Sjukhusvistelse
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Sjukhusvistelse

    Vår semester blev totalt omkullkastad. Vi åkte till Danmark i lördagsmorse för att bo där i en vecka. Vi åkte hem efter två nätter då Sakarias som var sjuk när vi åkte dit inte alls blev bättre med Kåvepeninet vi fått med oss utan snarare sämre. Vi tog beslutet att köra hem (6 timmars körning) för att få vara på hemmaplan med honom. Ringde till vår VC när vi var i Malmö och fick komma tre timmar senare.Vi blev skickade raka vägen till Barnakuten på SÄS och blev inlagda direkt.

    Det blev provtagningar och sedan näringsdropp hela natten. Efter tre nätter blev han nu utskriven men vi vet fortfarande inte helt säkert vad det är han har men troligen har han fått något som heter Kawasakis sjukdom. Ni kan googla på det. Ingen jättetrevlig sjukdom men det verkar som att det gått ganska bra för Sakarias då de inte funnit någon påverkan på hans hjärta. Han äter Kåvepenin nu för man fann att han hade streptococker i halsen med. Han kom hem vid lunch idag och har sovit middag i flera timmar och nu har han återigen lite feber så lugnet har inte lagt sig här än men han är mycket mycket piggare än vad han var när vi kom hem med honom.

    Någon som har erfarenhet av denna sjukdom heller som hört om den innan? För mig var det helt nytt.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Sjukhusvistelse Vår semester blev totalt omkullkastad. Vi åkte till Danmark i lördagsmorse för att bo där i en vecka. Vi åkte hem efter två nätter då Sakarias som var sjuk när vi åkte dit inte alls blev bättre med Kåvepeninet vi fått med oss utan snarare sämre. Vi tog beslutet att köra hem (6 timmars körning) för att få vara på hemmaplan med honom. Ringde till vår VC när vi var i Malmö och fick komma tre timmar senare.Vi blev skickade raka vägen till Barnakuten på SÄS och blev inlagda direkt.

    Det blev provtagningar och sedan näringsdropp hela natten. Efter tre nätter blev han nu utskriven men vi vet fortfarande inte helt säkert vad det är han har men troligen har han fått något som heter Kawasakis sjukdom. Ni kan googla på det. Ingen jättetrevlig sjukdom men det verkar som att det gått ganska bra för Sakarias då de inte funnit någon påverkan på hans hjärta. Han äter Kåvepenin nu för man fann att han hade streptococker i halsen med. Han kom hem vid lunch idag och har sovit middag i flera timmar och nu har han återigen lite feber så lugnet har inte lagt sig här än men han är mycket mycket piggare än vad han var när vi kom hem med honom.

    Någon som har erfarenhet av denna sjukdom heller som hört om den innan? För mig var det helt nytt.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Usch vad otäckt Aldrig hört talas om öht....Hoppas verkligen att han kryar på sig snart<3
  4. 2
    Usch vad otäckt Aldrig hört talas om öht....Hoppas verkligen att han kryar på sig snart<3
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Han har fått blodförtunnande av läkaren nu. Han ringde hem dagen efter att vi blev utskrivna. Känns ju lite ironiskt att han med skulle behöva ha det när jag fick ta det hela graviditeten med honom. Men annars så verkar febern ha gett sig men han är väldigt trött och vill bara ligga vid TV´n. Äta vill han inte heller. Tur att vällingen går i.
  6. 3
    Han har fått blodförtunnande av läkaren nu. Han ringde hem dagen efter att vi blev utskrivna. Känns ju lite ironiskt att han med skulle behöva ha det när jag fick ta det hela graviditeten med honom. Men annars så verkar febern ha gett sig men han är väldigt trött och vill bara ligga vid TV´n. Äta vill han inte heller. Tur att vällingen går i.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar