Vad innebär det att ha ett barn med Down
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    Vad innebär det att ha ett barn med Down

    Jag är efter mängder av IVF-försök, missfall och ett utomkvedshavandeskap gravid. Vi fick ett ganska dåligt resultat på KUB-testet men med min historia vågar jag helt enkelt inte gå vidare med fostervattensprov. Är nu orolig för hur det ska bli om det nu är ett barn med Downs vi ska få. Förstår att det inte är så lätt att på några rader beskriva vad det innebär att ha ett barn med Downs. Men jag vill gärna höra positiva historier.
  2. 1
    Vad innebär det att ha ett barn med Down Jag är efter mängder av IVF-försök, missfall och ett utomkvedshavandeskap gravid. Vi fick ett ganska dåligt resultat på KUB-testet men med min historia vågar jag helt enkelt inte gå vidare med fostervattensprov. Är nu orolig för hur det ska bli om det nu är ett barn med Downs vi ska få. Förstår att det inte är så lätt att på några rader beskriva vad det innebär att ha ett barn med Downs. Men jag vill gärna höra positiva historier.
  3. mamma till 4 kottar
    #2
    Du behöver inte vara oroligt - det är bara annorlunda, ibland mer ibland mindre...
  4. 2
    Du behöver inte vara oroligt - det är bara annorlunda, ibland mer ibland mindre...
  5. Medlem sedan
    Oct 2012
    #3
    Hej! Jag har en lillebror med Downs syndrom och autism och jag jobbar även på en särskola. Barnen på skolan älskar jag! De med Downs är mina favoriter. Det finns ju dessvärre olika grader av Downs, jag har erfarenhet av de som ska läsa och skriva och bara har en liten grad av Downs och sen har jag min lillebror. Min lillebror är VÄLDIGT gravt skadad och önskar ingen den upplevelsen, nu älskar jag min lillebror över allt annat och han är världens bästa men om jag visste att jag bar på ett barn med Downs skulle jag ta bort det. Men jag vill inte yttra mg så mycket om honom då du bara ville höra positivt, berättar gärna om du vill veta mer.
  6. 3
    Hej! Jag har en lillebror med Downs syndrom och autism och jag jobbar även på en särskola. Barnen på skolan älskar jag! De med Downs är mina favoriter. Det finns ju dessvärre olika grader av Downs, jag har erfarenhet av de som ska läsa och skriva och bara har en liten grad av Downs och sen har jag min lillebror. Min lillebror är VÄLDIGT gravt skadad och önskar ingen den upplevelsen, nu älskar jag min lillebror över allt annat och han är världens bästa men om jag visste att jag bar på ett barn med Downs skulle jag ta bort det. Men jag vill inte yttra mg så mycket om honom då du bara ville höra positivt, berättar gärna om du vill veta mer.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar