här står det stilla
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    här står det stilla

    hej alla marsmammor!

    var ju ett tag sedan det var lite aktivitet här inne och jag tänkte väl mest höra lite om hur det går och hur det är med era små marsianer

    Erika är en väldigt bestämd men otroligt generös liten tjej som snackar och sprider glädje runt om sig.
    Hon delar alltid med sig och ska en ha, så ska alla ha. Sätter man fram någon fika eller liknande på bordet så delar hon snabbt ut till alla personligen.
    Hennes favoritmat är flygande jacob men även vanlig spaghetti och köttfärssås (som förstår äts med halva ansiktet).
    Erika är blöjfri under dagen men har fortfarande blöja på natten.

    i början av november så kommer Erika att bli storasyster till en flicka (bf 3:e nov).
    så nu när magen börjar bli stor så pratar hon ständigt om bebisen i mammas mage (eller "bemis" som hon säger).
    Jag är övertygad om att hon kommer att bli en snäll och rättvis storasyster.
    lite nervös blir man väl när hon håller sin docka (som är hennes bebis), säger "nanna nu" och smäller den i golvet.
    mina svärföräldrar gav henne en docka som låter när man trycker på den.
    t.ex så säger den mamma och pappa när man trycker i handen, skrattar när man trycker ihop kinderna, nyser när man trycker på näsan och gurglar när man trycker på magen.....(hmmm...)
    vet inte riktigt vilka signaler docktillverkarna vill ge småbarn. :S
    men som sagt, det är ju dockan.

    saknar denna gruppen när man nu sitter i ankomstgruppen för nov, där man för övrigt är så tyst att man till och med kan höra syrsor genom datorn....
    inte alls som vår grupp var innan alla marsianerna kom.

    nog skrivet för denna gången.

    hoppas att allt är bra med er och era (inte så små längre) marsianer.
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    här står det stilla hej alla marsmammor!

    var ju ett tag sedan det var lite aktivitet här inne och jag tänkte väl mest höra lite om hur det går och hur det är med era små marsianer

    Erika är en väldigt bestämd men otroligt generös liten tjej som snackar och sprider glädje runt om sig.
    Hon delar alltid med sig och ska en ha, så ska alla ha. Sätter man fram någon fika eller liknande på bordet så delar hon snabbt ut till alla personligen.
    Hennes favoritmat är flygande jacob men även vanlig spaghetti och köttfärssås (som förstår äts med halva ansiktet).
    Erika är blöjfri under dagen men har fortfarande blöja på natten.

    i början av november så kommer Erika att bli storasyster till en flicka (bf 3:e nov).
    så nu när magen börjar bli stor så pratar hon ständigt om bebisen i mammas mage (eller "bemis" som hon säger).
    Jag är övertygad om att hon kommer att bli en snäll och rättvis storasyster.
    lite nervös blir man väl när hon håller sin docka (som är hennes bebis), säger "nanna nu" och smäller den i golvet.
    mina svärföräldrar gav henne en docka som låter när man trycker på den.
    t.ex så säger den mamma och pappa när man trycker i handen, skrattar när man trycker ihop kinderna, nyser när man trycker på näsan och gurglar när man trycker på magen.....(hmmm...)
    vet inte riktigt vilka signaler docktillverkarna vill ge småbarn. :S
    men som sagt, det är ju dockan.

    saknar denna gruppen när man nu sitter i ankomstgruppen för nov, där man för övrigt är så tyst att man till och med kan höra syrsor genom datorn....
    inte alls som vår grupp var innan alla marsianerna kom.

    nog skrivet för denna gången.

    hoppas att allt är bra med er och era (inte så små längre) marsianer.
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Jo, det går bra Min dotter som föddes den 31 mars 2010 går på förskola och pratar 3 språk: svenska, spanska och ryska. Och den 20 juni i år fick hon en lillebror!
  4. 2
    Jo, det går bra Min dotter som föddes den 31 mars 2010 går på förskola och pratar 3 språk: svenska, spanska och ryska. Och den 20 juni i år fick hon en lillebror!
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    wow! imponerande.

    du är hon laddad med en massa språk-kunskaper som hon kan lära lillebror lite senare

    grattis till lillebror!
  6. 3
    wow! imponerande.

    du är hon laddad med en massa språk-kunskaper som hon kan lära lillebror lite senare

    grattis till lillebror!
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Hej!

    Kul att höra om Erikas bravader!

    Grattis till den väntande bebisen!

    Här rullar vardagen på och Alfons (född 24/3 2010) pratar massor och lär sig ständigt nya saker. Det är alltid full fart!

    Börjar med längta efter en "bebis" till, då Alfons växt så otroligt fort!
  8. 4
    Hej!

    Kul att höra om Erikas bravader!

    Grattis till den väntande bebisen!

    Här rullar vardagen på och Alfons (född 24/3 2010) pratar massor och lär sig ständigt nya saker. Det är alltid full fart!

    Börjar med längta efter en "bebis" till, då Alfons växt så otroligt fort!
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    vad roligt att höra att Alfons pratar massor och sätter fart på dagarna.

    Erika´s favorit sak att säga till ALLA hon möter just nu är - "Jag är en stor människa"

    hur går det med pottträningen/blöjbiten med Alfons?

    vår stora dotter var "sen" med att släppa blöjan och var nästan 4år.
    Erika var nästan blöjfri för ett tag sen men nu när allt för bebisen håller på att handlas in (blöjor, nappar osv) så vill hon "leka" bebis och ha blöjan att kissa i, säger hon.
    så nu har jag ca 6 veckor på mig att vända på blöjbiten.
  10. 5
    vad roligt att höra att Alfons pratar massor och sätter fart på dagarna.

    Erika´s favorit sak att säga till ALLA hon möter just nu är - "Jag är en stor människa"

    hur går det med pottträningen/blöjbiten med Alfons?

    vår stora dotter var "sen" med att släppa blöjan och var nästan 4år.
    Erika var nästan blöjfri för ett tag sen men nu när allt för bebisen håller på att handlas in (blöjor, nappar osv) så vill hon "leka" bebis och ha blöjan att kissa i, säger hon.
    så nu har jag ca 6 veckor på mig att vända på blöjbiten.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar