Nässpray
_1210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Nässpray

    nån som kommer ihåg/vet vilken slags nässpray som är ok att använda när man är gravid?
    glömmer alltid om det ska vara en utan eller med konserveringsmedel

    är det inte otrivin comp man kan använda? :s
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    Nässpray nån som kommer ihåg/vet vilken slags nässpray som är ok att använda när man är gravid?
    glömmer alltid om det ska vara en utan eller med konserveringsmedel

    är det inte otrivin comp man kan använda? :s
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Jag tror nog inte att det är någon fara oavsett nässpray om du inte tänkt tuta i dig jättemängder. Jag använder de som finns hemma o har inte kollat nån av dem.
  4. 2
    Jag tror nog inte att det är någon fara oavsett nässpray om du inte tänkt tuta i dig jättemängder. Jag använder de som finns hemma o har inte kollat nån av dem.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    läste om det idag och anledningen till att man "avråder" från vissa sorters nässpray är för att man inte gjort några studier på hur vissa i ämnen i det kan påverka fostret.

    det var otrivin comp som "rekommenderades" ifall man behövde använda nässpray.
  6. 3
    läste om det idag och anledningen till att man "avråder" från vissa sorters nässpray är för att man inte gjort några studier på hur vissa i ämnen i det kan påverka fostret.

    det var otrivin comp som "rekommenderades" ifall man behövde använda nässpray.
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    Man kan ju inte gärna testa mediciner på gravida så därför är det så väldigt få preparat som är godkända. Men en lokalt verkande nässpray känns väldigt säkert för mig i alla fall så jag är inte så orolig. Och om du hade rätt preparat hemma så är det ju lungt
  8. 4
    Man kan ju inte gärna testa mediciner på gravida så därför är det så väldigt få preparat som är godkända. Men en lokalt verkande nässpray känns väldigt säkert för mig i alla fall så jag är inte så orolig. Och om du hade rätt preparat hemma så är det ju lungt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar