Skolor för barn med asperger
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Skolor för barn med asperger

    Vår son går i åttan och ska alltså snart tänka på det här med gymnasium. Där vi bor finns ingen gymnasieskola där det finns program som är anpassade. Är det nån här som har tips på bra skolor. Vi har även kontaktat studievägledaren på hans skola.
  2. 1
    Skolor för barn med asperger Vår son går i åttan och ska alltså snart tänka på det här med gymnasium. Där vi bor finns ingen gymnasieskola där det finns program som är anpassade. Är det nån här som har tips på bra skolor. Vi har även kontaktat studievägledaren på hans skola.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vill du alltså ha tips från hela landet eller från någon specifik del av landet?

    Jag vet att det finns AS-anpassad gymnasieutbildning på Utbildning Silverdal i Sollentuna, men eftersom sånt inte kommer vara aktuellt på ett tag för oss så vet jag inte så mycket mer än just att det existerar...
  4. 2
    Vill du alltså ha tips från hela landet eller från någon specifik del av landet?

    Jag vet att det finns AS-anpassad gymnasieutbildning på Utbildning Silverdal i Sollentuna, men eftersom sånt inte kommer vara aktuellt på ett tag för oss så vet jag inte så mycket mer än just att det existerar...
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Kan varmt rekommendera Impius gymnasieskola i Helsingborg, men vet att deras internat inte håller riktigt samma klass som själva skolan. www.impius.se
  6. 3
    Kan varmt rekommendera Impius gymnasieskola i Helsingborg, men vet att deras internat inte håller riktigt samma klass som själva skolan. www.impius.se
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Min son går på en gymnasieskola som heter Snitz (Stockholm) och det är en skola för barn med diagnoser. Det är en toppenskola och det funkar ganska bra för sonen .Nu har han jättesvårt i vissa ämnen och är inte speciellt studiemotiverad. Många praktiska ämnen funkar bra. Han går el/data linje.
  8. 4
    Min son går på en gymnasieskola som heter Snitz (Stockholm) och det är en skola för barn med diagnoser. Det är en toppenskola och det funkar ganska bra för sonen .Nu har han jättesvårt i vissa ämnen och är inte speciellt studiemotiverad. Många praktiska ämnen funkar bra. Han går el/data linje.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Jag har också erfarenhet av Impius, Helsingborg. Både internat och skola har mycket att arbeta på, men jag tror ändå att de gjorde mer gott än ont för mitt barn. Så jämfört med högstadiet får de många stjärnor. Även om jag skulle önska att de jobbade mer med kommunikationsträning.
  10. 5
    Jag har också erfarenhet av Impius, Helsingborg. Både internat och skola har mycket att arbeta på, men jag tror ändå att de gjorde mer gott än ont för mitt barn. Så jämfört med högstadiet får de många stjärnor. Även om jag skulle önska att de jobbade mer med kommunikationsträning.
  11. Medlem sedan
    Sep 2016
    #6
    Rekomenderar inte Snitz gymnasium i stockholm. Läs på om recensioner och om artikeln om" tips om snitz". Men det finns fördelar och nackdelar med snitz gymnasium
  12. 6
    Rekomenderar inte Snitz gymnasium i stockholm. Läs på om recensioner och om artikeln om" tips om snitz". Men det finns fördelar och nackdelar med snitz gymnasium
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar