höstblåsor
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    höstblåsor

    Nu har Leo fått höstblåsor. natt har det varit helt kaos för att han inte har kunnat suga på nappen. en timmes hysteriskt utbrott med slängande av kläder och mindre möbler. till slut klättrade han upp i sängen och somnade. nu lever han på festis och korv har några av era haft höstblåsor? hur lång tid tog det innan de försvann? i morgon blir vi nog hemma från förskolan. ska ringa och fråga hur de brukar göra. går hört att en del tillåter barnen att komma och en del inte. men som jag fattade detsamma å ska ju barnet vara pigg och äta ordentligt innan de kommer. såklart så i morgon är vi hemma iaf som sagt
  2. 1
    höstblåsor Nu har Leo fått höstblåsor. natt har det varit helt kaos för att han inte har kunnat suga på nappen. en timmes hysteriskt utbrott med slängande av kläder och mindre möbler. till slut klättrade han upp i sängen och somnade. nu lever han på festis och korv har några av era haft höstblåsor? hur lång tid tog det innan de försvann? i morgon blir vi nog hemma från förskolan. ska ringa och fråga hur de brukar göra. går hört att en del tillåter barnen att komma och en del inte. men som jag fattade detsamma å ska ju barnet vara pigg och äta ordentligt innan de kommer. såklart så i morgon är vi hemma iaf som sagt
  3. jagbarajag
    #2
    Ja, Mattheo hade det i somras!

    Det är jättesmittsamt! Vi träffade kompisar vars 1 åriga dotter hade haft höstblåsor som hon blivit bra från ca 2 veckor innan de träffade oss. Men det smittades ändå. Hon "ömsade" bara skinn där blåsorna suttit då de träffade oss.

    Det tog nog en vecka innan blåsorna började försvinna och sen tappade han skinnet på händerna och fötterna och några veckor efter det så började han tappa naglarna på stortårna och på några fingernaglar.

    Vi var och hälsade på min syster dagen han blev sjuk. Vi visste inte att han var sjuk då men han fick jättehög feber på kvällen och dagen efter såg vi att han började få lite röda prickar på händerna. Min syster ringde mig ca 1 vecka efter vi varit där och sa att hennes dotter knappt kunde gå (blåsor på fötterna) och kunde inte hålla i besticken när hon skulle äta (blåsor på händerna) hon är 16 år... ja... smittsamt är det.

    Och jag läste att man inte vet hur länge det smittar efter blåsorna läkt ut... men tydligen minst 2 veckor då... det stod att man kan smitta länge efter att symptomen är borta. Vi slapp tänka på när han skulle tillbaka eftersom han blev sjuk på måndagen veckan innan semestern så jag vabbade en vecka...sen gick vi på semester!
  4. 2
    Ja, Mattheo hade det i somras!

    Det är jättesmittsamt! Vi träffade kompisar vars 1 åriga dotter hade haft höstblåsor som hon blivit bra från ca 2 veckor innan de träffade oss. Men det smittades ändå. Hon "ömsade" bara skinn där blåsorna suttit då de träffade oss.

    Det tog nog en vecka innan blåsorna började försvinna och sen tappade han skinnet på händerna och fötterna och några veckor efter det så började han tappa naglarna på stortårna och på några fingernaglar.

    Vi var och hälsade på min syster dagen han blev sjuk. Vi visste inte att han var sjuk då men han fick jättehög feber på kvällen och dagen efter såg vi att han började få lite röda prickar på händerna. Min syster ringde mig ca 1 vecka efter vi varit där och sa att hennes dotter knappt kunde gå (blåsor på fötterna) och kunde inte hålla i besticken när hon skulle äta (blåsor på händerna) hon är 16 år... ja... smittsamt är det.

    Och jag läste att man inte vet hur länge det smittar efter blåsorna läkt ut... men tydligen minst 2 veckor då... det stod att man kan smitta länge efter att symptomen är borta. Vi slapp tänka på när han skulle tillbaka eftersom han blev sjuk på måndagen veckan innan semestern så jag vabbade en vecka...sen gick vi på semester!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar