namnförslagen!
  10. 5
    Storebror är väl inte värst förtjust just nu men det svänger väl får vi hoppas.

    Av dina förslag gillar jag Albert, Frans och Edvard. Jag ska ta upp dessa så får vi se vad det kan leda till.

    Tack för namnförslagen!
  11. Medlem sedan
    May 2012
    #6
    Jag är tämligen säker på att flera av dina förslag skulle uppskattas av frun, speciellt Elliot och Noel. För egen del är jag rätt tveksam till dem. Kanske kanske Isak.

    Tack i alla fall!
  12. 6
    Jag är tämligen säker på att flera av dina förslag skulle uppskattas av frun, speciellt Elliot och Noel. För egen del är jag rätt tveksam till dem. Kanske kanske Isak.

    Tack i alla fall!
  13. Medlem sedan
    May 2012
    #7
    Kul att du gillar Valter, och av dina förslag gillar jag helt klart Hjalmar. Tyvärr heter en av frugans kompisars barn det så det går bort.

    Tack iaf!
  14. 7
    Kul att du gillar Valter, och av dina förslag gillar jag helt klart Hjalmar. Tyvärr heter en av frugans kompisars barn det så det går bort.

    Tack iaf!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    JAg håller med en båda! Att börja på samma initial kan kännas lite kennelaktigt (men samtidigt tycker jag inte att det är en anledning att välja bort ett favoritnamn) och jag gillar dina namnförslag mer än hennes.
    Några andra förslag:
    Helmer
    Gabriel
    Albert
    Sixten
    Alrik
    Valdemar
    Alexander
    Zacharias
  16. 8
    JAg håller med en båda! Att börja på samma initial kan kännas lite kennelaktigt (men samtidigt tycker jag inte att det är en anledning att välja bort ett favoritnamn) och jag gillar dina namnförslag mer än hennes.
    Några andra förslag:
    Helmer
    Gabriel
    Albert
    Sixten
    Alrik
    Valdemar
    Alexander
    Zacharias
  17. Medlem sedan
    Feb 2012
    #9
    till Melvin tycker jag att Vincent passar
  18. 9
    till Melvin tycker jag att Vincent passar
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Av era förslag tycker jag att Rasmus passar absolut bäst ihop med Melvin
    Milton-För likt Melvin
    Linton-Blir lite för gulligt ihop med Melvin kan jag tycka
    Melker-Alldeles för likt Melvin, när båda börjar på "mel"
    Valter-Fint ihop, inget av namnen "tar över" det andra.
    Jag tycker att ni borde satsa på ett lite hårdare namn eftersom Melvin är så mjukt, på så sätt syns båda namnen lika mycket
    Det känns som din fru gillar lite moderna/nya namn och du lite äldre så ska försöka ge lite förslag på båda
    Anton
    Arvid
    Charlie
    Conrad
    David
    Elmer
    Eskil
    Fridolf
    Gustav
    Hannes
    Jakob
    Knut
    Lukas
    Manfred
    Oskar
    Osvald
    Sixten
    Teodor
    Valdemar
    Vilhelm
    Fint med en bokstav som knyter samman namnen tex v eller n
    Lycka till!
  20. 10
    Av era förslag tycker jag att Rasmus passar absolut bäst ihop med Melvin
    Milton-För likt Melvin
    Linton-Blir lite för gulligt ihop med Melvin kan jag tycka
    Melker-Alldeles för likt Melvin, när båda börjar på "mel"
    Valter-Fint ihop, inget av namnen "tar över" det andra.
    Jag tycker att ni borde satsa på ett lite hårdare namn eftersom Melvin är så mjukt, på så sätt syns båda namnen lika mycket
    Det känns som din fru gillar lite moderna/nya namn och du lite äldre så ska försöka ge lite förslag på båda
    Anton
    Arvid
    Charlie
    Conrad
    David
    Elmer
    Eskil
    Fridolf
    Gustav
    Hannes
    Jakob
    Knut
    Lukas
    Manfred
    Oskar
    Osvald
    Sixten
    Teodor
    Valdemar
    Vilhelm
    Fint med en bokstav som knyter samman namnen tex v eller n
    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    May 2012
    #11
    Helmer, Albert och Valdemar är fint. Tack!
  22. 11
    Helmer, Albert och Valdemar är fint. Tack!
  23. Medlem sedan
    May 2012
    #12
    Jag gillar inte namnet Vincent så mycket, och med största sannolikhet kommer han att få svärfars namn som andranamn, Vincenzo, så det går bort. Tack ändå!
  24. 12
    Jag gillar inte namnet Vincent så mycket, och med största sannolikhet kommer han att få svärfars namn som andranamn, Vincenzo, så det går bort. Tack ändå!
  25. Medlem sedan
    May 2012
    #13
    Tack!

    Av någon anledning gillar jag inte Rasmus alls, och dessutom så är det en kompis som fick barn nyligen som har tagit det namnet nu så det var ju skönt.

    Anton, Elmer och Hannes är inte så dumma. Ska ta upp dem. Tack!
  26. 13
    Tack!

    Av någon anledning gillar jag inte Rasmus alls, och dessutom så är det en kompis som fick barn nyligen som har tagit det namnet nu så det var ju skönt.

    Anton, Elmer och Hannes är inte så dumma. Ska ta upp dem. Tack!
  27. Medlem sedan
    Nov 2011
    #14
    Kanske något av följande: Zacharias, Anton, Filip, Johannes, Edvard, Ossian, Ingemar eller Marius.
  28. 14
    Kanske något av följande: Zacharias, Anton, Filip, Johannes, Edvard, Ossian, Ingemar eller Marius.
  29. Medlem sedan
    May 2012
    #15
    Tack! Anton, Filip och Edvard var alla med i diskussionen vid ett eller annat tillfälle, men igår kväll bestämde vi oss.

    Det blev Valter som tilltalsnamn och Vincenzo efter morfar som andranamn (storebror har Orvar efter farfar). Som vanligt, säger jag efter bara andra barnet , kommer det antagligen ta ett litet tag innan det känns naturligt att kalla honom Valter, men det dröjer såklart inte länge innan han har gjort namnet till sitt eget.

    Tack allihopa för er hjälp!
  30. 15
    Tack! Anton, Filip och Edvard var alla med i diskussionen vid ett eller annat tillfälle, men igår kväll bestämde vi oss.

    Det blev Valter som tilltalsnamn och Vincenzo efter morfar som andranamn (storebror har Orvar efter farfar). Som vanligt, säger jag efter bara andra barnet , kommer det antagligen ta ett litet tag innan det känns naturligt att kalla honom Valter, men det dröjer såklart inte länge innan han har gjort namnet till sitt eget.

    Tack allihopa för er hjälp!

Liknande trådar

  1. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  2. Namn på lillebror?
    By Ali-6barn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 15:31
  3. Namn på lillebror
    By P m. A in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 18:48
  4. Namn t lillebror...
    By Flisan27 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 23:45
  5. Lillebror - nu med namn :)
    By verne in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 19:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar