Abort pga fel kön på tredje barnet?
Abort
  1. Anonym
    #1

    Abort pga fel kön på tredje barnet?

    Jag vet att detta är en helt förbjuden tanke och att det är ett hån mot alla barnlösa samt föräldrar med sjuka barn. Men jag har precis fått veta att jag väntar min tredje pojke. När vi började planera för en trea så trodde jag inte att könet speladenågon roll.

    Sen fick veta att det tredje barnet är en pojke och så råkade jag tänka på hur det skulle ha känts om det var en flicka istället och mitt hjärta gick i bitar. Jag vill inte ha en tredje pojke. Redan efter två pojkar kände jag mig väldigt ensam och nu står jag inte ut. Jag är så ledsen själv för att det blir en pojke till så jag klarar inte av att leva känns det som. Då vill jag hellre avstå från ett tredje barn i så fall. Känns som om jag kommer att drabbas av världens förlossningsdepression eller värre, vara olycklig resten av livet.

    Jag funderar mycket allvarligt på abort. Jag är i vecka 12+1 idag så det är bråttom om jag ska göra abort och det kommer inte att bli trevligt.

    Det är helst sjukt och förbjudet att tänka såhär, jag vet, men just nu kan jag inte alls se att jag kom,en att klara av ett tredje svärdfäktande monster. Min mamma gjorde aldrig tjejsaker med mig och tyckte balett var löjligt. Hela uppväxten har jag fått trycka undan den tjejiga sidan av mig och jag har enbart två bröder, ingen syster. Jag orkar inte med fler killar.

    Kan någon hjälpa mig med tankar? Har någon av er amorterat en pojke? Hur otäckt är det att göra en såpass sen abort och hur mår ni efteråt?
  2. 1
    Abort pga fel kön på tredje barnet? Jag vet att detta är en helt förbjuden tanke och att det är ett hån mot alla barnlösa samt föräldrar med sjuka barn. Men jag har precis fått veta att jag väntar min tredje pojke. När vi började planera för en trea så trodde jag inte att könet speladenågon roll.

    Sen fick veta att det tredje barnet är en pojke och så råkade jag tänka på hur det skulle ha känts om det var en flicka istället och mitt hjärta gick i bitar. Jag vill inte ha en tredje pojke. Redan efter två pojkar kände jag mig väldigt ensam och nu står jag inte ut. Jag är så ledsen själv för att det blir en pojke till så jag klarar inte av att leva känns det som. Då vill jag hellre avstå från ett tredje barn i så fall. Känns som om jag kommer att drabbas av världens förlossningsdepression eller värre, vara olycklig resten av livet.

    Jag funderar mycket allvarligt på abort. Jag är i vecka 12+1 idag så det är bråttom om jag ska göra abort och det kommer inte att bli trevligt.

    Det är helst sjukt och förbjudet att tänka såhär, jag vet, men just nu kan jag inte alls se att jag kom,en att klara av ett tredje svärdfäktande monster. Min mamma gjorde aldrig tjejsaker med mig och tyckte balett var löjligt. Hela uppväxten har jag fått trycka undan den tjejiga sidan av mig och jag har enbart två bröder, ingen syster. Jag orkar inte med fler killar.

    Kan någon hjälpa mig med tankar? Har någon av er amorterat en pojke? Hur otäckt är det att göra en såpass sen abort och hur mår ni efteråt?
  3. Anonym
    #2
    Aborterat en pojke skulle det stå. Jag hatar autokorrigering på iPad
  4. 2
    Aborterat en pojke skulle det stå. Jag hatar autokorrigering på iPad
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Hur gick det ?
  6. 3
    Hur gick det ?
  7. Medlem sedan
    Apr 2017
    #4
    ...
  8. 4
    ...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar