Mat
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Mat

    Thea har varit ganska duktig på att äta mat, sedan vi började, gapat och svalt. Under sommaren har det blivit ganska mycket burkmat när vi har varit ute, men idag tänkte jag snål som jag är att jag skall ta tag i det där med matlagning, så att hon får äta det vi äter med lite enkla ändringar.

    Så jag kokade hennes köttbullar i krossade tomater, med lite morot, lök, zuccini, vitlök, örtkryddor och risonipasta i.

    Oj vad hon åt och viftade och var glad och gjorde massor av ljud, så kul. Annars har hon mest varit neutral i sitt kroppsspråk då hon ätit. Hon slog ätrekord också. :-) Sedan fick hon sitta i blöja och mumsa lite vattenmelon. Kladdigt, men hon är nöjd ändå.

    Har ni lagat någon mat era bebbar fastnar för? Jag vill gärna ha tips. Helst som passar åt resten av familjen också i lite mer saltad form.
  2. 1
    Mat Thea har varit ganska duktig på att äta mat, sedan vi började, gapat och svalt. Under sommaren har det blivit ganska mycket burkmat när vi har varit ute, men idag tänkte jag snål som jag är att jag skall ta tag i det där med matlagning, så att hon får äta det vi äter med lite enkla ändringar.

    Så jag kokade hennes köttbullar i krossade tomater, med lite morot, lök, zuccini, vitlök, örtkryddor och risonipasta i.

    Oj vad hon åt och viftade och var glad och gjorde massor av ljud, så kul. Annars har hon mest varit neutral i sitt kroppsspråk då hon ätit. Hon slog ätrekord också. :-) Sedan fick hon sitta i blöja och mumsa lite vattenmelon. Kladdigt, men hon är nöjd ändå.

    Har ni lagat någon mat era bebbar fastnar för? Jag vill gärna ha tips. Helst som passar åt resten av familjen också i lite mer saltad form.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Min bebbe har prec blivit 6 mån (ca 6 mån o 1 vecka, lite mer) o vi äter mest bara gröt med frukt. har ett paket gröt som snart går ut så vi äter det tills det tar slut. Vill jättegärna ha tips på bebismat. hur mkt salt får man ha i o kryddor?
  4. 2
    Min bebbe har prec blivit 6 mån (ca 6 mån o 1 vecka, lite mer) o vi äter mest bara gröt med frukt. har ett paket gröt som snart går ut så vi äter det tills det tar slut. Vill jättegärna ha tips på bebismat. hur mkt salt får man ha i o kryddor?
  5. Anonym
    #3
    Inget salt alls! Men krydda ska vara fritt fram.
    Här hemma funkar potatis med grönsak (broccoli, morot, blomkål, ärtor etc) samt fisk bäst. Lättast att i alla fall göra ett par portioner och köra i stavmixern. (svårt att mixa när det blir för lite) Tillsätter osaltat smör, kokvattnet från ex grönsakerna samt lite svart/vitpeppar.
  6. 3
    Inget salt alls! Men krydda ska vara fritt fram.
    Här hemma funkar potatis med grönsak (broccoli, morot, blomkål, ärtor etc) samt fisk bäst. Lättast att i alla fall göra ett par portioner och köra i stavmixern. (svårt att mixa när det blir för lite) Tillsätter osaltat smör, kokvattnet från ex grönsakerna samt lite svart/vitpeppar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar