6 åring snart
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    6 åring snart

    Hej! Hur är det med alla här? Thelmas är en pigg o energisk o självklart en underbar tjej. Känner dock att hon behöver mer utmaningar än hon får på förskolan just nu. Hur känner ni ang detta? Är ers barn oxå " på väg till skolan" redan? Thelma är lite " tidig" ( gillar inte riktigt att benämna barn så, men jag hoppas ni förstår?) vad gör ni för att ge era 5 åringar lite mer utmaningar i vardagen? Kram
  2. 1
    6 åring snart Hej! Hur är det med alla här? Thelmas är en pigg o energisk o självklart en underbar tjej. Känner dock att hon behöver mer utmaningar än hon får på förskolan just nu. Hur känner ni ang detta? Är ers barn oxå " på väg till skolan" redan? Thelma är lite " tidig" ( gillar inte riktigt att benämna barn så, men jag hoppas ni förstår?) vad gör ni för att ge era 5 åringar lite mer utmaningar i vardagen? Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Hej !Visst känner jag igen det där med att utmaningar krävs. Som tur är så är det väldigt lite barn på Vingas förskola, 9 st bara, så personalen hinner lägga mycket tid på var och en av dem. Vinga har lagt mycket krut på läsning och skrivning och har jobbat mycket med 4-7-årsböckerna där, vilket hon älskar. Det är helt underbart vad hon lär sig där och hur genomtänkt allt är.

    Ändå är hon bra på att utmana sig själv, varvat med lek, så jag har inte behöövt göra så mycket faktiskt. Hon gör sina egna mattetal som hon räknar ut, samtidigt som storebror gör sin läxa. Sen klipper hon former och hittar på sina egna läxor med dem, läser på flingpaket osv, så hon är intresserad av att ta sig framåt

    Det jag lägger mest krut på är att hålla mig lite i bakgrunden för att hon ska få tänka själv, och förhoppningsvis inte lägga någon press på henne.
  4. 2
    Hej !Visst känner jag igen det där med att utmaningar krävs. Som tur är så är det väldigt lite barn på Vingas förskola, 9 st bara, så personalen hinner lägga mycket tid på var och en av dem. Vinga har lagt mycket krut på läsning och skrivning och har jobbat mycket med 4-7-årsböckerna där, vilket hon älskar. Det är helt underbart vad hon lär sig där och hur genomtänkt allt är.

    Ändå är hon bra på att utmana sig själv, varvat med lek, så jag har inte behöövt göra så mycket faktiskt. Hon gör sina egna mattetal som hon räknar ut, samtidigt som storebror gör sin läxa. Sen klipper hon former och hittar på sina egna läxor med dem, läser på flingpaket osv, så hon är intresserad av att ta sig framåt

    Det jag lägger mest krut på är att hålla mig lite i bakgrunden för att hon ska få tänka själv, och förhoppningsvis inte lägga någon press på henne.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Eller jo, en utmaning jag hjälper till med är att hitta bra läsböcker på bibioteket. Är dock sämre på att orka/hinna lyssna på läsningen alla 30 gånger/dag som hon vill att jag ska göra det
  6. 3
    Eller jo, en utmaning jag hjälper till med är att hitta bra läsböcker på bibioteket. Är dock sämre på att orka/hinna lyssna på läsningen alla 30 gånger/dag som hon vill att jag ska göra det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar