Träning efter kejsarsnitt
Fråga Lofsan om träning
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Träning efter kejsarsnitt

    Hej! Jag gjorde ett kejsarsnitt för 2 månader sedan och undrar när man kan börja träna. Tränade före och under graviditeten och längtar tillbaka till att börja träna igen. Jag tycker såret har läkt bra och känner inte av det alls längre.
  2. 1
    Träning efter kejsarsnitt Hej! Jag gjorde ett kejsarsnitt för 2 månader sedan och undrar när man kan börja träna. Tränade före och under graviditeten och längtar tillbaka till att börja träna igen. Jag tycker såret har läkt bra och känner inte av det alls längre.
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Puffar lite på denna fråga.

    Fick också kejsarsnitt (katastrofsnitt) och längtar verkligen efter att få träna igen. Jag hade dock otur då mitt snitt inte läkte som det skulle, det blev infektion i såret och först idag - 61 dagar senare, med sjukt många besök på vårdcentralen, feber och tårar - är det läkt. Gissar att jag måste vara mer försiktig med träningen än andra.

    Mitt snitt är väääldigt fult på grund av komplikationerna i såret och jag vill verkligen, verkligen har bra tips på hur jag ska kunna få tillbaka en snygg mage igen trots ett gräsligt ärr. Det är numera som en grop med väldigt mycket överhäng, trots att jag egentligen inte har särskilt mycket gravidmage kvar... Har alltid haft mycket magmuskler och varit vältränad innan graviditeten. Nu känns det som att jag inte har något kvar längre.
  4. 2
    Puffar lite på denna fråga.

    Fick också kejsarsnitt (katastrofsnitt) och längtar verkligen efter att få träna igen. Jag hade dock otur då mitt snitt inte läkte som det skulle, det blev infektion i såret och först idag - 61 dagar senare, med sjukt många besök på vårdcentralen, feber och tårar - är det läkt. Gissar att jag måste vara mer försiktig med träningen än andra.

    Mitt snitt är väääldigt fult på grund av komplikationerna i såret och jag vill verkligen, verkligen har bra tips på hur jag ska kunna få tillbaka en snygg mage igen trots ett gräsligt ärr. Det är numera som en grop med väldigt mycket överhäng, trots att jag egentligen inte har särskilt mycket gravidmage kvar... Har alltid haft mycket magmuskler och varit vältränad innan graviditeten. Nu känns det som att jag inte har något kvar längre.
  5. Medlem sedan
    Jun 2012
    #3
    Jag rekommenderar dig till att starta med gruppträning för nyblivna mammor eller att träna med en PT i början. Du kan behöva lite extra hjälpa med tekniken och att hitta lämpliga övningar i början.

    Promenader, planka och knipövningar kan du starta med nu, och öka lite grann i taget.
  6. 3
    Jag rekommenderar dig till att starta med gruppträning för nyblivna mammor eller att träna med en PT i början. Du kan behöva lite extra hjälpa med tekniken och att hitta lämpliga övningar i början.

    Promenader, planka och knipövningar kan du starta med nu, och öka lite grann i taget.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar