Snart två veckor över BF och jag kan inte hjälpa att jag blev orolig igår då jag googlade, attans .. man SKA inte googla .. bara lyssna på sin egen kropp .. för vad hittar man då på nätet, oftast blir jag ju skrämd över vad som står när man går över tiden ..
MEN BM var sååå goa och lugna .. herregud .. ibland tror jag att jag skall klara hela denna baletten .. men de är ju med och stöttar. Jag var där idag för koll och de gjorde ultraljud och hjärtljud på lilla Knyttet. Det såg jättebra ut. Livmodertappen var mjuk men den hade inte lagt sig i läge, och läkaren kunde känna knyttets HUVUD .. ååå =D

Så nog är det på gång alltid. läkaren masserade även runt livmodertappen vilket gör att hormoner för förlossning sätter igång .. så nu får vi se. Skall in på måndag igen. Och på torsdag, och om inte knyttet kommit fram då .. så sätter det igång förlossningen.

Frågade även hur de sätter igång förlossningen .. och det är olika berättar hon beroende på hur öppen man blivit.

Just nu är jag öppen 1,5 till 2 cm ..

När jag nu kom hem därifrån blev jag helt slut .. har nog oroat mig och spänt mig för att knyttet inte skall må bra av att gå så länge i mig. Men nu .. har jag lite och gå efter ..
PHU!! kram