När är det dags?
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    När är det dags?

    Det där med att få dottern att sova på kvällarna har blivit mycket bättre, jag fick så bra tips sist jag skrev och bad om hjälp =) det uppskattar jag, och nu har jag en fråga igen som jag hoppas att jag kan få svar på.
    Är det för tidigt att byta ut spjälsängen mot en riktig barnsäng med stödbräda? Lilltjejen vill inte sova i spjälsängen verkar det som, hon var hos sin "bonusfarfar" och hans sambo ett par dagar och då fick hon sova i en riktig säng med kuddar uppbullat runtom så att hon inte kunde trilla ner och då sov hon minsann hela natten.
    Jag vore extremt tacksam för svar =)
    Monstren har inte blivit blå än och jag måste äta mer prickar...
  2. 1
    När är det dags? Det där med att få dottern att sova på kvällarna har blivit mycket bättre, jag fick så bra tips sist jag skrev och bad om hjälp =) det uppskattar jag, och nu har jag en fråga igen som jag hoppas att jag kan få svar på.
    Är det för tidigt att byta ut spjälsängen mot en riktig barnsäng med stödbräda? Lilltjejen vill inte sova i spjälsängen verkar det som, hon var hos sin "bonusfarfar" och hans sambo ett par dagar och då fick hon sova i en riktig säng med kuddar uppbullat runtom så att hon inte kunde trilla ner och då sov hon minsann hela natten.
    Jag vore extremt tacksam för svar =)
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Det beror nog lite på hur rörlig hon är när hon sover. Amanda snurrar runt alldeles för mycket i sin säng så jag kommer inte att byta spjälsängen än. Amandas storasyster bytte till säng med bräda när hon var ca 1 år och 9 mån, för att vi behövde spjälsängen till Amanda, och det gick jättebra.
  4. 2
    Det beror nog lite på hur rörlig hon är när hon sover. Amanda snurrar runt alldeles för mycket i sin säng så jag kommer inte att byta spjälsängen än. Amandas storasyster bytte till säng med bräda när hon var ca 1 år och 9 mån, för att vi behövde spjälsängen till Amanda, och det gick jättebra.

Liknande trådar

  1. Dags?
    By Mawashi in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 01:47
  2. Då var det dags
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 22:01
  3. Dags att ge upp
    By Fia-lotta in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 12:09
  4. Dags att ge tbx
    By SaoR in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 15:28
  5. Nej, nu är det dags...
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar