Gott nytt år och växtvärk?
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Gott nytt år och växtvärk?

    Hoppas ni alla har ett gott nytt år och att era 2-åringar (och eventuella syskon) mår fint! Här har vi det bara bra hela familjen. Jag har en fundering på C. Han säger lite då och då att han har ont på olika stället ex knän, ben och armar och efter en liten stund har han inte ont längre (eller säger i alla fall inget mer om det). Undrar över om det kan vara växtvärk? Är det någon av era små som har det?
  2. 1
    Gott nytt år och växtvärk? Hoppas ni alla har ett gott nytt år och att era 2-åringar (och eventuella syskon) mår fint! Här har vi det bara bra hela familjen. Jag har en fundering på C. Han säger lite då och då att han har ont på olika stället ex knän, ben och armar och efter en liten stund har han inte ont längre (eller säger i alla fall inget mer om det). Undrar över om det kan vara växtvärk? Är det någon av era små som har det?
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Jag misstänkte ett tag att Maja hade det på nätterna. för hon sov oroligt och vaknade och sa att hon hade ont. Då kunde hon peka på en fot eller ett ben, hon var ju inne i en vöxtprurt då med och i samma veva blev ALLA kläder i 92 för små.
    Så det borde väl vara möjligt!
    Om det inte blir värre heller så skulle jag tippa på det.
  4. 2
    Jag misstänkte ett tag att Maja hade det på nätterna. för hon sov oroligt och vaknade och sa att hon hade ont. Då kunde hon peka på en fot eller ett ben, hon var ju inne i en vöxtprurt då med och i samma veva blev ALLA kläder i 92 för små.
    Så det borde väl vara möjligt!
    Om det inte blir värre heller så skulle jag tippa på det.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Tack för svar! Låter ju som att det var det som Maja hade, och förmodligen har nog Christopher det också. Han bytte iofs upp sig i storlek för lite sedan, men det var kanske i samband med att han började ha ont lite här och där, nu när jag tänker efter! Får väl hoppas att det blir bättre snart för honom.
    Kan ju också vara lite av en uppmärksamhtsgrej eftersom lillebror blir upplyft när han är ledsen. Man vet ju aldrig, de är smarta de små liven
  6. 3
    Tack för svar! Låter ju som att det var det som Maja hade, och förmodligen har nog Christopher det också. Han bytte iofs upp sig i storlek för lite sedan, men det var kanske i samband med att han började ha ont lite här och där, nu när jag tänker efter! Får väl hoppas att det blir bättre snart för honom.
    Kan ju också vara lite av en uppmärksamhtsgrej eftersom lillebror blir upplyft när han är ledsen. Man vet ju aldrig, de är smarta de små liven
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Ja det kan ju absolut vara en kombination. Men jag fick rådet att om hon knorrade väldigt på natten, ge henne en alvedon. självklart inte VARJE natt men om man märker att det blir en natt utan sömn pga han inte kan slappna av så kan det ju vara nåt att prova. BVC sa att man inte ska vara RÄDD för att använda alvedon (jag är annars väldigt restriktiv både vad gäller mig själv och Maja) Hoppas han blir av med det hela snart!
  8. 4
    Ja det kan ju absolut vara en kombination. Men jag fick rådet att om hon knorrade väldigt på natten, ge henne en alvedon. självklart inte VARJE natt men om man märker att det blir en natt utan sömn pga han inte kan slappna av så kan det ju vara nåt att prova. BVC sa att man inte ska vara RÄDD för att använda alvedon (jag är annars väldigt restriktiv både vad gäller mig själv och Maja) Hoppas han blir av med det hela snart!
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Joel har inte haft det, däremot så har storebror haft ont i benen på nätterna.
    Eftersom jag själv har vuxit upp med att få värk i ben och rygg på nätterna så har jag använt samma knep som jag själv använde: strumpor. Det fungerar även på sonen och han har ändå varma fötter så jag trodde inte att han skulle bli kall.
    Joel är såpass varm att han sover med bara pyjamas och ev påslakan annars vaknar han och badar i svett... så där kanske vi slipper den värken.

    Det kan vara värt ett försök kanske.
  10. 5
    Joel har inte haft det, däremot så har storebror haft ont i benen på nätterna.
    Eftersom jag själv har vuxit upp med att få värk i ben och rygg på nätterna så har jag använt samma knep som jag själv använde: strumpor. Det fungerar även på sonen och han har ändå varma fötter så jag trodde inte att han skulle bli kall.
    Joel är såpass varm att han sover med bara pyjamas och ev påslakan annars vaknar han och badar i svett... så där kanske vi slipper den värken.

    Det kan vara värt ett försök kanske.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar