Fjärde förlossningen?
Många barn
  1. Anonym
    #1

    Fjärde förlossningen?

    Hur har det sett ut för er? Tidsmässigt? Komplikationer? Lättare?

    Det börjar dra ihop sig här, och dte är klart att man börjar fundera. Alla mina tidigare förlossningar har ju tagit lång tid, och krånglat på något sätt (alla olika dock, så inget man kunnat gissa tig till). Hur kommer det bli den här gången? Gissar att jag får börja med att vänta til UL'et på onsdag för att kolla så att moderkakan verkligen har flyttat upp och det faktiskt går att föda vaginalt innan jag fastnar för mycket i tanken!
  2. 1
    Fjärde förlossningen? Hur har det sett ut för er? Tidsmässigt? Komplikationer? Lättare?

    Det börjar dra ihop sig här, och dte är klart att man börjar fundera. Alla mina tidigare förlossningar har ju tagit lång tid, och krånglat på något sätt (alla olika dock, så inget man kunnat gissa tig till). Hur kommer det bli den här gången? Gissar att jag får börja med att vänta til UL'et på onsdag för att kolla så att moderkakan verkligen har flyttat upp och det faktiskt går att föda vaginalt innan jag fastnar för mycket i tanken!
  3. Medlem sedan
    Jun 2012
    #2
    Väntar mitt 5:e barn i Juni och jag har haft både bra och dåliga förlossningar.

    Med 1:an va jag 19 år gammal 28 timmar helvete med all smärtlindring man kunde få. Hon fastnade på vägen ut så det blev yttre press och klipp.
    2:an 11 timmar va väl helt ok, han vägde 4,2 kg men krystningarna gick fort.
    3:an 4 timmar (lättast), frågade när det skulle börja göra ont.
    4:an blev jag igångsatt före BF (eget beslut) från första värk när vattnet togs till hon va ute 3 timmar 20 min.

    med 5:an blir det planerat snitt.
  4. 2
    Väntar mitt 5:e barn i Juni och jag har haft både bra och dåliga förlossningar.

    Med 1:an va jag 19 år gammal 28 timmar helvete med all smärtlindring man kunde få. Hon fastnade på vägen ut så det blev yttre press och klipp.
    2:an 11 timmar va väl helt ok, han vägde 4,2 kg men krystningarna gick fort.
    3:an 4 timmar (lättast), frågade när det skulle börja göra ont.
    4:an blev jag igångsatt före BF (eget beslut) från första värk när vattnet togs till hon va ute 3 timmar 20 min.

    med 5:an blir det planerat snitt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar