Hur tränar jag för att...
Fråga Lofsan om träning
  1. Medlem sedan
    Oct 2012
    #1

    Hur tränar jag för att...

    ...bli jämnt tränad på bak och framsida? Jag har en svagare baksida kan jag känna och hur lägger man då upp träningen bäst? Jag har tränar regelbundet ett år snart så har inga problem med att träna, bara problem att veta vad jag ska träna
  2. 1
    Hur tränar jag för att... ...bli jämnt tränad på bak och framsida? Jag har en svagare baksida kan jag känna och hur lägger man då upp träningen bäst? Jag har tränar regelbundet ett år snart så har inga problem med att träna, bara problem att veta vad jag ska träna
  3. Medlem sedan
    Apr 2011
    Expert
    #2
    En bra tumregel är att på en vecka ha dubbelt så många övningar för baksidan av kroppen som framsidan. Särskilt bra övningar för att stärka upp baksidan av kroppen är:
    -marklyft
    -lårcurl
    -höftlyft, tex med fötterna på en pilatesboll
    -framåtlutade hantellyft åt sidan
    -tricepspress
    -tåhävningar
    -latsdrag
    -sittande eller stående rodd
    -ryggresningar

    Typiska övningar för framsidan av kroppen som du kan vara försiktig med en period:
    -armhävningar
    -bicepscurl
    -situps
    -benspark
    -axelpress
    -bänkpress

    Antingen kan du köra alla baksideövningar ovan två pass per vecka och ett framsidepass per vecka eller kombinera övningarna så att minst 2/3 fokuserar på baksidan i varje pass.

    Lycka till!
  4. 2
    En bra tumregel är att på en vecka ha dubbelt så många övningar för baksidan av kroppen som framsidan. Särskilt bra övningar för att stärka upp baksidan av kroppen är:
    -marklyft
    -lårcurl
    -höftlyft, tex med fötterna på en pilatesboll
    -framåtlutade hantellyft åt sidan
    -tricepspress
    -tåhävningar
    -latsdrag
    -sittande eller stående rodd
    -ryggresningar

    Typiska övningar för framsidan av kroppen som du kan vara försiktig med en period:
    -armhävningar
    -bicepscurl
    -situps
    -benspark
    -axelpress
    -bänkpress

    Antingen kan du köra alla baksideövningar ovan två pass per vecka och ett framsidepass per vecka eller kombinera övningarna så att minst 2/3 fokuserar på baksidan i varje pass.

    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar