Vilken läspenna är bäst?
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vilken läspenna är bäst?

    Någon av er som har en bra läspenna till era barn som ni tycker är riktigt bra?

    Tips mottages tacksamt!
    Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna!
    Flåklypa Grand Prix

    http://vallby.blogg.se
  2. 1
    Vilken läspenna är bäst? Någon av er som har en bra läspenna till era barn som ni tycker är riktigt bra?

    Tips mottages tacksamt!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vi har en C-pen. Jag vet inte om den är bättre eller sämre än andra, men den funkar hyfsat bra. Det får inte vara något udda typsnitt (Kalle Anka går inte) och kontrasten mot bakgrunden måste vara tillräcklig.
    När den inte kan scanna in korrekt försöker jag tänka på att det egentligen är helt fantastiskt att den ens kan funka...

    Jag såg en som SPSM som demonstrerade hur man kunde fotografera en hel sida med mobiltelefonen och sedan konvertera den till text och talsyntes på det. Då kändes läspennan klumpig och omodern, men för att läsa kort text i en bok känns den bra.
  4. 2
    Vi har en C-pen. Jag vet inte om den är bättre eller sämre än andra, men den funkar hyfsat bra. Det får inte vara något udda typsnitt (Kalle Anka går inte) och kontrasten mot bakgrunden måste vara tillräcklig.
    När den inte kan scanna in korrekt försöker jag tänka på att det egentligen är helt fantastiskt att den ens kan funka...

    Jag såg en som SPSM som demonstrerade hur man kunde fotografera en hel sida med mobiltelefonen och sedan konvertera den till text och talsyntes på det. Då kändes läspennan klumpig och omodern, men för att läsa kort text i en bok känns den bra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar