lchf-diabetes?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    lchf-diabetes?

    tankar ,erfarenheter kring detta ??
    läser runt lite på nätet,lchf verkar ju vara en bra metod att stabilisera blodsockret och även minska i vikt? finns säkert de som är mer pålästa kring detta än jag känner jag.

    tar tacksamt emot tips,länkar,tankar,recept!
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    lchf-diabetes? tankar ,erfarenheter kring detta ??
    läser runt lite på nätet,lchf verkar ju vara en bra metod att stabilisera blodsockret och även minska i vikt? finns säkert de som är mer pålästa kring detta än jag känner jag.

    tar tacksamt emot tips,länkar,tankar,recept!
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Snarare GI, som ju uppstod som en diet just för diabetespatienter. LCHF tror jag inte man ska laborera med vid all diabetes. Men om man har typ 2, tablett- eller kostbehandlad så är nästan alla sätt att gå ner i vikt bra egentligen, just vad gäller diabetesen.
  4. 2
    Snarare GI, som ju uppstod som en diet just för diabetespatienter. LCHF tror jag inte man ska laborera med vid all diabetes. Men om man har typ 2, tablett- eller kostbehandlad så är nästan alla sätt att gå ner i vikt bra egentligen, just vad gäller diabetesen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Mannen har fått en tid till en ny dietist,vilken circus allt känns som ....
    av läkaren och dietisten har han liksom inte fått så mycket råd mer än att undvika socker

    Han tar sprutor nu,diabetesen blev ju akut sämre vid gallproblemen,galloperationen och bråcket.Innan det endast tablettbehandling.
  6. 3
    Mannen har fått en tid till en ny dietist,vilken circus allt känns som ....
    av läkaren och dietisten har han liksom inte fått så mycket råd mer än att undvika socker

    Han tar sprutor nu,diabetesen blev ju akut sämre vid gallproblemen,galloperationen och bråcket.Innan det endast tablettbehandling.
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Ja, en diet med mycket fett passar ju sannerligen inte då. Men kolla upp GI.
  8. 4
    Ja, en diet med mycket fett passar ju sannerligen inte då. Men kolla upp GI.
  9. monka
    #5
    Jag har en kompis med diabetes sen barnsben, är 48 idag, som äter enl lchf och mår jättebra nu. HAr kunnat minska insulinet enormt. Men några länkar har jag inte tyvärr
  10. 5
    Jag har en kompis med diabetes sen barnsben, är 48 idag, som äter enl lchf och mår jättebra nu. HAr kunnat minska insulinet enormt. Men några länkar har jag inte tyvärr
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    ahh intressant.nu är ni 2 st ssk här som liksom nästan säger emot varann,nublir jag ännu mer förvirrad liksom
  12. 6
    ahh intressant.nu är ni 2 st ssk här som liksom nästan säger emot varann,nublir jag ännu mer förvirrad liksom

Liknande trådar

  1. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:31
  2. Xaramia - om diabetes och lchf
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 20:52
  3. Lchf och diabetes typ1?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:58
  4. Lchf och diabetes typ 1
    By 73anette in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 16:16
  5. LCHF och diabetes
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar