Ved betyder puffar på facebook?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Ved betyder puffar på facebook?

    Är ganska ny på facebook. Flera män "puffar" mig ideligen, bland annat min kusin, en man alltså. Vad btyder dessa "puffar"? Är det att man stöter på någon , vill få igång någon att skriva, eller vad? Jag vet inte, kan inte så mkt om facebook ännu.
  2. 1
    Ved betyder puffar på facebook? Är ganska ny på facebook. Flera män "puffar" mig ideligen, bland annat min kusin, en man alltså. Vad btyder dessa "puffar"? Är det att man stöter på någon , vill få igång någon att skriva, eller vad? Jag vet inte, kan inte så mkt om facebook ännu.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Det betyder bara ungefär "hej, här är jag." Man kan puffa tillbaka om man vill, eller strunta i det, det är ganska oviktigt.
  4. 2
    Det betyder bara ungefär "hej, här är jag." Man kan puffa tillbaka om man vill, eller strunta i det, det är ganska oviktigt.
  5. Liz*
    #3
    Det är som du säger, men fånigt, vad är det för svårt med att bara säga hej liksom? Puffa cigarren gjorde man förr men puffa på fb, var kommer det ifrån egentligen, en blandning av hej och putt? Vad hände med hederliga "hej och hur mår du?" ?
  6. 3
    Det är som du säger, men fånigt, vad är det för svårt med att bara säga hej liksom? Puffa cigarren gjorde man förr men puffa på fb, var kommer det ifrån egentligen, en blandning av hej och putt? Vad hände med hederliga "hej och hur mår du?" ?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jag tror att det heter "poke" på fb-engelska? Typ "peta"...
  8. 4
    Jag tror att det heter "poke" på fb-engelska? Typ "peta"...
  9. Liz*
    #5
    Det är tydligare än att puffa
  10. 5
    Det är tydligare än att puffa
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar