lchf-diabetes?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    lchf-diabetes?

    nån här med erfarenheter ? tankar ? äter lchf?

    min man har diabetes typ 2,fått rådet att minska kolhydraterna drastiskt.
    Vi har ätit enl lchf-"metod" (eller vad man ska kalla det) 4 dar och han säger redan att blodsockret är lägre,han är mindre hungrig och framförallt är blodsockret jämnare.
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    lchf-diabetes? nån här med erfarenheter ? tankar ? äter lchf?

    min man har diabetes typ 2,fått rådet att minska kolhydraterna drastiskt.
    Vi har ätit enl lchf-"metod" (eller vad man ska kalla det) 4 dar och han säger redan att blodsockret är lägre,han är mindre hungrig och framförallt är blodsockret jämnare.
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    jag har inga egna erfarenheter, men har hört många säga att diabetiker får en jämnare och lägre blodsockernivå när dom äter enligt lchf! och regelbundet förstås..
  4. 2
    jag har inga egna erfarenheter, men har hört många säga att diabetiker får en jämnare och lägre blodsockernivå när dom äter enligt lchf! och regelbundet förstås..
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    min mamma tvingar min styvfar att äta väldigt lite kolhydrater - och då är hans blodsocker MYCKET jämnare... Nu väljer han att fuska dock o äta t ex pulvermos o fläsk... och då går det upp....
  6. 3
    min mamma tvingar min styvfar att äta väldigt lite kolhydrater - och då är hans blodsocker MYCKET jämnare... Nu väljer han att fuska dock o äta t ex pulvermos o fläsk... och då går det upp....
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Hej

    Jag äter lchf sen i augusti och trivs bra med det. Jag har använt mig av http://www.lchf-forum.se/, Anna Hallegrens blogg samt 56 kgs bloggen för råd, recept och inspiration. Dock har jag inte diabetes.
  8. 4
    Hej

    Jag äter lchf sen i augusti och trivs bra med det. Jag har använt mig av http://www.lchf-forum.se/, Anna Hallegrens blogg samt 56 kgs bloggen för råd, recept och inspiration. Dock har jag inte diabetes.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Det stämmer säkert. Det är ju kolhydraterna som ger insulinpåslaget vilket höjer blodsockret. Färre kolhydrater = mindre insulinpåslag och lägre blodsocker.
  10. 5
    Det stämmer säkert. Det är ju kolhydraterna som ger insulinpåslaget vilket höjer blodsockret. Färre kolhydrater = mindre insulinpåslag och lägre blodsocker.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Pulvermos? Det är ju något av det värsta man kan äta kolhydratsmässigt! Ingen smak, ingen konsistens och inget näringsinnehåll dessutom. Om man nu måste fuska, kan man väl åtminstone göra det med något riktigt GOTT!?
  12. 6
    Pulvermos? Det är ju något av det värsta man kan äta kolhydratsmässigt! Ingen smak, ingen konsistens och inget näringsinnehåll dessutom. Om man nu måste fuska, kan man väl åtminstone göra det med något riktigt GOTT!?
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Tack alla för svar.

    Maken blodsocker lägre och stabilare ,ätit lchf typ 4-5 dar bara men redan minus 3 kg för både honom och mig och vi har ätit GOTT hela helgen,så detta kör vi på
  14. 7
    Tack alla för svar.

    Maken blodsocker lägre och stabilare ,ätit lchf typ 4-5 dar bara men redan minus 3 kg för både honom och mig och vi har ätit GOTT hela helgen,så detta kör vi på
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Hej!
    Jag har ingen diabetes men har haft ett blodsocker som växlat väldigt med kraftiga blodsockerfall som följd.Jag har ätit enligt LCHF sedan februari förra året och mitt blodsocker har blivit mycket mer stabilt.jag kan klara mig längre perioder utan mat (läs : måste inte äta var tredje timme) och blir inte svimfärdig och kallsvettig efter några timmar utan mat.
  16. 8
    Hej!
    Jag har ingen diabetes men har haft ett blodsocker som växlat väldigt med kraftiga blodsockerfall som följd.Jag har ätit enligt LCHF sedan februari förra året och mitt blodsocker har blivit mycket mer stabilt.jag kan klara mig längre perioder utan mat (läs : måste inte äta var tredje timme) och blir inte svimfärdig och kallsvettig efter några timmar utan mat.

Liknande trådar

  1. Xaramia - om diabetes och lchf
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 20:52
  2. lchf-diabetes?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 16:41
  3. Lchf och diabetes typ1?
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 18:58
  4. Lchf och diabetes typ 1
    By 73anette in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 16:16
  5. LCHF och diabetes
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 12:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar