Kompislek!
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Kompislek!

    Våra barn har inte så mycket kompisar att leka med på sin fritid och det kan vara ganska jobbigt för dem i perioder då de helt enkelt går varandra på nerverna. Men nu har Jakob och grannpojken funnit varandra. De är lika gamla så när som på en månad. Idag har de lekt tillsammans nästan hela dagen och de klarar av att gå över vägen själva med. Det är en väg inne i villaområde så det är hyfsad lugn trafik på den.

    Lite kul är det ju att Jakob får leka lekar som egentligen är anpassade för hans rätta ålder när han leker med denna grannpojke. Här hemma blir det ju lek med storebröder och det är ibland lekar över hans huvud. Nu idag kom han in när det var dags att fika och utbrister: Det här var det roligaste jag har lekt!

    Då har de spenderat en timme ute i sandlådan och där lekt att de blandat cement!
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Kompislek! Våra barn har inte så mycket kompisar att leka med på sin fritid och det kan vara ganska jobbigt för dem i perioder då de helt enkelt går varandra på nerverna. Men nu har Jakob och grannpojken funnit varandra. De är lika gamla så när som på en månad. Idag har de lekt tillsammans nästan hela dagen och de klarar av att gå över vägen själva med. Det är en väg inne i villaområde så det är hyfsad lugn trafik på den.

    Lite kul är det ju att Jakob får leka lekar som egentligen är anpassade för hans rätta ålder när han leker med denna grannpojke. Här hemma blir det ju lek med storebröder och det är ibland lekar över hans huvud. Nu idag kom han in när det var dags att fika och utbrister: Det här var det roligaste jag har lekt!

    Då har de spenderat en timme ute i sandlådan och där lekt att de blandat cement!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Visst är det skönt när dom har kompisar i närheten, Tilia har fått gå hem till dom som bor i närheten under sommaren här men tyvärr så är det så många som har separerat här sista halvåret så vissa veckor finns här nästan inga kompisar i kvarteret utan då är alla hos den andra föräldern *suck*, Trojs dagisbästis bor bara 2 hus bort så det blir förhoppningsvis oxå bra när han vill börja leka mer med andra
  4. 2
    Visst är det skönt när dom har kompisar i närheten, Tilia har fått gå hem till dom som bor i närheten under sommaren här men tyvärr så är det så många som har separerat här sista halvåret så vissa veckor finns här nästan inga kompisar i kvarteret utan då är alla hos den andra föräldern *suck*, Trojs dagisbästis bor bara 2 hus bort så det blir förhoppningsvis oxå bra när han vill börja leka mer med andra
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar