Nu väntas syskon igen
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Nu väntas syskon igen

    Nu väntas det syskon här igen och vi behöver lite namn förslag till 2 små Tvillingar . Vi kan nästan tro att det blir 2 tjej till men vi vill gärna ha både Tjej och killnamn som passar ihop med Kitty, Bess, Alexis och Maja och det får gärna utatalas någor lunda lika i både sverige och USA efter som vi bor i USA. OCH KOM IHÅG TVILLINGAR.
  2. 1
    Nu väntas syskon igen Nu väntas det syskon här igen och vi behöver lite namn förslag till 2 små Tvillingar . Vi kan nästan tro att det blir 2 tjej till men vi vill gärna ha både Tjej och killnamn som passar ihop med Kitty, Bess, Alexis och Maja och det får gärna utatalas någor lunda lika i både sverige och USA efter som vi bor i USA. OCH KOM IHÅG TVILLINGAR.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Saga och Edda! Om jag fick tvillingflickor skulle de få heta det. Olika, men samma betydelse.
  4. 2
    Saga och Edda! Om jag fick tvillingflickor skulle de få heta det. Olika, men samma betydelse.
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Saga och Edda va fina namn men jag vet inte redigt om de passar ihop med syskonens
  6. 3
    Saga och Edda va fina namn men jag vet inte redigt om de passar ihop med syskonens
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Syskonens namn är ju inte så homogena, mer än att det är relativt korta kärnfulla namn. Så jag tycker att de passar ihop! Men vad jag tycker är ju inte så intressant, det är vad du och din man tycker som räknas.
  8. 4
    Syskonens namn är ju inte så homogena, mer än att det är relativt korta kärnfulla namn. Så jag tycker att de passar ihop! Men vad jag tycker är ju inte så intressant, det är vad du och din man tycker som räknas.
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Kitty,Bess,Alexis,Maja och
    Belle och Lilly
    Nora och Liv
    Thea och Sally Vilma
    Annie och Leona
    Alice och Olivia
    Vilma och Julia/Julia
    Lycka till!
  10. 5
    Kitty,Bess,Alexis,Maja och
    Belle och Lilly
    Nora och Liv
    Thea och Sally Vilma
    Annie och Leona
    Alice och Olivia
    Vilma och Julia/Julia
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Citat Ursprungligen postat av mammamed6barn Visa inlägg
    Kitty,Bess,Alexis,Maja och
    Belle och Lilly
    Nora och Liv
    Thea och Sally Vilma
    Annie och Leona
    Alice och Olivia
    Vilma och Julia/Julia
    Lycka till!
    Sally, jULIA OCH Anni är så fina namn, men jag har en liten fråga om Namnet Belle är inte det lite likt Bess?
  12. 6
    Citat Ursprungligen postat av mammamed6barn Visa inlägg
    Kitty,Bess,Alexis,Maja och
    Belle och Lilly
    Nora och Liv
    Thea och Sally Vilma
    Annie och Leona
    Alice och Olivia
    Vilma och Julia/Julia
    Lycka till!
    Sally, jULIA OCH Anni är så fina namn, men jag har en liten fråga om Namnet Belle är inte det lite likt Bess?
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Sally & Mia
    Nella & Tanja
    Stella & Nina

    Tim & Johnny
    Max & Theo
  14. 7
    Sally & Mia
    Nella & Tanja
    Stella & Nina

    Tim & Johnny
    Max & Theo
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8
    Kitty, Bess och Maja är ju namn på karaktärer i barn/ungdomsböcker som jag läste när jag var liten! KUL! På tvillingarna kanske det hade varit kul att ta upp lite andra namn från barn och ungdomsböckernas värld. Tagit med några som jag gillar.

    Två flickor:
    Julie och Isabella
    Mary och Annie
    Frida och Julia

    Pojke/flicka:
    Edvard och Julie
    William och Annica

    Två pojkar:
    Georg och Julian
    Klas och Göran
    Hubert och Alfred
  16. 8
    Kitty, Bess och Maja är ju namn på karaktärer i barn/ungdomsböcker som jag läste när jag var liten! KUL! På tvillingarna kanske det hade varit kul att ta upp lite andra namn från barn och ungdomsböckernas värld. Tagit med några som jag gillar.

    Två flickor:
    Julie och Isabella
    Mary och Annie
    Frida och Julia

    Pojke/flicka:
    Edvard och Julie
    William och Annica

    Två pojkar:
    Georg och Julian
    Klas och Göran
    Hubert och Alfred
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Om det blir två flickor vore det ju kul om du döpte dem till Elisabeth och Jessica efter flickböckerna om Tvillingarna av Francine Pascal. Med tanke på att de andra namnen du valt kommer från flickböcker.
  18. 9
    Om det blir två flickor vore det ju kul om du döpte dem till Elisabeth och Jessica efter flickböckerna om Tvillingarna av Francine Pascal. Med tanke på att de andra namnen du valt kommer från flickböcker.
  19. Medlem sedan
    Feb 2012
    #10
    Jag har valt mina namn efter ungdoms böcker och då vore det kul att fortsätta på den tråden. Det är väldigt fina namn ni har gett som förslag
  20. 10
    Jag har valt mina namn efter ungdoms böcker och då vore det kul att fortsätta på den tråden. Det är väldigt fina namn ni har gett som förslag
  21. Medlem sedan
    Jun 2010
    #11
    Kitty-författaren (pseudonymen) skrev ju också böcker om två tjejer som hette Mary och Lou. Lou tycker jag personligen är väldigt fint på en flicka. Mary-Lou funkar ju bra som dubbelnamn också.
    Julian på en pojke kanske?
  22. 11
    Kitty-författaren (pseudonymen) skrev ju också böcker om två tjejer som hette Mary och Lou. Lou tycker jag personligen är väldigt fint på en flicka. Mary-Lou funkar ju bra som dubbelnamn också.
    Julian på en pojke kanske?

Liknande trådar

  1. Ska på VUL vad kan jag väntas få se?
    By Cjes in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 15:49
  2. Här väntas syskon
    By anonymt namn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 12:10
  3. Nya bebisar väntas
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 16:34
  4. Syskon väntas snart
    By lotten in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 15:20
  5. Här väntas det tillökning!!!
    By ellenw in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar