therese 9 dagar gammal
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    therese 9 dagar gammal

    Den 1a november kom efterlängtade Therese till världen.
    Blev igångsatt vid 13 tiden och hon kom 20:58 efter tre krystvärkar.
    Hon var 52cm lång och vägde 3,6 kg.

    Med sina djupblå ögon och röda hår så tog hon oss med storm från första sekund.
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    therese 9 dagar gammal Den 1a november kom efterlängtade Therese till världen.
    Blev igångsatt vid 13 tiden och hon kom 20:58 efter tre krystvärkar.
    Hon var 52cm lång och vägde 3,6 kg.

    Med sina djupblå ögon och röda hår så tog hon oss med storm från första sekund.
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Stort Grattis till Therese! Skönt att allt gick bra och snabbt för en igångsättning va? Skönt att du nu har henne på utsidan
  4. 2
    Stort Grattis till Therese! Skönt att allt gick bra och snabbt för en igångsättning va? Skönt att du nu har henne på utsidan
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Hurra! Grattis Angelica!
    Födde första barnet 14:e november 2012.
  6. 3
    Hurra! Grattis Angelica!
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Förra igångsättningen tog ungefär ett dygn så jämfört med det gick det ju snabbt.
    Men å andra sidan så var Therese beräknad till den 3e och förra gången blev jag igångsatt i vecka 37+1 så min kropp var mer mogen denna gången än förra.

    Men jag är så glad att vi har henne här nu och att jag slipper att ha ont.
  8. 4
    Förra igångsättningen tog ungefär ett dygn så jämfört med det gick det ju snabbt.
    Men å andra sidan så var Therese beräknad till den 3e och förra gången blev jag igångsatt i vecka 37+1 så min kropp var mer mogen denna gången än förra.

    Men jag är så glad att vi har henne här nu och att jag slipper att ha ont.
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Tack så mycket.
    Hur går det för dig nu?
  10. 5
    Tack så mycket.
    Hur går det för dig nu?
  11. Medlem sedan
    Jul 2012
    #6
    Håhå jaja, magen känns mest som ett enormt blåmärke, öm och dan. Och då och då känner jag den där mensliknande värken som jag läst om, men allt är såpass sporadiskt att jag gett upp hoppet om att det här ska lösas av sig själv innan igångsättning (som är bokad till lördag).

    Men annars mår vi toppen och längtar till att detta nya kapitel i livet ska starta!

    Grattis igen till din rödtott <3
    Födde första barnet 14:e november 2012.
  12. 6
    Håhå jaja, magen känns mest som ett enormt blåmärke, öm och dan. Och då och då känner jag den där mensliknande värken som jag läst om, men allt är såpass sporadiskt att jag gett upp hoppet om att det här ska lösas av sig själv innan igångsättning (som är bokad till lördag).

    Men annars mår vi toppen och längtar till att detta nya kapitel i livet ska starta!

    Grattis igen till din rödtott <3
  13. Medlem sedan
    Mar 2012
    #7
    Grattis till din lilla tjej
  14. 7
    Grattis till din lilla tjej
  15. Medlem sedan
    Mar 2012
    #8
    Och hoppas att du mår mycke bättre nu
  16. 8
    Och hoppas att du mår mycke bättre nu
  17. Medlem sedan
    Jul 2009
    #9
    hur går det för dig idag?
    jag håller tummarna för att det sätter igång idag så ni slipper igångsättning imorgon.
  18. 9
    hur går det för dig idag?
    jag håller tummarna för att det sätter igång idag så ni slipper igångsättning imorgon.
  19. Medlem sedan
    Jul 2009
    #10
    tackar
  20. 10
    tackar
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    ja!
    helt otroligt så släppte all smärta när hon kom ut.

    eftersom det var sent på kvällen så fick vi övernatta på patienthotellet för att träffa läkaren dagen efter.
    då hörde de ett svagt svagt blåsljud på hjärtat och ville vänta tills det hade gått 24h efter födseln för att vara säkra på att det skulle försvinna.
    hon kom ju kl 21 på kvällen och undersöktes kl 11 på förmiddagen efter så det hade ju inte hunnit stänga sig.
    så det blev ett dygn till på patienthotellet.

    men sen när vi kom hem var jag så lättad och glad över att kunna diska eller städa eller bara att sätta mig på golvet och leka med mina barn igen!
  22. 11
    ja!
    helt otroligt så släppte all smärta när hon kom ut.

    eftersom det var sent på kvällen så fick vi övernatta på patienthotellet för att träffa läkaren dagen efter.
    då hörde de ett svagt svagt blåsljud på hjärtat och ville vänta tills det hade gått 24h efter födseln för att vara säkra på att det skulle försvinna.
    hon kom ju kl 21 på kvällen och undersöktes kl 11 på förmiddagen efter så det hade ju inte hunnit stänga sig.
    så det blev ett dygn till på patienthotellet.

    men sen när vi kom hem var jag så lättad och glad över att kunna diska eller städa eller bara att sätta mig på golvet och leka med mina barn igen!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar