Signe är här
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Signe är här

    Den 15/5 kikade vår lilla Signe ut med hjälp av ett gäng fantastiska läkare och sköterskor via ett kejsarsnitt.
    Det var ett så otroligt mycket mer behagligt snitt den här gången jämfört med förra gången då det blev omedelbart snitt.
    Vår lilla tjej är 51 cm lång och vägde 3050 gram när hon kom ut.

    Efter två dygn på avdelningen fick vi komma hem. Bara myser, ammar, sover och byter blöjor. Hon är en väldigt nöjd tjej (peppar, peppar) med ett oroligt stort sugbehov. Amningen fungerar mycket bra. Jag och lilla Signe sover i dubbelsängen och mannen har hittills sovit i sonens rum för att vara pigg och ta hand om oss och hemmet under dagarna. Vi tänker ha det så en liten stund nu i början. Sen tänkte vi prova med napp så att hon sover längre stunder på natten och kan ligga i egen säng. Det är iallafall önskemålet, men vi får se. Har svårt att inte ha henne nära mig på nätterna... tror jag sover sämre om hon ligger i egen säng. Kan tänka mig att jag kommer vakna varje halvtimme och kolla att hon andas osv.

    Hur ser era dagar ut med era nyfödda?
    Hur ofta ammar ni? Har ni varit ute på premiärturer med vagnen osv?
    Någon som gjort snitt? Hur går återhämtningen från operationen för er?
  2. 1
    Signe är här Den 15/5 kikade vår lilla Signe ut med hjälp av ett gäng fantastiska läkare och sköterskor via ett kejsarsnitt.
    Det var ett så otroligt mycket mer behagligt snitt den här gången jämfört med förra gången då det blev omedelbart snitt.
    Vår lilla tjej är 51 cm lång och vägde 3050 gram när hon kom ut.

    Efter två dygn på avdelningen fick vi komma hem. Bara myser, ammar, sover och byter blöjor. Hon är en väldigt nöjd tjej (peppar, peppar) med ett oroligt stort sugbehov. Amningen fungerar mycket bra. Jag och lilla Signe sover i dubbelsängen och mannen har hittills sovit i sonens rum för att vara pigg och ta hand om oss och hemmet under dagarna. Vi tänker ha det så en liten stund nu i början. Sen tänkte vi prova med napp så att hon sover längre stunder på natten och kan ligga i egen säng. Det är iallafall önskemålet, men vi får se. Har svårt att inte ha henne nära mig på nätterna... tror jag sover sämre om hon ligger i egen säng. Kan tänka mig att jag kommer vakna varje halvtimme och kolla att hon andas osv.

    Hur ser era dagar ut med era nyfödda?
    Hur ofta ammar ni? Har ni varit ute på premiärturer med vagnen osv?
    Någon som gjort snitt? Hur går återhämtningen från operationen för er?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Stort grattis till lilla Signe - fint namn! Skönt att det gick så bra.
  4. 2
    Stort grattis till lilla Signe - fint namn! Skönt att det gick så bra.
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    Grattis till er Signe..
    Vi fick vår Selma den 12:e med akutsnitt.
    Hur ser våra dagar ut? Det är mest amning, blöjbyte och sömn. Har inte helt regelbundna amningstider ännu, men ca 3-4 timmar mellan amningarna.. Ibland har hon lite magknip och då blir det lite knas eftersom hon då inte riktigt äter färdigt och då blir det lite tätare istället.
    Vi har varit på långsamma barnvagnspromenader här i området och det har gått bra.
    Vi badade henne för första gången igår och det gick också fint, även om det är lite krångligt att hitta rätta handgreppet för att hålla henne.

    Hon sover i egen säng, även om det är en liten procedur att lägga henne iden. Ofta vaknar hon då till och vill ha lite mer att äta.. Amningen kan ta ca 1,5 timma innan hon är nöjd.
    Känner av snittet och äter fortfarande värktabletter, försökte trappa ner lite igår, men då kändes det lite väl tycker jag... Tagit bort förbandet och är lite orolig för hur ärret kommer att se ut..:/

    Hur har det gått för er?
  6. 3
    Grattis till er Signe..
    Vi fick vår Selma den 12:e med akutsnitt.
    Hur ser våra dagar ut? Det är mest amning, blöjbyte och sömn. Har inte helt regelbundna amningstider ännu, men ca 3-4 timmar mellan amningarna.. Ibland har hon lite magknip och då blir det lite knas eftersom hon då inte riktigt äter färdigt och då blir det lite tätare istället.
    Vi har varit på långsamma barnvagnspromenader här i området och det har gått bra.
    Vi badade henne för första gången igår och det gick också fint, även om det är lite krångligt att hitta rätta handgreppet för att hålla henne.

    Hon sover i egen säng, även om det är en liten procedur att lägga henne iden. Ofta vaknar hon då till och vill ha lite mer att äta.. Amningen kan ta ca 1,5 timma innan hon är nöjd.
    Känner av snittet och äter fortfarande värktabletter, försökte trappa ner lite igår, men då kändes det lite väl tycker jag... Tagit bort förbandet och är lite orolig för hur ärret kommer att se ut..:/

    Hur har det gått för er?
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Grattis till lilla prinsessan!
  8. 4
    Grattis till lilla prinsessan!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Grattis!!!
  10. 5
    Grattis!!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Grattis själv!
    JO då dagarna rullar på. Upplever lite samma som du med amningen. Signe äter inte riktigt klart. Kanske beror det på magen. Ammar ungefär varannan timme. PÅ nätterna ammar jag nog varje timme. Ibland varannan. Hon sover bredvid mig i sängen. Kanske skulle bita i det sura äpplet och försöka få henne att soman i egen säng.
    Klockan 3 vaknar hon varje natt och är klarvaken i en till en och en halv timme. Lite jobbigt, men men... förhoppningsvis är det bara nu i början.
    Hur känns snittet nu?
    Känner mig faktiskt väldigt bra och har tagit ett par lite längre promenader. Slutade med värktabletter i förrgår.
  12. 6
    Grattis själv!
    JO då dagarna rullar på. Upplever lite samma som du med amningen. Signe äter inte riktigt klart. Kanske beror det på magen. Ammar ungefär varannan timme. PÅ nätterna ammar jag nog varje timme. Ibland varannan. Hon sover bredvid mig i sängen. Kanske skulle bita i det sura äpplet och försöka få henne att soman i egen säng.
    Klockan 3 vaknar hon varje natt och är klarvaken i en till en och en halv timme. Lite jobbigt, men men... förhoppningsvis är det bara nu i början.
    Hur känns snittet nu?
    Känner mig faktiskt väldigt bra och har tagit ett par lite längre promenader. Slutade med värktabletter i förrgår.

Liknande trådar

  1. Signe!
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 21:52
  2. Signe är här!
    By Sara m tjejerna in forum _0707 Julibarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 14:04
  3. Signe
    By Sara m flicktriss+ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 21:19
  4. Signe!
    By webbee in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 10:07
  5. Signe since -97!!
    By intesindra in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar