En liten 5:a...Hjälp!=(
Många barn
  1. Anonym
    #1

    En liten 5:a...Hjälp!=(

    Vi fick i veckan reda på att vi väntar en liten femma. Och jag önskar jag kunde vara glad och bekymmerslös,men det känns så konstigt.. ledsamt och jag funderar väldigt mycket kring detta. Jag har haft jobbiga graviditeter med foglossning och kryckor och har egentligen inte återhämtat mig fullt sedan vår siste son som blir två år i mars. Jag är orolig för hur jag ska orka och hur min kropp ska orka.. Jag funderar mycket på vad andra ska tycka och tänka,vet att jag inte ska bry mig,men är väl extra känslig nu.? Jag var fullt nöjd med mina fyra barn,det kändes alldeles lagom. Detta kom som en suprise. Det känns bara så olämpligt. Vi har just börjat komma ikapp ekonomiskt,efter att jag varit föräldraledig länge och vi levt på mannens lön. Jag har svårt att se mig som 5-barnsmor..är ju bara 32 år än :/

    Jag är strukturerad,har väldig ordning både på barnen och i hemmet. Mycket jobb med fyra kids att orka hålla uppe ordningen,men nu känns det som att det går bra. Men orkar jag hålla uppe allt med ännu en till? Mycket funderingar...Låter kanske banalt,men det känns stort för mig.

    Nån som vill berätta hur det går med 5 kids? Hur resonerade ni? Våran äldsta är 11,sen är det 5,4 och 1.8 år
  2. 1
    En liten 5:a...Hjälp!=( Vi fick i veckan reda på att vi väntar en liten femma. Och jag önskar jag kunde vara glad och bekymmerslös,men det känns så konstigt.. ledsamt och jag funderar väldigt mycket kring detta. Jag har haft jobbiga graviditeter med foglossning och kryckor och har egentligen inte återhämtat mig fullt sedan vår siste son som blir två år i mars. Jag är orolig för hur jag ska orka och hur min kropp ska orka.. Jag funderar mycket på vad andra ska tycka och tänka,vet att jag inte ska bry mig,men är väl extra känslig nu.? Jag var fullt nöjd med mina fyra barn,det kändes alldeles lagom. Detta kom som en suprise. Det känns bara så olämpligt. Vi har just börjat komma ikapp ekonomiskt,efter att jag varit föräldraledig länge och vi levt på mannens lön. Jag har svårt att se mig som 5-barnsmor..är ju bara 32 år än :/

    Jag är strukturerad,har väldig ordning både på barnen och i hemmet. Mycket jobb med fyra kids att orka hålla uppe ordningen,men nu känns det som att det går bra. Men orkar jag hålla uppe allt med ännu en till? Mycket funderingar...Låter kanske banalt,men det känns stort för mig.

    Nån som vill berätta hur det går med 5 kids? Hur resonerade ni? Våran äldsta är 11,sen är det 5,4 och 1.8 år
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Nu är det länge sedan du postade, men jag ville skriva ändå. Vpr femma är nu 2,5 år gammal och allas ögonsten. Det är 10.5år mellan 1:an och 5:an så det är en tight grupp med olika konstellationer beroende på dag och humör. VI har också ordning och reda hemma och det r klart att en till siom släpper saker rakt ned på golvet påverkar, men det är ju åldern också. Det går ju över.
    Det är svårt att se hur det hade varit utan vår LillaMy - livet förändras ju hela tiden - men det hade kanske varit "lättare", mne också tråkigare. Och det där gosandet är värt det.
    Hoppas att du vant dig vid tanken och orkar vara glad och njuta. Jag hoppas också att du får hjälp av barnen och maken så att du inte sliter ut dig. Det är så kort tid du är gravid trots allt.
    Kram!
  4. 2
    Nu är det länge sedan du postade, men jag ville skriva ändå. Vpr femma är nu 2,5 år gammal och allas ögonsten. Det är 10.5år mellan 1:an och 5:an så det är en tight grupp med olika konstellationer beroende på dag och humör. VI har också ordning och reda hemma och det r klart att en till siom släpper saker rakt ned på golvet påverkar, men det är ju åldern också. Det går ju över.
    Det är svårt att se hur det hade varit utan vår LillaMy - livet förändras ju hela tiden - men det hade kanske varit "lättare", mne också tråkigare. Och det där gosandet är värt det.
    Hoppas att du vant dig vid tanken och orkar vara glad och njuta. Jag hoppas också att du får hjälp av barnen och maken så att du inte sliter ut dig. Det är så kort tid du är gravid trots allt.
    Kram!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Hej!

    Oj vad tufft. Har inget bra att skriva. Skickar massor av kramar istället KRAM
  6. 3
    Hej!

    Oj vad tufft. Har inget bra att skriva. Skickar massor av kramar istället KRAM
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar