Men hur sent får man lov att borra???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Men hur sent får man lov att borra???

    Vi bor i hyresrätt... i två dagar har nu grannarna borrat med start klockan åtta på kvällen och fram till nio halv tio. Två kvällar i rad har lillan vaknat och gråtit hysteriskt av rädsla för oljudet och sonen har haft jättesvårt att slappna av och somna eftersom vi plötsligt befinner oss vägg i vägg med en himla byggarbetsplats.

    Jag blir galen på grannar!!!!




    fram för avurbanisering... jag vill flytta först!! *morrar*
    Life is NOT a dress rehearsal so......LET US eat CAKE
  2. 1
    Men hur sent får man lov att borra??? Vi bor i hyresrätt... i två dagar har nu grannarna borrat med start klockan åtta på kvällen och fram till nio halv tio. Två kvällar i rad har lillan vaknat och gråtit hysteriskt av rädsla för oljudet och sonen har haft jättesvårt att slappna av och somna eftersom vi plötsligt befinner oss vägg i vägg med en himla byggarbetsplats.

    Jag blir galen på grannar!!!!




    fram för avurbanisering... jag vill flytta först!! *morrar*
  3. Mamman*3
    #2
    Iiiiih, verkligen jobbigt.

    Hasr ingen aning om regler.

    Men, minns trauman själv. Fast lite tvärtom....när hantverkare börjat låta typ runt 0700 eller så...
  4. 2
    Iiiiih, verkligen jobbigt.

    Hasr ingen aning om regler.

    Men, minns trauman själv. Fast lite tvärtom....när hantverkare börjat låta typ runt 0700 eller så...
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Ni kanske kan knacka på och berätta att ni har småbarn som sover vid den tiden och att de gärna får borra lite tidigare innan de lägger sig
  6. 3
    Ni kanske kan knacka på och berätta att ni har småbarn som sover vid den tiden och att de gärna får borra lite tidigare innan de lägger sig
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    22:00 brukar vara den allmänna regeln, men jag tror Lin-neas förslag är bra, Fråga om de kan borra lite tidigare för barnens skull.
  8. 4
    22:00 brukar vara den allmänna regeln, men jag tror Lin-neas förslag är bra, Fråga om de kan borra lite tidigare för barnens skull.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Regeln är vanligen att det ska vara tyst mellan 22 - 07, så fram till tio får man finna sig att folk stökar lite ibland. Baksidan av att bo i flerfamiljshus.
  10. 5
    Regeln är vanligen att det ska vara tyst mellan 22 - 07, så fram till tio får man finna sig att folk stökar lite ibland. Baksidan av att bo i flerfamiljshus.
  11. jagbarajag
    #6
    Vi hade också några idioter som borrade nästan mitt i natten här när det precis blivit brf och folk var helt galna i renoveringar av sina hem.

    Knacka på och be dem sluta!!

    Men jag ska inte säga så mycket... jag dammsög här förra veckan. Hade varit full rulle hela dagen och jag var "tvungen" att dammsuga av vår ryamatta i vardagsrummet och allt grus i hallen. Vår nanny skulle komma dagen efter och jag ogillar när det är äckligt när folk kommer hem... klockan var ca 22.30 och när jag precis hade ställt in dammsugaren i städskåpet så knackade det på ytterdörren. Jag hade ju kunnat sätta igång och dammsuga klockan 6:00 eller så också dagen efter

    Oj, oj, oj....våra grannar måste hata oss... vi har fått 2 lappar om att vi stör och de dunkar och håller på i golvet. Men de slipper oss snart för vi flyttar om 2 veckor

    Ibland bara önskar jag så att vi bodde i hus... ibland bara känner man ju att man måste lägga in en maskin tvätt eller så med nerkräkta sängkläder eller så mitt i natten... men näää....det går ju inte
  12. 6
    Vi hade också några idioter som borrade nästan mitt i natten här när det precis blivit brf och folk var helt galna i renoveringar av sina hem.

    Knacka på och be dem sluta!!

    Men jag ska inte säga så mycket... jag dammsög här förra veckan. Hade varit full rulle hela dagen och jag var "tvungen" att dammsuga av vår ryamatta i vardagsrummet och allt grus i hallen. Vår nanny skulle komma dagen efter och jag ogillar när det är äckligt när folk kommer hem... klockan var ca 22.30 och när jag precis hade ställt in dammsugaren i städskåpet så knackade det på ytterdörren. Jag hade ju kunnat sätta igång och dammsuga klockan 6:00 eller så också dagen efter

    Oj, oj, oj....våra grannar måste hata oss... vi har fått 2 lappar om att vi stör och de dunkar och håller på i golvet. Men de slipper oss snart för vi flyttar om 2 veckor

    Ibland bara önskar jag så att vi bodde i hus... ibland bara känner man ju att man måste lägga in en maskin tvätt eller så med nerkräkta sängkläder eller så mitt i natten... men näää....det går ju inte
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar