Xaramia - om diabetes och lchf
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Xaramia - om diabetes och lchf

    Min kompis som har typ 1 diabetes och äter lchf är dessutom disktriktssköterska Hon har tagit reda på massor och jag vet att hon fick massor med info nånstans ifrån innan hon började. Men hon mår toppen på kosthållningen. Bara att kunna minska insulindoserna med mer än det dubbla är såklart en vinst för kroppen istort
  2. 1
    Xaramia - om diabetes och lchf Min kompis som har typ 1 diabetes och äter lchf är dessutom disktriktssköterska Hon har tagit reda på massor och jag vet att hon fick massor med info nånstans ifrån innan hon började. Men hon mår toppen på kosthållningen. Bara att kunna minska insulindoserna med mer än det dubbla är såklart en vinst för kroppen istort
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    ahh tack

    min man har typ 2,men fick rådet om att minska kolhydrater drastiskt av sin läkare(en ny ung kille ) och faktiskt,på bara 2 dar säger han själv att han mår bättre,sockret lite lägre med
  4. 2
    ahh tack

    min man har typ 2,men fick rådet om att minska kolhydrater drastiskt av sin läkare(en ny ung kille ) och faktiskt,på bara 2 dar säger han själv att han mår bättre,sockret lite lägre med
  5. monka
    #3
    Med typ två tror jag det är en kanonkosthållning, typ 1 kräver nog en hel del kunskap och stöd i början iallafall. De flesta blir piggare och mår bra, åtminstone när hjärnan ställt om sig efter 5-6 dagar. Han kan få några dagar då han känner sig jättetrög så ni vet.
  6. 3
    Med typ två tror jag det är en kanonkosthållning, typ 1 kräver nog en hel del kunskap och stöd i början iallafall. De flesta blir piggare och mår bra, åtminstone när hjärnan ställt om sig efter 5-6 dagar. Han kan få några dagar då han känner sig jättetrög så ni vet.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    jo vi läser och läser och försöker lära oss så mycket vi kan..Känns som det kan va en bra kosthållning
  8. 4
    jo vi läser och läser och försöker lära oss så mycket vi kan..Känns som det kan va en bra kosthållning
  9. monka
    #5
    Jag gick ner 12 kg på 3 mån, hade inget ont i kroppen alls och var piggare än nånsin. Och jag FÖRSÖKER få till att äta så igen men det är tjurigt satan... men jag ska.
  10. 5
    Jag gick ner 12 kg på 3 mån, hade inget ont i kroppen alls och var piggare än nånsin. Och jag FÖRSÖKER få till att äta så igen men det är tjurigt satan... men jag ska.

Liknande trådar

  1. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-29, 15:31
  2. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 16:41
  3. Lchf och diabetes typ1?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:58
  4. Lchf och diabetes typ 1
    By 73anette in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 16:16
  5. LCHF och diabetes
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar