39+1 idag o slemproppen har lossnat
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    39+1 idag o slemproppen har lossnat

    Hej på er!

    Har haft mensvärks liknande smärtor inatt.
    sprungit på toaletten rätt många gånger, har varit orolig o lös i magen. ( har för mig att jag läst att man kan bli lös i magen i slutet av graviditeten )

    Tror att slemproppen lossnade imorse, rosafärgade flytningar.
    Har ringt min barnmorska o väntar på att hon ska ringa tillbaka!
    Nån mer som är i samma sits ? Hur lång tid brukar det ta innan förlossningen startar när slemproppen lossnat ?

    Lycka till där ute allihopa

    Kram
  2. 1
    39+1 idag o slemproppen har lossnat Hej på er!

    Har haft mensvärks liknande smärtor inatt.
    sprungit på toaletten rätt många gånger, har varit orolig o lös i magen. ( har för mig att jag läst att man kan bli lös i magen i slutet av graviditeten )

    Tror att slemproppen lossnade imorse, rosafärgade flytningar.
    Har ringt min barnmorska o väntar på att hon ska ringa tillbaka!
    Nån mer som är i samma sits ? Hur lång tid brukar det ta innan förlossningen startar när slemproppen lossnat ?

    Lycka till där ute allihopa

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Hej! Tittar in från junigruppen och kan bara ge min egen erfarenhet av slemproppen även om det kan vara allt mellan några timmar till flera veckor kvar efter att slemproppen gått. Min slempropp gick vid 01.30 den 27 juni och sonen föddes 16.29 den 28 juni så lite drygt 1,5 dygn innan han föddes gick den för just mig Lycka till!
  4. 2
    Hej! Tittar in från junigruppen och kan bara ge min egen erfarenhet av slemproppen även om det kan vara allt mellan några timmar till flera veckor kvar efter att slemproppen gått. Min slempropp gick vid 01.30 den 27 juni och sonen föddes 16.29 den 28 juni så lite drygt 1,5 dygn innan han föddes gick den för just mig Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Ok tack för svar! Har läst lite på nätet o där står det att de kan starta efter några timmar till veckor. Vill att det ska starta nu längtar efter vår bebis.
  6. 3
    Ok tack för svar! Har läst lite på nätet o där står det att de kan starta efter några timmar till veckor. Vill att det ska starta nu längtar efter vår bebis.
  7. Medlem sedan
    Jan 2012
    #4
    Oavsett om det är timmar kvar eller veckor så är det absolut ett kvitto på att förlossningen minsann närmar sig! Spännande!
  8. 4
    Oavsett om det är timmar kvar eller veckor så är det absolut ett kvitto på att förlossningen minsann närmar sig! Spännande!
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Väldigt spännande! har iaf kunnat sovit någorlunda inatt. Får se när bebisen vill titta ut
  10. 5
    Väldigt spännande! har iaf kunnat sovit någorlunda inatt. Får se när bebisen vill titta ut
  11. Medlem sedan
    Jan 2012
    #6
    Jag håller tummarna för att det snarare handlar om timmar eller möjligtvis dagar snarare än veckor för dig Det närmar sig ju bf med stormsteg (i alla fall tycker jag det, att graviditeten gått himla fort)
  12. 6
    Jag håller tummarna för att det snarare handlar om timmar eller möjligtvis dagar snarare än veckor för dig Det närmar sig ju bf med stormsteg (i alla fall tycker jag det, att graviditeten gått himla fort)
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    spännande!
    slemproppen gick för mig i måndags kväll, sen några min senare började vattnet gå lite sakta.. så åkte in till förlossningen, och värkarna satte igång på natten.. tisdag eftermiddag kom vår flicka ut! så det gick fort !
    hoppas de går snabbt för dig med nu när slemproppen har gått!
    lycka till !!
  14. 7
    spännande!
    slemproppen gick för mig i måndags kväll, sen några min senare började vattnet gå lite sakta.. så åkte in till förlossningen, och värkarna satte igång på natten.. tisdag eftermiddag kom vår flicka ut! så det gick fort !
    hoppas de går snabbt för dig med nu när slemproppen har gått!
    lycka till !!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar