Dagens datum
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Dagens datum

    Den fjärde augusti. Det datumet är lite speciellt för mig, och jag blir alltid lite extra "blödig" den här dagen.

    Den fjärde augusti 1990 gifte jag mig, den fjärde augusti 1991 kom vi hem från BB med vår förstfödda. Den fjärde augusti 1995 firade vi fem-årig bröllopsdag med att åka på vår första semester med barnen, en stugvecka i Danmark med Legoland och Knuthenborg Safaripark. Typisk Svensson-semester när man har små barn Tio år senare hade vi ytterligare ett barn och jag hade börjat ifrågasätta vårt äktenskap.

    Idag tillåter jag mig att sörja litegrann (men mindre för varje år) att det inte blev som vi drömde om för 22 år sen. Det blev bra, men inte som jag (vi) drömde.

  2. 1
    Dagens datum Den fjärde augusti. Det datumet är lite speciellt för mig, och jag blir alltid lite extra "blödig" den här dagen.

    Den fjärde augusti 1990 gifte jag mig, den fjärde augusti 1991 kom vi hem från BB med vår förstfödda. Den fjärde augusti 1995 firade vi fem-årig bröllopsdag med att åka på vår första semester med barnen, en stugvecka i Danmark med Legoland och Knuthenborg Safaripark. Typisk Svensson-semester när man har små barn Tio år senare hade vi ytterligare ett barn och jag hade börjat ifrågasätta vårt äktenskap.

    Idag tillåter jag mig att sörja litegrann (men mindre för varje år) att det inte blev som vi drömde om för 22 år sen. Det blev bra, men inte som jag (vi) drömde.
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    Jag förstår dig fullt! För att gå vidare måste man också få sörja och minnas...
    Jag separerade för lite drygt ett år sedan och fast jag tyckte det var ett bra beslut så är det en stor förändring för oss alla i vår lilla familj! Jag har en snart 4 årig son och det mest underbara jag gjort! Jag vill inte ha det ogjort, men känslorna kommer upp ibland!
    Jag förstår dej när det gäller att man hade en bild av hur det skulle vara men inte blev på det sättet! Jag hade aldrig sett mig själv som separerad med barn... Beslutet från mitt ex om separation kom som en chock.
    Nu känner jag mig så nöjd med mitt egna liv med min son och när han är hos sin pappa mitt egna liv! Jag tror aldrig under vårt förhållande att jag mådde så här bra som jag gör nu! Jag är tacksam för det jag har idag!
    Jag hoppas du får en bra dag trots datumet!
  4. 2
    Jag förstår dig fullt! För att gå vidare måste man också få sörja och minnas...
    Jag separerade för lite drygt ett år sedan och fast jag tyckte det var ett bra beslut så är det en stor förändring för oss alla i vår lilla familj! Jag har en snart 4 årig son och det mest underbara jag gjort! Jag vill inte ha det ogjort, men känslorna kommer upp ibland!
    Jag förstår dej när det gäller att man hade en bild av hur det skulle vara men inte blev på det sättet! Jag hade aldrig sett mig själv som separerad med barn... Beslutet från mitt ex om separation kom som en chock.
    Nu känner jag mig så nöjd med mitt egna liv med min son och när han är hos sin pappa mitt egna liv! Jag tror aldrig under vårt förhållande att jag mådde så här bra som jag gör nu! Jag är tacksam för det jag har idag!
    Jag hoppas du får en bra dag trots datumet!
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Känns rätt bra att inte ha något datum

    Åtminstone inte ett där allt är koncentrerat på det sättet. Klart att man får sörja, det har vi nog alla gjort litet grand.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Känns rätt bra att inte ha något datum Åtminstone inte ett där allt är koncentrerat på det sättet. Klart att man får sörja, det har vi nog alla gjort litet grand.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Välkommen hit!

    Jag känner inte igen ditt nick så jag antar väl att du är ny och inte någon som bytt namn. Välkommen in i värmen!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Välkommen hit! Jag känner inte igen ditt nick så jag antar väl att du är ny och inte någon som bytt namn. Välkommen in i värmen!
  9. Medlem sedan
    Jul 2012
    #5
    Tackar! Känns spännande att få lite nya vyer!
  10. 5
    Tackar! Känns spännande att få lite nya vyer!
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    #6
    För mig har datumet 8 augusti blivit speciellt. Det var vår bröllopsdag och på vår 10-åriga bröllopsdag fick vi vårt tredje barn. Numera försöker jag glömma bort bröllopstankarna och koncentrera mig på födelsedagen!
  12. 6
    För mig har datumet 8 augusti blivit speciellt. Det var vår bröllopsdag och på vår 10-åriga bröllopsdag fick vi vårt tredje barn. Numera försöker jag glömma bort bröllopstankarna och koncentrera mig på födelsedagen!
  13. Misell
    #7
    Välkommen! Så kul att du hittade hit
  14. 7
    Välkommen! Så kul att du hittade hit
  15. Medlem sedan
    Jul 2012
    #8
    Tack vad alla är vänliga! Det tycker jag om!
  16. 8
    Tack vad alla är vänliga! Det tycker jag om!
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Finns bara trevligt folk här

    Om du huserar i 08-land, Skåne eller Sundsvallstrakten kan du säkert träffa några IRL också - det brukar förekomma litet träffar. Det är kul att ses IRL också!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Finns bara trevligt folk här Om du huserar i 08-land, Skåne eller Sundsvallstrakten kan du säkert träffa några IRL också - det brukar förekomma litet träffar. Det är kul att ses IRL också!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar