Lillebror är här!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Lillebror är här!

    3 dagar över tiden 121127 släppte en större del av slemproppen på morgonen och jag gick runt med mensvärk hela dagen och det fortsatte släppa delar av slemproppen under dagen och mensvärken tilltog. Vid 17-tiden när vi satt och åt mat sa jag till mannen min att det kändes som om det hela ändrat karaktär och istället för mensvärk/förvärkar kändes det som riktiga värkar men de kom inte särskilt ofta under den timmen. Vid 18-tiden var jag rätt säker på att det var riktiga värkar och jag började klocka de med hjälp av en toppenapp jag
    laddat ner i mobilen. Värkarna kom från 18-tiden ca var 4:e-5:e minut och höll i sig allt mellan 30 sek-1 minut, oftast höll de i sig i ca 45-50 sek. Ringde förlossningen vid 20-tiden och de tyckte nog att det var dags att komma in då jag hade 2-3 minuter mellan värkarna och de höll i sig runt minuten samt att det gick rätt snabbt sist. Vid 21 begav vi oss mot förlossningen (har ca 45 minuters bilresa dit). Blev inskriven 22.05 och var då öppen 7 cm. Fick lustgas på en gång och det hela var väldigt intensivt. Hjärtljuden gick ner rätt ordentligt under krystandet och läkare tillkallades. Bm var då inte särskilt snäll mot mig utan bände verkligen isär hela mig samtidigt som jag fick ta i för kung och fosterland och 23.46 föddes vår fina lilla prins som fått namnet Eddie. Han vägde 4060 gram och var 53 cm lång. Han kom ut med sin vänstra hand på kinden den lille busungen. Gick på tidig hemgång och var hemma i torsdags vilket var otroligt skönt.

    Så nu håller på vi på att lära känna varann här hemma och allt går finfint.
    Kram till er alla!
    ♥ Rebecka med Jonna 060506 & Maja 090820 ♥
    ♥♥ Störst av allt är kärleken ♥♥

    Bloggen!
  2. 1
    Lillebror är här! 3 dagar över tiden 121127 släppte en större del av slemproppen på morgonen och jag gick runt med mensvärk hela dagen och det fortsatte släppa delar av slemproppen under dagen och mensvärken tilltog. Vid 17-tiden när vi satt och åt mat sa jag till mannen min att det kändes som om det hela ändrat karaktär och istället för mensvärk/förvärkar kändes det som riktiga värkar men de kom inte särskilt ofta under den timmen. Vid 18-tiden var jag rätt säker på att det var riktiga värkar och jag började klocka de med hjälp av en toppenapp jag
    laddat ner i mobilen. Värkarna kom från 18-tiden ca var 4:e-5:e minut och höll i sig allt mellan 30 sek-1 minut, oftast höll de i sig i ca 45-50 sek. Ringde förlossningen vid 20-tiden och de tyckte nog att det var dags att komma in då jag hade 2-3 minuter mellan värkarna och de höll i sig runt minuten samt att det gick rätt snabbt sist. Vid 21 begav vi oss mot förlossningen (har ca 45 minuters bilresa dit). Blev inskriven 22.05 och var då öppen 7 cm. Fick lustgas på en gång och det hela var väldigt intensivt. Hjärtljuden gick ner rätt ordentligt under krystandet och läkare tillkallades. Bm var då inte särskilt snäll mot mig utan bände verkligen isär hela mig samtidigt som jag fick ta i för kung och fosterland och 23.46 föddes vår fina lilla prins som fått namnet Eddie. Han vägde 4060 gram och var 53 cm lång. Han kom ut med sin vänstra hand på kinden den lille busungen. Gick på tidig hemgång och var hemma i torsdags vilket var otroligt skönt.

    Så nu håller på vi på att lära känna varann här hemma och allt går finfint.
    Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Grattis En rejäl kille med fint namn <3
  4. 2
    Grattis En rejäl kille med fint namn <3
  5. Julborg
    #3
    Grattis!
  6. 3
    Grattis!
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Grattis till lillebror . Skönt att allt gick bra.
  8. 4
    Grattis till lillebror . Skönt att allt gick bra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar