erfarenhet av hvb-hem???
Psykisk ohälsa
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    erfarenhet av hvb-hem???

    Min dotter är 17 och har mått dåligt i måååånga år.
    Hon har en autismdiagnos sedan tidigare vilken jag nu är osäker på.
    Men tror att hon om hon var 18 skulle få diagnos borderline.
    Skolan fungerar inte...har nästan aldrig gjort.
    Hon är hemma om dagarna.sover dåligt på nätterna och har sista tiden kräkts flera ggr per dag.Hon tror själv det beror på hennes psyke.
    Hon har även självskadebeteende och självmords tankar.
    Nu känner jag att jag inte orkar mer och hoppas att hon får komma till ett hvb-hem.
    Ska till soc på onsdag.
    Är det någon här som har erfarenhet av att ha sin tonåring på hvb-hem?
    Fick ni snabb hjälp dit eller fick ni kämpa?
    Skulle gärna vilja veta om någon har erfarenhet av något speciellt hvb-hem som har djur,då min dotters enda intresse är djur,främst hundar.
    Hoppas att det inte blev alltför obegripligt att läsa,känner mig under ytan just nu så det är svårt att koncentrera sig.Mycket tacksam om nån kan svara på mina frågor
  2. 1
    erfarenhet av hvb-hem??? Min dotter är 17 och har mått dåligt i måååånga år.
    Hon har en autismdiagnos sedan tidigare vilken jag nu är osäker på.
    Men tror att hon om hon var 18 skulle få diagnos borderline.
    Skolan fungerar inte...har nästan aldrig gjort.
    Hon är hemma om dagarna.sover dåligt på nätterna och har sista tiden kräkts flera ggr per dag.Hon tror själv det beror på hennes psyke.
    Hon har även självskadebeteende och självmords tankar.
    Nu känner jag att jag inte orkar mer och hoppas att hon får komma till ett hvb-hem.
    Ska till soc på onsdag.
    Är det någon här som har erfarenhet av att ha sin tonåring på hvb-hem?
    Fick ni snabb hjälp dit eller fick ni kämpa?
    Skulle gärna vilja veta om någon har erfarenhet av något speciellt hvb-hem som har djur,då min dotters enda intresse är djur,främst hundar.
    Hoppas att det inte blev alltför obegripligt att läsa,känner mig under ytan just nu så det är svårt att koncentrera sig.Mycket tacksam om nån kan svara på mina frågor
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Hoppas det gick bra för er på Soc. Jag är i samma sits min dotter har sedan över en vecka varil inlagd på psyk. Hon har dignostierats med Genomgripande störning i utv (Aspberger) och ADD. Men jag tror att hon är borderline, hon ville bara dö förra veckan när de lade in oss. Precis som din dotter sover hon inte, har skurit sig flera gånger, kräks jätteofta, har ångest, är deprimierad och i periodier jätteintensiv. Vi har hållit på i över fem år och i sommras fick vi avslag på familjehem så denna gång kommer vi försöka få till en HVB-hems placering. För det finns inga krafter kvar i vår familj för att kunna hjälpa henne på bästa sätt att lära sig leva med sina diagnoser. Om du vill ha info om HVB kan du kolla in HVB guiden. Hoppas på det bästa för er.
  4. 2
    Hoppas det gick bra för er på Soc. Jag är i samma sits min dotter har sedan över en vecka varil inlagd på psyk. Hon har dignostierats med Genomgripande störning i utv (Aspberger) och ADD. Men jag tror att hon är borderline, hon ville bara dö förra veckan när de lade in oss. Precis som din dotter sover hon inte, har skurit sig flera gånger, kräks jätteofta, har ångest, är deprimierad och i periodier jätteintensiv. Vi har hållit på i över fem år och i sommras fick vi avslag på familjehem så denna gång kommer vi försöka få till en HVB-hems placering. För det finns inga krafter kvar i vår familj för att kunna hjälpa henne på bästa sätt att lära sig leva med sina diagnoser. Om du vill ha info om HVB kan du kolla in HVB guiden. Hoppas på det bästa för er.
  5. Medlem sedan
    Nov 2012
    #3
    Hej har skickat ett privat meddelande till dig
  6. 3
    Hej har skickat ett privat meddelande till dig
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar