Kylskåp som får isbildning
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Kylskåp som får isbildning

    Vi har ett kylskåp som är placerat ovanpå frysen. De är väl båda sen 70-talet. Nu börjar kylen bilda is på hyllan längst ner. Även runt om väggarna kan maten bli typ som fryst. Jag gjorde rent kylen i går och torkade ur all is och försökte peta lite i det hål som (jag vet inte vad det är). Vad kan vara fel?
    En reparation kan nog vara dyrare än att skaffa nytt, men just nu har jag inte råd att skaffa nytt.
  2. 1
    Kylskåp som får isbildning Vi har ett kylskåp som är placerat ovanpå frysen. De är väl båda sen 70-talet. Nu börjar kylen bilda is på hyllan längst ner. Även runt om väggarna kan maten bli typ som fryst. Jag gjorde rent kylen i går och torkade ur all is och försökte peta lite i det hål som (jag vet inte vad det är). Vad kan vara fel?
    En reparation kan nog vara dyrare än att skaffa nytt, men just nu har jag inte råd att skaffa nytt.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Har för mig att nån reparatör nån gång sa till mig att sånt kan bero på att kompressorn gått sönder.
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  4. 2
    Har för mig att nån reparatör nån gång sa till mig att sånt kan bero på att kompressorn gått sönder.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Kika på Blocket efter ngt att ha så länge. När folk köksrenoverar skänker de bort (el säljerför ett par hundringar) sina vitvaror. Då kan du hitta nåt som ärbättre än det du har utan att det bli alltför dyrt.
  6. 3
    Kika på Blocket efter ngt att ha så länge. När folk köksrenoverar skänker de bort (el säljerför ett par hundringar) sina vitvaror. Då kan du hitta nåt som ärbättre än det du har utan att det bli alltför dyrt.
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4
    ok. tack för svar. Ska kolla runt lite.
  8. 4
    ok. tack för svar. Ska kolla runt lite.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar