17/5 Kom han!
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    17/5 Kom han!

    Efter 26 timmar, igångsättning, ballongkateter, spräckta hinnor, dropp och allt man kan tänka sig, så kom den lille plutten upp på magen. Ryggmärjsbedövning, lustgas, spyor och svimmningar. en mycket lång och tuff natt. Värkarna kom och gick, lillkillen (visste inte könet innan han föddes) mådde inte bra i min mage.
    Sugklocka, lossnar 4 av 5 gånger. Ett rejält klipp och han kommer till världen. Han hamnar på magen med ryggen mot mig, han rör sig inte, skriker inte. De går iväg med honom men jag hinner precis se att det är en pojk.
    Efter utkrystningen av moderkaka, undersökning, och stygn, så har jag min son i famnen. Han tar bröstet direkt, han kryper intill min hals och är helt fantastisk.

    3560g vägde han, 49cm lång föddes vår Karl Joachim Jeffrey Ivarsson, med tilltalsnamn Jeffrey.

    Imorgon fyller han två veckor, han är fantastisk. Livet som mamma är påfrestande, jobbigt, underbart och helt fantastiskt. Han är mitt lilla hjärta!!

    Lycka till med era barn! Varit kul att följa er alla!
  2. 1
    17/5 Kom han! Efter 26 timmar, igångsättning, ballongkateter, spräckta hinnor, dropp och allt man kan tänka sig, så kom den lille plutten upp på magen. Ryggmärjsbedövning, lustgas, spyor och svimmningar. en mycket lång och tuff natt. Värkarna kom och gick, lillkillen (visste inte könet innan han föddes) mådde inte bra i min mage.
    Sugklocka, lossnar 4 av 5 gånger. Ett rejält klipp och han kommer till världen. Han hamnar på magen med ryggen mot mig, han rör sig inte, skriker inte. De går iväg med honom men jag hinner precis se att det är en pojk.
    Efter utkrystningen av moderkaka, undersökning, och stygn, så har jag min son i famnen. Han tar bröstet direkt, han kryper intill min hals och är helt fantastisk.

    3560g vägde han, 49cm lång föddes vår Karl Joachim Jeffrey Ivarsson, med tilltalsnamn Jeffrey.

    Imorgon fyller han två veckor, han är fantastisk. Livet som mamma är påfrestande, jobbigt, underbart och helt fantastiskt. Han är mitt lilla hjärta!!

    Lycka till med era barn! Varit kul att följa er alla!
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Stort grattis!
  4. 2
    Stort grattis!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Stora gratulationer till dig och ditt lilla hjärta! Förlossningen låter "lite lätt" traumatisk, men hoppas att ni börjar återhämta er.
  6. 3
    Stora gratulationer till dig och ditt lilla hjärta! Förlossningen låter "lite lätt" traumatisk, men hoppas att ni börjar återhämta er.
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    Grattis!

    Vilken upplevelse du måste haft, vad skönt att allt gick bra tillslut!
  8. 4
    Grattis!

    Vilken upplevelse du måste haft, vad skönt att allt gick bra tillslut!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    *puh* skönt att det gick bra till slut. Stort grattis!
  10. 5
    *puh* skönt att det gick bra till slut. Stort grattis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar