min bror är försvunnen
Psykisk ohälsa
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    min bror är försvunnen

    Min bror försvann natten till idag.. Han har varit försvunnen i ca 20 timmar nu.. Han lämnade efter sig brev till oss, han påstår att han älskar oss. Han lämnade sin mobil, sina nyklar, plånboken på köksbordet. Tillsammans med dessa förbannade brev fyllda med kärleksfulla ord till oss, vi som ska leva kvar - utan honom. Vi har letat, sökt och spårat med hjälp av poliser, hundar, familjen, vänner, vänners vänner. Det känns som att han pissar på oss. Vi får inte ens en chans att hjälpa honom! Vi finns ju här, allihop! Varför får man inte hjälpa till? Vi vet inte om han lever, vi har inte hittat hans kropp. Det är denna förbannade ovissheten som plågar. Varför? Var i hela helvete är han!! Jag bara vräker ur mig mina tankar, men att bara ligga här ensam å tänka på min bror, ligger han skadad någonstans, är han ens i livet, kanske finns det någon där ute som har känt denna känslan som jag känner nu.. Eller vill ta sitt liv å tänkt över hur det påverkar dom som ska leva kvar...
  2. 1
    min bror är försvunnen Min bror försvann natten till idag.. Han har varit försvunnen i ca 20 timmar nu.. Han lämnade efter sig brev till oss, han påstår att han älskar oss. Han lämnade sin mobil, sina nyklar, plånboken på köksbordet. Tillsammans med dessa förbannade brev fyllda med kärleksfulla ord till oss, vi som ska leva kvar - utan honom. Vi har letat, sökt och spårat med hjälp av poliser, hundar, familjen, vänner, vänners vänner. Det känns som att han pissar på oss. Vi får inte ens en chans att hjälpa honom! Vi finns ju här, allihop! Varför får man inte hjälpa till? Vi vet inte om han lever, vi har inte hittat hans kropp. Det är denna förbannade ovissheten som plågar. Varför? Var i hela helvete är han!! Jag bara vräker ur mig mina tankar, men att bara ligga här ensam å tänka på min bror, ligger han skadad någonstans, är han ens i livet, kanske finns det någon där ute som har känt denna känslan som jag känner nu.. Eller vill ta sitt liv å tänkt över hur det påverkar dom som ska leva kvar...
  3. Medlem sedan
    May 2012
    #2
    Hej,
    Vilken otrolig frustration och oro!!
    Hade din bror mått dåligt innan så att det finns anledning att tro att han skulle försöka ta sitt liv?
    Ditt inlägg skrevs i natt. Har ni fått någon mer information idag?

    Konsekvenserna för de efterlevande är enorma. Det är oerhört svårt att vara kvar efter att en anhörig tagit sitt liv.

    Varma hälsningar
    Ludmilla

    Ludmilla Rosengren
    Leg Läkare, KBT-terapeut och Mamma till fem barn

    http://ludmilla.se
  4. 2
    Hej,
    Vilken otrolig frustration och oro!!
    Hade din bror mått dåligt innan så att det finns anledning att tro att han skulle försöka ta sitt liv?
    Ditt inlägg skrevs i natt. Har ni fått någon mer information idag?

    Konsekvenserna för de efterlevande är enorma. Det är oerhört svårt att vara kvar efter att en anhörig tagit sitt liv.

    Varma hälsningar
  5. Medlem sedan
    Nov 2012
    #3
    Hej vilken oerhört jobbig situation du befinner dig i.Vet själv hur det är när en anhörig är borta.
    Hoppas så för din och din brors skull att han nu är funnen välbehållen.
    Må så gott
  6. 3
    Hej vilken oerhört jobbig situation du befinner dig i.Vet själv hur det är när en anhörig är borta.
    Hoppas så för din och din brors skull att han nu är funnen välbehållen.
    Må så gott
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar