Mat och midsommar!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Mat och midsommar!

    Här brukar det bli mindre (eller ja det slutar alltid med "hundra" små rätter för att det är så kul men..) plockmat/smörgåsbord och grillning.
    Hur gör ni?
    Och är jordgubbar o grädde ett måste?
    Nej,jag är inte dum,jag har bara otur när jag tänker! Basta!
  2. 1
    Mat och midsommar! Här brukar det bli mindre (eller ja det slutar alltid med "hundra" små rätter för att det är så kul men..) plockmat/smörgåsbord och grillning.
    Hur gör ni?
    Och är jordgubbar o grädde ett måste?
  3. mandelblomma
    #2
    som hos dig...hundra små rätter för att det är så kul och gott!
  4. 2
    som hos dig...hundra små rätter för att det är så kul och gott!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Vi är extremt traditionsenliga, vilket innebär matjessill, nypotatis, gräddfil o gräslök, samt jordgubbar och grädde till efterrätt. Ibland smyger det sig in nån liten annan rätt men det går inte att ta bort nåt från det ursprungliga. Och ingen grillning.
  6. 3
    Vi är extremt traditionsenliga, vilket innebär matjessill, nypotatis, gräddfil o gräslök, samt jordgubbar och grädde till efterrätt. Ibland smyger det sig in nån liten annan rätt men det går inte att ta bort nåt från det ursprungliga. Och ingen grillning.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Det brukar bli matjessill, färskpotatis, gräddfil och gräslök och gott bröd till lunch. Köttbullar till barn och gubbe.
    Jorgubbar och glass på em.
    Gillat på kvällen. Kött till oss vuxna och korv till barnen. God sallad och klyftpotatis el kroketter.
  8. 4
    Det brukar bli matjessill, färskpotatis, gräddfil och gräslök och gott bröd till lunch. Köttbullar till barn och gubbe.
    Jorgubbar och glass på em.
    Gillat på kvällen. Kött till oss vuxna och korv till barnen. God sallad och klyftpotatis el kroketter.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar