Vendelsö - skolor och förskolor?
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2012
    #1

    Vendelsö - skolor och förskolor?

    Hej,

    Vi funderar på att köpa hus i Haninge kommunen, i Vendelsö.

    Är det någon som vet hur det är att bo där med små barn?
    Är det ett tryggt område?
    Hur är det med skolor/förskolor - några specifika förskolor/skolor som ni kan rekommendera / ej rekommendera?
    Annat som är bra att veta?

    Tack för er hjälp!
  2. 1
    Vendelsö - skolor och förskolor? Hej,

    Vi funderar på att köpa hus i Haninge kommunen, i Vendelsö.

    Är det någon som vet hur det är att bo där med små barn?
    Är det ett tryggt område?
    Hur är det med skolor/förskolor - några specifika förskolor/skolor som ni kan rekommendera / ej rekommendera?
    Annat som är bra att veta?

    Tack för er hjälp!
  3. Anonym
    #2
    Pysslingen förskolan Lärkan är lugnt den bästa förskolan vi haft våra barn på (sammanlagt 11 stycken...vi flyttar en del plus att vi byter när vi inte trivs och har många barn

    Sedan finns det ett i vendelsö gård som är helt okej.

    Av skolor är den enda jag hört gott om Hagaskolan.
  4. 2
    Pysslingen förskolan Lärkan är lugnt den bästa förskolan vi haft våra barn på (sammanlagt 11 stycken...vi flyttar en del plus att vi byter när vi inte trivs och har många barn

    Sedan finns det ett i vendelsö gård som är helt okej.

    Av skolor är den enda jag hört gott om Hagaskolan.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Förskolan Orren kan jag rekomendera är Pysslingförskola, små barngrupper med bra personaltäthet. Mycket utevistelse, jobbar alltid att bli bättre. En egen kockerska som lagar mkt mat från grunden En Förskolechef som är delaktig i grupperna och även vad vi föräldrar tycker och tänker.
    Har inga barn där nu, min dotter började skolan nu i höstas.
    Vi har valt Svartbäckskolan som är F-9 som vi är än så länge nöjda, känner som har äldre barn där som är nöjda.
    Vendelsö är tryggt område, men jag har hört väldigt mkt rykten om Vendelsömalmskolan som är F-9 om det är sant eller inte kan jag inte svara.
  6. 3
    Förskolan Orren kan jag rekomendera är Pysslingförskola, små barngrupper med bra personaltäthet. Mycket utevistelse, jobbar alltid att bli bättre. En egen kockerska som lagar mkt mat från grunden En Förskolechef som är delaktig i grupperna och även vad vi föräldrar tycker och tänker.
    Har inga barn där nu, min dotter började skolan nu i höstas.
    Vi har valt Svartbäckskolan som är F-9 som vi är än så länge nöjda, känner som har äldre barn där som är nöjda.
    Vendelsö är tryggt område, men jag har hört väldigt mkt rykten om Vendelsömalmskolan som är F-9 om det är sant eller inte kan jag inte svara.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar