I november
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    I november

    så är det dags även för Nora att bli storasyster. Jag tvekade länge länge inför att må illa igen i 3 månader (även om det inte behöver bli så - jag vet), annars hade det nog blivit ett syskon redan förra året. Bestömde mig för att jag skulle palla i slutet av januari och det gick lyckligtvis direkt på första försöket, vete katten om jag hade klarat nervpressen annars.

    Illamående blev det, VECKA 4-16, om än lite bättre än senast. MEN nu är illamåendet över, och aldrig mer kommer jag att göra detta mot mig själv igen, hur lycklig jag än är åt den kommande bebisen och att jag vågade genomföra det en gång till trots min fobi.

    Föda barn kan jag göra en gång i månaden om det är så men må illa som emetofob...gah! =)
  2. 1
    I november så är det dags även för Nora att bli storasyster. Jag tvekade länge länge inför att må illa igen i 3 månader (även om det inte behöver bli så - jag vet), annars hade det nog blivit ett syskon redan förra året. Bestömde mig för att jag skulle palla i slutet av januari och det gick lyckligtvis direkt på första försöket, vete katten om jag hade klarat nervpressen annars.

    Illamående blev det, VECKA 4-16, om än lite bättre än senast. MEN nu är illamåendet över, och aldrig mer kommer jag att göra detta mot mig själv igen, hur lycklig jag än är åt den kommande bebisen och att jag vågade genomföra det en gång till trots min fobi.

    Föda barn kan jag göra en gång i månaden om det är så men må illa som emetofob...gah! =)
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Grattis, vad roligt!!!
    Skönt att även illamåendet är över nu då.
  4. 2
    Grattis, vad roligt!!!
    Skönt att även illamåendet är över nu då.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Grattis, gud vad kul och skönt att du överlevde din fobi
    Vi ska få en lillasyster i september och här är väl 3 andra i gruppen som i stort sett håller på att få syskon just nu
  6. 3
    Grattis, gud vad kul och skönt att du överlevde din fobi
    Vi ska få en lillasyster i september och här är väl 3 andra i gruppen som i stort sett håller på att få syskon just nu
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Tack tack! Ja, det är jättkul och spännande! Nora tycker det är kul med mammas tjocka mage och pussar och pratar med bebisen för fullt.
  8. 4
    Tack tack! Ja, det är jättkul och spännande! Nora tycker det är kul med mammas tjocka mage och pussar och pratar med bebisen för fullt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Ja jag gjorde ju det, även om ajg var tröstlöst ledsen och deppad emellanåt. Men nu är det hemska gjort och jag kan glädja mig åt graviditeten, äntligen! Så att det var många som vara på G och vet ju att många också fått fler redan! UL nästa vecka, får se om jag tar reda på vad det blir eller om det får bli en äkta surprice =)
  10. 5
    Ja jag gjorde ju det, även om ajg var tröstlöst ledsen och deppad emellanåt. Men nu är det hemska gjort och jag kan glädja mig åt graviditeten, äntligen! Så att det var många som vara på G och vet ju att många också fått fler redan! UL nästa vecka, får se om jag tar reda på vad det blir eller om det får bli en äkta surprice =)
  11. Anonym
    #6
    Grattis, vad kul! Jag är också beräknad till november, i slutet där nån gång. När är du beräknad? Vad skönt att illamåendet är borta nu. Jag har faktiskt, tack o lov, varit skonad från illamående denna gång vilket jag är glad över!

    Då kanske du håller till i ankomst 2012/11?
  12. 6
    Grattis, vad kul! Jag är också beräknad till november, i slutet där nån gång. När är du beräknad? Vad skönt att illamåendet är borta nu. Jag har faktiskt, tack o lov, varit skonad från illamående denna gång vilket jag är glad över!

    Då kanske du håller till i ankomst 2012/11?
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Hej!

    Har inte gårt med i den gruppen ännu, men ska väl få tummen ur någon gång!

    5 november har jag BF!
  14. 7
    Hej!

    Har inte gårt med i den gruppen ännu, men ska väl få tummen ur någon gång!

    5 november har jag BF!
  15. Anonym
    #8
    Såg nu att du gått med Välkommen dit! Antar att du gjort rutinul? Jag har som sagt några veckor kvar (de känns evighetslånga). Då ligger du ca 20 dagar före mig
  16. 8
    Såg nu att du gått med Välkommen dit! Antar att du gjort rutinul? Jag har som sagt några veckor kvar (de känns evighetslånga). Då ligger du ca 20 dagar före mig
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Här i Kalmar där jag bor erbjuds man 2 rul. 1 i vecka 11 (klart med härligt sprattalde och pickande hjärta) och ett i vecka 18. Men efetrsom mitt blev först i vecka 12 kommer mitt andra nu till veckan. KOmmer inte ihåg om jag är i vecka 20 eller 21 eller 22 nu. Första gången hade man stenkoll =)
  18. 9
    Här i Kalmar där jag bor erbjuds man 2 rul. 1 i vecka 11 (klart med härligt sprattalde och pickande hjärta) och ett i vecka 18. Men efetrsom mitt blev först i vecka 12 kommer mitt andra nu till veckan. KOmmer inte ihåg om jag är i vecka 20 eller 21 eller 22 nu. Första gången hade man stenkoll =)
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Vecka 20 måste jag gå in i nu i dagarna.. =) Halvvägs snart.
  20. 10
    Vecka 20 måste jag gå in i nu i dagarna.. =) Halvvägs snart.
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    Jag går in i v 29 imorgon, BF 5/9, herregud vad tiden har gått fort har blivit beviljad graviditetspenning så nu har jag bara 11 arbetsdagar kvar, så skönt, har ju rejäla problem med foglossning så jag hade ändå inte fixat att jobba längre.
    Den här gången tog vi reda på att vi ska få en lillasyster men det var mest för att Tilia ville veta om hon skulle få en lillebror till eller en syster Hon blev jätteglad över att det är en flicka <3
    Lycka till på UL
  22. 11
    Jag går in i v 29 imorgon, BF 5/9, herregud vad tiden har gått fort har blivit beviljad graviditetspenning så nu har jag bara 11 arbetsdagar kvar, så skönt, har ju rejäla problem med foglossning så jag hade ändå inte fixat att jobba längre.
    Den här gången tog vi reda på att vi ska få en lillasyster men det var mest för att Tilia ville veta om hon skulle få en lillebror till eller en syster Hon blev jätteglad över att det är en flicka <3
    Lycka till på UL
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar