en-hands-mat?
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    en-hands-mat?

    Så ska sambon tillbaka till jobbet och jag blir hemmagående förälder för första gången.

    Precis som Therese (var det väl?) så har Robin perioder när det inte duger att ligga i liften och sova eller titta på leksakerna, utan hon ska bäras runt i lägenheten för att vara nöjd.

    I dessa perioder har jag upptäckt vikten av att kunna utföra saker med bara en hand. Diska går ju bort, men plocka iordning etc funkar ju. Och att äta! Om man har tillgång till en-hands-mat!

    Tex ett äpple framför något som måste skalas.
    Ett glas yoghurt (med skruvkork om den ska öppnas) framför en tallrik flingor som ska ätas med sked.
    Julkakor framför... ehh.. physalis ^^


    Har ni fler bidrag som förenklar livet?
    Födde första barnet 14:e november 2012.
  2. 1
    en-hands-mat? Så ska sambon tillbaka till jobbet och jag blir hemmagående förälder för första gången.

    Precis som Therese (var det väl?) så har Robin perioder när det inte duger att ligga i liften och sova eller titta på leksakerna, utan hon ska bäras runt i lägenheten för att vara nöjd.

    I dessa perioder har jag upptäckt vikten av att kunna utföra saker med bara en hand. Diska går ju bort, men plocka iordning etc funkar ju. Och att äta! Om man har tillgång till en-hands-mat!

    Tex ett äpple framför något som måste skalas.
    Ett glas yoghurt (med skruvkork om den ska öppnas) framför en tallrik flingor som ska ätas med sked.
    Julkakor framför... ehh.. physalis ^^


    Har ni fler bidrag som förenklar livet?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    jag vet att det låter hemskt men burkmat.
    saker som bara ska värmas.
    ravioli,färdig köttfärssås på burk, fiskbullar och så vidare.
    makaroner, ris och såna saker kan man tillaga fastän man har en bebis på armen.

    jag har en bärsele men Therese hatar....och jag men verkligen HATAR den!
    hade hon inte hatat den hade man kunnat tillaga nåt annat.
    en annan idé är att laga mat och lägga undan när Robin sover och du inte har henne på armen.
    visst är det tråkigt att laga mat när man väl är "ledig", men det lönar sig om du är trött på äpple och yoghurt.
  4. 2
    jag vet att det låter hemskt men burkmat.
    saker som bara ska värmas.
    ravioli,färdig köttfärssås på burk, fiskbullar och så vidare.
    makaroner, ris och såna saker kan man tillaga fastän man har en bebis på armen.

    jag har en bärsele men Therese hatar....och jag men verkligen HATAR den!
    hade hon inte hatat den hade man kunnat tillaga nåt annat.
    en annan idé är att laga mat och lägga undan när Robin sover och du inte har henne på armen.
    visst är det tråkigt att laga mat när man väl är "ledig", men det lönar sig om du är trött på äpple och yoghurt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar