mycket som hänt
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    mycket som hänt

    imorgon blir Therese 5 veckor redan!

    igår var vi på bvc för vägning och mätning.
    jag blev snabbt av med oron över att jag inte har tillräckligt med mat åt henne då hon gått upp riktigt bra.
    hon vägde 4,9kg och var 54,5 cm lång.
    så växt har hon absolut gjort!

    hon har fixerat blicken nu i ca 3 dagar och idag har de första leendena komma.
    först trodde jag att det var som det kittlade till i hennes mage men nu börjar man märka skillnaden på svarsleende och när det kittlar i magen.
    hon riktigt fäster blicken på en och ler....och varje gång känns det som om allt smälter inombords och man önskar att man kunde frysa tiden lite...bara lite lite.
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    mycket som hänt imorgon blir Therese 5 veckor redan!

    igår var vi på bvc för vägning och mätning.
    jag blev snabbt av med oron över att jag inte har tillräckligt med mat åt henne då hon gått upp riktigt bra.
    hon vägde 4,9kg och var 54,5 cm lång.
    så växt har hon absolut gjort!

    hon har fixerat blicken nu i ca 3 dagar och idag har de första leendena komma.
    först trodde jag att det var som det kittlade till i hennes mage men nu börjar man märka skillnaden på svarsleende och när det kittlar i magen.
    hon riktigt fäster blicken på en och ler....och varje gång känns det som om allt smälter inombords och man önskar att man kunde frysa tiden lite...bara lite lite.
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    åååh vad mysigt! Robin är fyra veckor idag och hade i fredags gått upp till 3,6 kilo, 53 cm. Sedan dess har vi gett upp amningsnapparna, och nu äter hon i kanske 10 minuter per gång, istället för de sedvanliga 40-90 minuter (!). Vi håller tummarna att hon får i sig lika mycket mat som förr (eller mer)...

    Hon har mycket luft i magen, och vi har inte listat ut varför. Jag äter inte citrusfrukter eller spenat...

    Vi längtar som attans efter det där första medvetna leendet!
    Födde första barnet 14:e november 2012.
  4. 2
    åååh vad mysigt! Robin är fyra veckor idag och hade i fredags gått upp till 3,6 kilo, 53 cm. Sedan dess har vi gett upp amningsnapparna, och nu äter hon i kanske 10 minuter per gång, istället för de sedvanliga 40-90 minuter (!). Vi håller tummarna att hon får i sig lika mycket mat som förr (eller mer)...

    Hon har mycket luft i magen, och vi har inte listat ut varför. Jag äter inte citrusfrukter eller spenat...

    Vi längtar som attans efter det där första medvetna leendet!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar