Någon med allergi mot rött?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Någon med allergi mot rött?

    Skulle verkligen behöva tips och råd.
    Min lille grabb är allergisk mot allting rött och läkarna här visste knappt om att man kunde vara det så vi får inte mycket hjälp och råd av dem tyvärr.
    Vet att det finns mycket dolda röda saker man kanske bör undvika men har svårt att hitta allt. Curry tror jag att han inte tål tex.
    Någon som vet om man kan reagera på kidneybönor? misstänker nämligen att de ska räknas som rött...
    Är tacksam för alla tips jag kan få.
  2. 1
    Någon med allergi mot rött? Skulle verkligen behöva tips och råd.
    Min lille grabb är allergisk mot allting rött och läkarna här visste knappt om att man kunde vara det så vi får inte mycket hjälp och råd av dem tyvärr.
    Vet att det finns mycket dolda röda saker man kanske bör undvika men har svårt att hitta allt. Curry tror jag att han inte tål tex.
    Någon som vet om man kan reagera på kidneybönor? misstänker nämligen att de ska räknas som rött...
    Är tacksam för alla tips jag kan få.
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Hej! Jag jobbar som dietkokerska på en skola och om ett barn är -rött så tar jag bort allt som är rött. Allt från morot till rödbeta. Annars måste föräldern specificera tex tomat eller paprika.
    Så nej, jag ger inte kidneybönor. Finns andra bönor att ge
  4. 2
    Hej! Jag jobbar som dietkokerska på en skola och om ett barn är -rött så tar jag bort allt som är rött. Allt från morot till rödbeta. Annars måste föräldern specificera tex tomat eller paprika.
    Så nej, jag ger inte kidneybönor. Finns andra bönor att ge
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Tänk på att rött finns dolt i vissa livsmedel såsom korv och buljonger. Men man får testa sig fram och se vad som fungerar eller inte.
  6. 3
    Tänk på att rött finns dolt i vissa livsmedel såsom korv och buljonger. Men man får testa sig fram och se vad som fungerar eller inte.
  7. jagbarajag
    #4
    När du skriver att han reagerar mot curry och kidneybönor...

    Du har inte kollat om han är sojaallergisk?
  8. 4
    När du skriver att han reagerar mot curry och kidneybönor...

    Du har inte kollat om han är sojaallergisk?
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    A just det. Baljväxter. Curry innehåller bockhornsklöver som är en baljväxt.
  10. 5
    A just det. Baljväxter. Curry innehåller bockhornsklöver som är en baljväxt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar