Har ni förslag på passande syskonnamn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2012
    #1

    Har ni förslag på passande syskonnamn

    ...till storasyster Joni?
    Vi gillar namn som Holly, Dagmar, Ingeborg, Julian, Roy, Erling, Bosse, Janne, Hilma och Siri men lyckas inte enas om något.
    Hjälp!
  2. 1
    Har ni förslag på passande syskonnamn ...till storasyster Joni?
    Vi gillar namn som Holly, Dagmar, Ingeborg, Julian, Roy, Erling, Bosse, Janne, Hilma och Siri men lyckas inte enas om något.
    Hjälp!
  3. Medlem sedan
    May 2012
    #2
    Hade vi fått en flicka nu så hade det blivit Stella, eller möjligtvis Maya, men nu blev det ju en pojk och där är vi ju inte klara på vad det ska bli. Valter är mitt förslag just nu. Annars gillar jag Melker och Hjalmar också. vet inte om de passar till Joni förstås...
  4. 2
    Hade vi fått en flicka nu så hade det blivit Stella, eller möjligtvis Maya, men nu blev det ju en pojk och där är vi ju inte klara på vad det ska bli. Valter är mitt förslag just nu. Annars gillar jag Melker och Hjalmar också. vet inte om de passar till Joni förstås...
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Av era förslag gillar jag Julian,Hilma och Siri
    Annars kanske:
    Adrian
    Charlie
    Dante
    Henry
    Leon
    Ossian
    Ville

    Alice
    Deva
    Ellen
    Fina
    Hilda
    Hilde
    Kajsa
    Lova
    Minna
    Nonno
    Sally
    Vida
    Lycka till!
  6. 3
    Av era förslag gillar jag Julian,Hilma och Siri
    Annars kanske:
    Adrian
    Charlie
    Dante
    Henry
    Leon
    Ossian
    Ville

    Alice
    Deva
    Ellen
    Fina
    Hilda
    Hilde
    Kajsa
    Lova
    Minna
    Nonno
    Sally
    Vida
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Fina namn ni gillar. Här är några till:
    Viola, Harriet, Lilly, Stellan, Pim, Johnny
  8. 4
    Fina namn ni gillar. Här är några till:
    Viola, Harriet, Lilly, Stellan, Pim, Johnny
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Citat Ursprungligen postat av Linssoppa Visa inlägg
    ...till storasyster Joni?
    Vi gillar namn som Holly, Dagmar, Ingeborg, Julian, Roy, Erling, Bosse, Janne, Hilma och Siri men lyckas inte enas om något.
    Hjälp!

    En salig blandning av namn! Joni tycker jag är jättefint, och av namnförslagen till syskonet gillar jag Julian, Hilma och Siri. Finare än Erling tycker jag att Eyvind är. Eller kanske Enok?
    Andra förslag:
    Margot/Margit
    Carla
    Signy
    Beata
    Runa
    Ragna
    Dorotea
    Fredrika
    Gry
    Gertrud
    Wilhelmina
    Helga
    Irma
    Helmi
    Heidi
    Inga/Inger/Ingrid
    Linna
    Marit/Märta/Martha
    Nanna
    Petra
    Sigrid
    Tekla
    Vera
    Tessa


    Efraim
    Rex
    Osvald
    Justus
    Kai
    Dag
    Finn
    Ingemar
    Örjan
    Konrad
    Laban
    Loke
    Morgan
    Malte
    Melker
    Petter
    Sindre
  10. 5
    Citat Ursprungligen postat av Linssoppa Visa inlägg
    ...till storasyster Joni?
    Vi gillar namn som Holly, Dagmar, Ingeborg, Julian, Roy, Erling, Bosse, Janne, Hilma och Siri men lyckas inte enas om något.
    Hjälp!

    En salig blandning av namn! Joni tycker jag är jättefint, och av namnförslagen till syskonet gillar jag Julian, Hilma och Siri. Finare än Erling tycker jag att Eyvind är. Eller kanske Enok?
    Andra förslag:
    Margot/Margit
    Carla
    Signy
    Beata
    Runa
    Ragna
    Dorotea
    Fredrika
    Gry
    Gertrud
    Wilhelmina
    Helga
    Irma
    Helmi
    Heidi
    Inga/Inger/Ingrid
    Linna
    Marit/Märta/Martha
    Nanna
    Petra
    Sigrid
    Tekla
    Vera
    Tessa


    Efraim
    Rex
    Osvald
    Justus
    Kai
    Dag
    Finn
    Ingemar
    Örjan
    Konrad
    Laban
    Loke
    Morgan
    Malte
    Melker
    Petter
    Sindre
  11. Medlem sedan
    May 2012
    #6
    Tack för förslag! Jag gillar också Carla, Helmi, Ingrid, Sigrid och Ingemar, ska absolut fundera vidare på dem! Maken vägrar dock namn på E, så där försvinner många av mina favoriter...

    Det svåra tycker jag är att få till en kombination som låter bra, Joni känns så svårkombinerat. Hur mycket energi man nu ska lägga på det. Det kanske är viktigare att hitta ett namn som är fint i sig?
  12. 6
    Tack för förslag! Jag gillar också Carla, Helmi, Ingrid, Sigrid och Ingemar, ska absolut fundera vidare på dem! Maken vägrar dock namn på E, så där försvinner många av mina favoriter...

    Det svåra tycker jag är att få till en kombination som låter bra, Joni känns så svårkombinerat. Hur mycket energi man nu ska lägga på det. Det kanske är viktigare att hitta ett namn som är fint i sig?
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Joni passar bra tillsammans med Johanna eller Jonna, tycker jag. Kan även vara häftigt med ett namn som börjar på den bokstav Joni slutar, I alltså. Kanske Joni och Isis eller Joni och Isobel?

    Annars kanske något av följande bara kan flyta allmänt bra tillsammans med Joni: Leah, Ronja, Nora, Elise, Kari.
  14. 7
    Joni passar bra tillsammans med Johanna eller Jonna, tycker jag. Kan även vara häftigt med ett namn som börjar på den bokstav Joni slutar, I alltså. Kanske Joni och Isis eller Joni och Isobel?

    Annars kanske något av följande bara kan flyta allmänt bra tillsammans med Joni: Leah, Ronja, Nora, Elise, Kari.
  15. Medlem sedan
    May 2012
    #8
    Bra idé och bra förslag! Joni och Isis låter jättefint ihop! Har du förslag på killnamn också?
  16. 8
    Bra idé och bra förslag! Joni och Isis låter jättefint ihop! Har du förslag på killnamn också?
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    Av era förslag gillar jag verkligen Holly och Julian
  18. 9
    Av era förslag gillar jag verkligen Holly och Julian
  19. Medlem sedan
    Nov 2011
    #10
    Tack! Och jag har absolut även förslag på killnamn!
    Jag tycker Joni och Nicodemus kunde vara ett fint förslag på ett syskonpar. Då kunde de kallas Joni och Nico, låter häftigt, tycker jag med tanke på att Nico börjar på de bokstäver Joni slutar på. Andra förslag på pojknamn: Joni och Isak, Joni och Isidor, Joni och Jonathan, Joni och Julian, Joni och Johannes.

    Och andra som bara låter bra ändå tillsammans med Joni: Mio, Ossian, Theodor.
  20. 10
    Tack! Och jag har absolut även förslag på killnamn!
    Jag tycker Joni och Nicodemus kunde vara ett fint förslag på ett syskonpar. Då kunde de kallas Joni och Nico, låter häftigt, tycker jag med tanke på att Nico börjar på de bokstäver Joni slutar på. Andra förslag på pojknamn: Joni och Isak, Joni och Isidor, Joni och Jonathan, Joni och Julian, Joni och Johannes.

    Och andra som bara låter bra ändå tillsammans med Joni: Mio, Ossian, Theodor.

Liknande trådar

  1. Passande syskonnamn?
    By Miro78 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 17:26
  2. Förslag till syskonnamn
    By Joels funderande mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 19:00
  3. flyttar upp - förslag på syskonnamn
    By annika in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 10:40
  4. Förslag på syskonnamn till Thyra.
    By ~C med Thyra + bf 27/7~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:28
  5. Förslag på syskonnamn till Thyra.
    By ~C med Thyra + bf 27/7~ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 17:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar