idrottsdag - åka skidor
Skolbarn
  1. Anonym
    #1

    idrottsdag - åka skidor

    Det är mkt tal om att skolan ska vara gratis. Undrar lite vad ni tycker om följande: skolan har idrottsdag o hela mellanstadiet ska åka längdskidor. Skolan har inga skidor att låna ut till dem som inte har och erbjuder heller ingen annan aktivitet för dem som inte har skidor utan uppmanar barnen ganska offensivt att låna skidor av nån om man inte har o att "det blir ju inte roligt för dig om du bara står bredvid spåret o tittar". Min son åker inte längdskidor annars o jag känner verkligen inte för att köpa skidor för denna enda gång men vad gör man. Vet flera föräldrar som inte har råd eller har någon att låna av o deras sätt att lösa det är att låta barnen vara hemma...Vilka krav kan man egentligen ställa på skolan i ett sånt här läge?
  2. 1
    idrottsdag - åka skidor Det är mkt tal om att skolan ska vara gratis. Undrar lite vad ni tycker om följande: skolan har idrottsdag o hela mellanstadiet ska åka längdskidor. Skolan har inga skidor att låna ut till dem som inte har och erbjuder heller ingen annan aktivitet för dem som inte har skidor utan uppmanar barnen ganska offensivt att låna skidor av nån om man inte har o att "det blir ju inte roligt för dig om du bara står bredvid spåret o tittar". Min son åker inte längdskidor annars o jag känner verkligen inte för att köpa skidor för denna enda gång men vad gör man. Vet flera föräldrar som inte har råd eller har någon att låna av o deras sätt att lösa det är att låta barnen vara hemma...Vilka krav kan man egentligen ställa på skolan i ett sånt här läge?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    På båda mina barns skolor kommer det vara idrottsdagar då dom ska åka skridskor. Om det finns barn som inte har skridskor så får man ta en promenad istället.
  4. 2
    På båda mina barns skolor kommer det vara idrottsdagar då dom ska åka skridskor. Om det finns barn som inte har skridskor så får man ta en promenad istället.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Ofta brukar man erbjuda en längre promenad eller annat alternativ istället. Samtidigt är det ju nyttigt att åka skidor och det kan vara roligt. Har du kollat Blocket? Brukar finnas begagnat riktit billigt där.
  6. 3
    Ofta brukar man erbjuda en längre promenad eller annat alternativ istället. Samtidigt är det ju nyttigt att åka skidor och det kan vara roligt. Har du kollat Blocket? Brukar finnas begagnat riktit billigt där.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Jag har svårt att tro att det skulle vara tillåtet. Du kan ringa Skolverket och och fråga.
  8. 4
    Jag har svårt att tro att det skulle vara tillåtet. Du kan ringa Skolverket och och fråga.
  9. Naken-Jane
    #5
    Detta är inte OK. Skolan bryter mot skollagen.
  10. 5
    Detta är inte OK. Skolan bryter mot skollagen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar